In deze categorie kun je om hulp vragen wanneer je onzeker bent over de verzorging van je Bonsai, of de identificatie van je boom.

Let op: lees de sticky post alvorens te posten!

Onderwerp:

Moerbei vervolg 6 jaren 11 maanden geleden #65291

  • WimmelSan
  • WimmelSan's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Berichten: 381
  • Ontvangen bedankjes 68
Hoi hoi,

Een vraag betreffende mijn moerbei. Ik heb dit boompje 2 maanden terug ongeveer gekocht voor een bezemstijl. De takken aan de bovenkant groeien als een malle en lopen momenteel mooi uit.

Echter, zoals jullie kunnen zien zijn het allemaal dunne lange takken nog. Ik heb 2 vragen en probeer als oefening erachter mijn gedachte te zetten, graag hoor ik het of ik goed of fout zit.

Mag ik nu terugsnoeien? Ik vermoed van wel.
Snoei ik dan terug tot 2 bladeren? Lijkt me wel.
Krijg ik dan vanaf daar een vertakking naar 2 takken? Ik hoop het en wederom vermoed ik van wel.

Op deze manier wil ik de bovenkant niet te hoog laten worden en tevens een mooiere en fijne takstructuur verkrijgen ipv alleen lange takken.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Laast bewerkt: Post by WimmelSan.

Moerbei vervolg 6 jaren 11 maanden geleden #65293

  • Marco buijsman
  • Marco buijsman's Profielfoto
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Berichten: 2407
  • Ontvangen bedankjes 930
Je had het beste al voor het uitlopen terug kunnen snoeien tot 2 knoppen, die in de gewenste richting staan. In investeert de plant in loof wat je er vervolgens na het uitlopen weer vanaf snoeit. Is een beetje zonde van de energie, wat ie goed had kunnen gebruiken om latente knoppen meer terug richting stam te activeren... wat sneller resultaat dus.. B)
De volgende gebruiker (s) zei dank u: WimmelSan

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Moerbei vervolg 6 jaren 11 maanden geleden #65296

  • WimmelSan
  • WimmelSan's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Berichten: 381
  • Ontvangen bedankjes 68

Marco buijsman schreef : Je had het beste al voor het uitlopen terug kunnen snoeien tot 2 knoppen, die in de gewenste richting staan. In investeert de plant in loof wat je er vervolgens na het uitlopen weer vanaf snoeit. Is een beetje zonde van de energie, wat ie goed had kunnen gebruiken om latente knoppen meer terug richting stam te activeren... wat sneller resultaat dus.. B)


Ok thanks, daar was ik al een beetje bang voor maar een paar weken terug twijfelde ik nog en ik had niet verwacht dat het zo snel zou groeien. Misvatting van mijn kant.

Kan het nog wel of zou je wachten, en zo ja, tot wanneer?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Moerbei vervolg 6 jaren 11 maanden geleden #65297

  • Marco buijsman
  • Marco buijsman's Profielfoto
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Berichten: 2407
  • Ontvangen bedankjes 930

WimmelSan schreef :

Marco buijsman schreef : Je had het beste al voor het uitlopen terug kunnen snoeien tot 2 knoppen, die in de gewenste richting staan. In investeert de plant in loof wat je er vervolgens na het uitlopen weer vanaf snoeit. Is een beetje zonde van de energie, wat ie goed had kunnen gebruiken om latente knoppen meer terug richting stam te activeren... wat sneller resultaat dus.. B)


Ok thanks, daar was ik al een beetje bang voor maar een paar weken terug twijfelde ik nog en ik had niet verwacht dat het zo snel zou groeien. Misvatting van mijn kant.

Kan het nog wel of zou je wachten, en zo ja, tot wanneer?

Tuurlijk kan het. Vooropgesteld dat ie verder gezond is. Is ie dat minder dan zou ik hem eerst door laten groeien want groei = energie = krachttoename.
De volgende gebruiker (s) zei dank u: WimmelSan

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Pagina:
  • 1
Inloggen Registreren