In deze categorie kun je om hulp vragen wanneer je onzeker bent over de verzorging van je Bonsai, of de identificatie van je boom.

Let op: lees de sticky post alvorens te posten!

Onderwerp:

Verwarming 7 jaren 6 maanden geleden #54952

  • Constance Meens
  • Onderwerp Auteur
  • Offline
  • New Member
  • New Member
  • Berichten: 13
  • Ontvangen bedankjes 0
Helaas staan mijn bonsai boompjes boven de verwarming. Indien het weer het toelaat staat een raam open. Kan ik iets doen om ze toch te laten overleven behalve een onderschaal in verband met mijn dochtertje?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Verwarming 7 jaren 6 maanden geleden #54972

  • marcellucas
  • marcellucas's Profielfoto
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Berichten: 2543
  • Ontvangen bedankjes 718

Constance Meens schreef : Helaas staan mijn bonsai boompjes boven de verwarming. Indien het weer het toelaat staat een raam open. Kan ik iets doen om ze toch te laten overleven behalve een onderschaal in verband met mijn dochtertje?


Boven de verwarming is de lucht gortdroog en dat is funest voor bonsai, die meestal uit vochtige tropische steken komen. Dus de verwarming is zo'n beetje de slechtste plek voor een bonsai.

Je moet dus proberen de luchtvochtigheid zo hoog mogelijk te houden. Je kunt bijvoorbeeld een grote onderschaal vullen met zand dat dan constant bijvullen met water zodat er zoveel mogelijk verdamping ontstaat.

Maar het blijft behelpen.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Verwarming 7 jaren 4 maanden geleden #56564

  • TamasBonsai
  • TamasBonsai's Profielfoto
  • Offline
  • Senior Member
  • Senior Member
  • Berichten: 66
  • Ontvangen bedankjes 2
Ik heb zelf ook dit probleem gehad.
Je moet je boom proberen op een zo'n licht mogelijke plek te zetten waardoor je boom goed groeit.
Ook is het handig om bijvoorbeeld een bord eronder te zetten en dat je die vult met water.
Zo kun je je luchtvochtigheid goed houden en houd je je boom in leven.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Verwarming 7 jaren 4 maanden geleden #56571

  • leatherback
  • leatherback's Profielfoto
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Berichten: 8562
  • Ontvangen bedankjes 2539

TamasBonsai schreef : Ook is het handig om bijvoorbeeld een bord eronder te zetten en dat je die vult met water. Zo kun je je luchtvochtigheid goed houden en houd je je boom in leven.

Ik weet niet hoe dit maar telkens op blijft duiken. Maar het is een grote fabel. Een bord water er onder maakt nauwelijks verschil tenzij je er een kas omheen maakt.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Pagina:
  • 1
Inloggen Registreren
Cron Job Starts