In deze categorie kun je om hulp vragen wanneer je onzeker bent over de verzorging van je Bonsai, of de identificatie van je boom.

Let op: lees de sticky post alvorens te posten!

Onderwerp:

Granaatappel boom / struik als bonsai!? 7 jaren 2 maanden geleden #60911

  • BLCKPSTV
  • Onderwerp Auteur
  • Offline
  • New Member
  • New Member
  • Berichten: 13
  • Ontvangen bedankjes 0
Ik zet morgen foto's online en dit weekend wou ik hem zowiezo al verpotten, dus dan weet ik ook de wortelgroei

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Granaatappel boom / struik als bonsai!? 7 jaren 2 maanden geleden #61156

  • BLCKPSTV
  • Onderwerp Auteur
  • Offline
  • New Member
  • New Member
  • Berichten: 13
  • Ontvangen bedankjes 0
Ja ik heb de grond ietsjes verder uitgehaald aan de stam en het is 1stam waar 2 vertakkingen op ontstaan zijn.

Nu kan ik die stekken vanaf daar zonder dat de hoofdstam er ten onder aan gaat. En sluit ik de wonde af met wondpasta. Opnieuw ik ben beginnend, dus moest er een banaal aspect in deze vraag weerklinken, neem me het niet te hard kwalijk!

Ik heb nog een foto om de groei van de stammen te tonen. Verpotten is nog niet gelukt, dus van de wortel groei kan ik weinig zeggen.
Wel nog steeds enthousiast om deze in drie te delen zodat ik kan kijken of meer te doen valt dan ze waarschijnlijk later er gewoon te moeten afsnoeien. En mits ik ook nog geen 'drietand' bonsai (zo laag aan de grond) gezien heb die ik ook mooi acht, versterkt mijn voorkeur om ze te stekken = is stekken de juiste terminologie in dit geval?


Dit bericht bevat een afbeelding als bijlage.
Log in of registreer om die te bekijken

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Granaatappel boom / struik als bonsai!? 7 jaren 2 maanden geleden #61158

  • marcellucas
  • marcellucas's Profielfoto
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Berichten: 2543
  • Ontvangen bedankjes 718
Kabudachi -de meerstamstijl met drie stammen of meer- is een gangbare stijl voor bonsai hoor! Zijn echt wel mooie exemplaren van te vinden!

Maar ook als je de zijstammen niet wilt bewaren kun je ze een jaar of wat laten staan en flink laten doorgroeien als offertakken om de wortelvoet te verbeteren.

Ik zou gebruik maken van wat je hebt en voor een driestam gaan. In plaats van drie iele boompjes.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Granaatappel boom / struik als bonsai!? 7 jaren 2 maanden geleden #61159

  • BLCKPSTV
  • Onderwerp Auteur
  • Offline
  • New Member
  • New Member
  • Berichten: 13
  • Ontvangen bedankjes 0
De term doet het! Heel interessante bomen te zien ineens! Goed toch nog eens over nadenken!! :)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Pagina:
  • 1
  • 2
Inloggen Registreren