In deze categorie kun je om hulp vragen wanneer je onzeker bent over de verzorging van je Bonsai, of de identificatie van je boom.

Let op: lees de sticky post alvorens te posten!

Onderwerp:

gereedschapssets 7 jaren 2 maanden geleden #61100

  • johan
  • Onderwerp Auteur
  • Offline
  • Junior Member
  • Junior Member
  • Berichten: 30
  • Ontvangen bedankjes 1
hallo
wie kan me wat nuttige tips geven over het aanschaffen van een set?? en waar kan ik dat kopen

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

gereedschapssets 7 jaren 2 maanden geleden #61102

  • marcellucas
  • marcellucas's Profielfoto
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Berichten: 2543
  • Ontvangen bedankjes 718
De webshop van dit forum biedt ze aan. ..
De volgende gebruiker (s) zei dank u: johan

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

gereedschapssets 7 jaren 2 maanden geleden #61117

  • rravenho
  • rravenho's Profielfoto
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Berichten: 504
  • Ontvangen bedankjes 218
De volgende gebruiker (s) zei dank u: johan

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

gereedschapssets 7 jaren 2 maanden geleden #61128

  • paulsteenaart
  • paulsteenaart's Profielfoto
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Berichten: 529
  • Ontvangen bedankjes 85

johan schreef : hallo
wie kan me wat nuttige tips geven over het aanschaffen van een set?? en waar kan ik dat kopen


ten eerste waarom wil je een set?
Ik weet niet hoever je bent in de hobby, maar in begin kun je met enkele tangen al goed vooruit.

Als ik je een tip mag geven, en je niet dezelfde fout als mij laat maken.
Koop goed gereedschap. RVS dit kost je misschien een eurotje of 15 meer als een wat mindere niet RVS tang maar is zijn prijs verschil zeker waard.

Ik heb een goedkopere concaaftang gekocht die nu na een jaartje intensief gebruik al aan vervanging toe is, en moet nu dus uiteindelijk meer geld uitgeven dan wanneer ik direct een fatsoenlijke gekocht had.

Ik ben zelf er te spreken over de RVS RYUGA Tangen en scharen. goede prijs kwaliteit verhouding.

Gr, Paul
De volgende gebruiker (s) zei dank u: johan

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

gereedschapssets 7 jaren 2 maanden geleden #61134

  • Tom Haest
  • Tom Haest's Profielfoto
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Berichten: 4718
  • Ontvangen bedankjes 1163

paulsteenaart schreef :

johan schreef : hallo
wie kan me wat nuttige tips geven over het aanschaffen van een set?? en waar kan ik dat kopen


ten eerste waarom wil je een set?
Ik weet niet hoever je bent in de hobby, maar in begin kun je met enkele tangen al goed vooruit.

Als ik je een tip mag geven, en je niet dezelfde fout als mij laat maken.
Koop goed gereedschap. RVS dit kost je misschien een eurotje of 15 meer als een wat mindere niet RVS tang maar is zijn prijs verschil zeker waard.

Ik heb een goedkopere concaaftang gekocht die nu na een jaartje intensief gebruik al aan vervanging toe is, en moet nu dus uiteindelijk meer geld uitgeven dan wanneer ik direct een fatsoenlijke gekocht had.

Ik ben zelf er te spreken over de RVS RYUGA Tangen en scharen. goede prijs kwaliteit verhouding.


Gr, Paul


Ik heb in het begin ook een set gekocht.
Als ik het had geweten had ik het ook niet gedaan

Ik koop nu ook alles van ryuga.
Inderdaad iets meer geld maar valt al bij al wel mee in vergelijking met sommige andere merken.
De volgende gebruiker (s) zei dank u: johan

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

gereedschapssets 7 jaren 2 maanden geleden #61137

  • leatherback
  • leatherback's Profielfoto
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Berichten: 8562
  • Ontvangen bedankjes 2539
Tsja.. En dan ben je een beginner en zie je overal dat RVS minder goed is dan gewoon staal..

Even het verschil:

Voordeel van RVS: Het roest niet
Voordeel van gewoon staal: Je kan het scherper slijpen

In beide gevallen zal goedkoper slechter zijn. Goede kwaliteit RVS kan je bijna net zo scherp slijpen als gewoon staal. Slechte kwaliteit niet, dat is te broos. En goede kwaliteit normaal staal gaat bij juiste behandeling (Afvegen & droog opbergen) een leven lang mee. Goedkopere gereedschappen hier gaan OOK een leven lang mee, maar je moet er omzichtiger mee werken.
De volgende gebruiker (s) zei dank u: johan

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

gereedschapssets 7 jaren 2 maanden geleden #61139

  • DavidRoussel
  • DavidRoussel's Profielfoto
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Berichten: 1669
  • Ontvangen bedankjes 504
Ik vind de sets van Bonsai plaza wel degelijk van qualiteit in tegenstelling tot sets die je b.v. op ali expres enz ziet verschijnen.

Zelf koop ik stalen gereedschap uit Japan, zo ieder jaar 1 iets :)
De volgende gebruiker (s) zei dank u: johan

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

gereedschapssets 7 jaren 2 maanden geleden #61143

  • WimmelSan
  • WimmelSan's Profielfoto
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Berichten: 381
  • Ontvangen bedankjes 68
Als beginner een poging wagende ga ik dit vergelijken met een oud vak van me, kok.

Als 15 jarig ventje in de keuken wilde ik graag een messenset kopen, liefst zo uitgebreid mogelijk. Mijn chef destijds verbood dat en gaf me de opdracht om 2 messen te kopen welke ik continue nodig zou hebben. Maar dan wel voor dezelfde prijs als een complete messenset. Ik baalde daar als een stekker van maar een paar maanden later snapte ik waarom. Vele andere koks hadden een messenset welke lag te verstoffen omdat ze maximaal 3-5 messen gebruikten.

Was een wijze les en tot op de dag van vandaag koop ik nu liever kwaliteit ipv kwantiteit. Al koop ik met een hobby als deze echt niet het top gereedschap, eerst maar eens kijken of en hoe lang het goed gaat.

Tip, kijk ook vooral naar wat voor Bonsai je wilt gaan doen, grote stroken/bomen of juist klein beginnersspul? Welke spullen heb je echt nodig? (Snoeitang, concaaftang etc en dan ook hoe groot). Daarnaast, kijk ook hoe je je overige gereedschappen behandeld. Zijn die na jaren gebruik nog steeds netjes terug te vinden en maak je die schoon na gebruik, dan is RVS niet nodig. Liggen ze na gebruik regelmatig 2 weken nog buiten of in een vochtige schuur? Dan is RVS wellicht wel handig.

Er is niet 1 goed antwoord. Kijk naar je eigen gedrag, wat wil je gaan doen en meest belangrijk, wat laat je portemonnee toe?
De volgende gebruiker (s) zei dank u: leatherback, Marco buijsman, johan

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

gereedschapssets 7 jaren 2 maanden geleden #61146

  • leatherback
  • leatherback's Profielfoto
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Berichten: 8562
  • Ontvangen bedankjes 2539
Helemaal mee eens Wimmelsan.

Ik heb ook al een keer wat uitgebreidere gedachten uitgewerkt. Zie bonsaitechniek.nl/materialen/gereedschap/
De volgende gebruiker (s) zei dank u: WimmelSan, johan

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

gereedschapssets 7 jaren 2 maanden geleden #61214

  • Tom Haest
  • Tom Haest's Profielfoto
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Berichten: 4718
  • Ontvangen bedankjes 1163
mijn eerste set was ook staal en bewaarde ik in het tuinhuis.
Wel een zeer goedkope set.
Ik veegde het telkens mooi af en smeerde het in met olie en toch begon het licht roestplekken te vertonen.

De bek stond niet mooi recht op elkaar en ze waren steeg om open en toe te doen.
Ook sneden ze van de eerste keer niet goed. En ik dacht als ik er aan ga slijpen gaat het msh nog sneller roesten.
Dat is eigenlijk de reden waarom ik rvs ben gaan kopen.

Ik heb de laatste tijd nogal wat tangen gekocht, maar ik heb er liever ene teveel dan ene te weinig.
Denk dat dat de aard van het beestje is, als ik mijn huis verbouwde heb ik ook nogal wat materiaal aangekocht en het ene gebruikte ik ook meer of het andere, maar het is allemaal mooi van pas gekomen.
De volgende gebruiker (s) zei dank u: johan

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Pagina:
  • 1
  • 2
Inloggen Registreren
Cron Job Starts