In deze categorie kun je om hulp vragen wanneer je onzeker bent over de verzorging van je Bonsai, of de identificatie van je boom.

Let op: lees de sticky post alvorens te posten!

Onderwerp:

Nieuw bonsai boompje 7 jaren 2 maanden geleden #60468

  • RubénGarcia
  • Onderwerp Auteur
  • Offline
  • New Member
  • New Member
  • Berichten: 1
  • Ontvangen bedankjes 0
Beste :)

Ik ben heel blij met mijn planten en vooral met mijn bonsai die ik elke dag wat aandacht mag geven :) ik heb mijn bonsai nu een maand en naar mijn denken deed die het best goed. Ik had hem eerst de hele dag in de zon en droog best snel uit. Daar kwam ik dus achter elke ochtend toen ik hem kurk droog aantrof ( zelfs de grond die splitte :s ). De bladeren vallen er nu uit en ik heb hem meer richting het schaduw verplaatst. rare vind ik dat veel van de bladeren die eruit vallen gewoon groen zijn, anderen zijn wel geel.. Ik hou hem een beetje meer in de gaten en water hem eerder waneer nodig is( hij is nu constant vochtig )( is een planten spuit het beste? Want ik maak nu mijn hand nat en besprinkel het plant nu )Ik geef hem hem eenmaal per week vloeibaar mest ( pokon ),Temperatuur in de kamer scheelt elke dag tussen de 17 en 22 graden. Mijn vraag aan jullie is of jullie mij kunnen vertellen wat voor bonsai het is en of ik iets speciaals moet doen? Wil niet dat die dood gaat namelijk. Ook vraag ik me af of ik de bloemtjes ooit kan zien bloeien? Want die drogen ook elke keer uit.

Dank !:)

Dit bericht bevat afbeeldingen als bijlage.
Log in of registreer om die te bekijken

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Nieuw bonsai boompje 7 jaren 2 maanden geleden #60471

  • leatherback
  • leatherback's Profielfoto
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Berichten: 8562
  • Ontvangen bedankjes 2539
Hoi, welkom op het forum.

Je hebt hier een carmona, ook wel fukien tree genoemd.

Je moet vooral niet zo vaak mest geven. Zeker als je plant in normale potgrond staat is een keer in de maan meer dan voldoende. In de winter kan je die frequentie gewoon halveren.

Dit is een lastige plant begrijp ik altijd. Ik heb ze zelf nooit gehad, maar wat ik zo aan posts hierover zie is het geen plant om in ons klimaat te willen hebben. Ze houden van zwoele vochtige lucht, iets wat ze nooit krijgen bij ons.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Pagina:
  • 1
Inloggen Registreren