In deze categorie kun je om hulp vragen wanneer je onzeker bent over de verzorging van je Bonsai, of de identificatie van je boom.

Let op: lees de sticky post alvorens te posten!

Onderwerp:

nieuwe boompjes 7 jaren 3 maanden geleden #59243

  • fabiandecaluwe
  • Onderwerp Auteur
  • Offline
  • New Member
  • New Member
  • Berichten: 13
  • Ontvangen bedankjes 1
Deze week nieuwe boompjes binnen gekregen!:D Ik heb een setje van 3 boompjes besteld via een webshop en de starterset met de chamaecyparis.

De 3 andere boompjes zijn:
Ulmus Parvifolia
Ulmus Zelkova
Ligustrum ?

De chamaecyparis staat nu lekker in het stro op een beschutte plek te wachten tot het vroege voorjaar om uit de container in een pot te gaan.

De 3 andere zijn binnen boompjes, vandaag een beetje aan de slag gegaan met een kamer in te richten met een raam op het zuiden voor de hobby's. Heb alleen maar ramen met velux op de bovenste verdieping dus ik zal nog even moeten aankijken of dit voldoende licht zal geven.

Voordat ik aan de boompjes ga beginnen vroeg ik me af of ik misschien wat advies zou kunnen krijgen.

De eerste foto is de Ligustrum. Deze zal het eerste aandacht nodig hebben. De pot is volledig dichtgegroeid met wortels, ze zijn zichtbaar boven de grond en groeien uit de onderkant van de pot.

De tweede foto is de parvifolia. Dit vind ik persoonlijk het mooiste boompje van de drie. wat mij hierbij opviel is dat de stam na de eerste bocht on-natuurlijk smal is vergeleken met de rest van de stam. Dit is iets wat ik in de toekomst wel anders zou willen zien. Maar dat is voor de toekomst. Zoveel vertrouwen heb ik nog niet in mezelf :)

De derde foto is van de Serissa. Ook bij deze boom groeien er wortels uit de onderkant van de pot. Deze staat op nummer 2 van de lijst voor wortelsnoei.

Mijn vraag is nu vooral, wat kan ik nu het beste doen? Ik besef me dat de boompjes flink wat stress hebben ondervonden vanwege het transport. Kan ik dan het beste de bomen nu een maand of 2 laten rusten of kan ik beter nu direct de wortels snoeien zodat de plant daarna kan bijkomen?

Dit bericht bevat afbeeldingen als bijlage.
Log in of registreer om die te bekijken

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

nieuwe boompjes 7 jaren 3 maanden geleden #59254

  • dennisfranx
  • dennisfranx's Profielfoto
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Berichten: 3951
  • Ontvangen bedankjes 939
in iedergeval voor de hinoki(chamaecyparis) hier een link met veel nuttige info over dat soort

bonsaiwonders-art.blogspot.nl/2008/01/ta...oki-cypress.html?m=1

verder over de aangeschafte "Malsai" kan ik je niet echt helpen heb daar geen ervaring mee !

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Pagina:
  • 1
Inloggen Registreren