In deze categorie kun je om hulp vragen wanneer je onzeker bent over de verzorging van je Bonsai, of de identificatie van je boom.

Let op: lees de sticky post alvorens te posten!

Onderwerp:

Wat is een goede beginners bonsai 6 jaren 10 maanden geleden #67701

  • DickVanDreven
  • DickVanDreven's Profielfoto
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Berichten: 331
  • Ontvangen bedankjes 82

leatherback schreef : De stanaardsoorten die in supermarkten, bouwmarkten ed aangeboden worden zijn allemaal ongeschikt. Serissa overleeft meestal het eerste jaar niet.

Het advies is reeds gegeven: Ga voor een soort die lokaal in Nederland voorkomt. Als je serieus an de bonsai wilt: Wordt lid van een vereniging, en roep daar een keer dat je startplanten zoekt. heb je zo je tuin vol staan. Iedereen die langer bezig is, heeft te veel planten en wil eigenlijk best van bepaalde planten af die om te beginnen goed genoeg zijn.


Het is zo jammer op dit forum dat het enige goede antwoord altijd genegeerd wordt. Men vraagt kennelijk alleen om de eigen mening bevestigd te zien.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Wat is een goede beginners bonsai 6 jaren 10 maanden geleden #67703

  • Marco buijsman
  • Marco buijsman's Profielfoto
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Berichten: 2405
  • Ontvangen bedankjes 930

DickVanDreven schreef :

leatherback schreef : De stanaardsoorten die in supermarkten, bouwmarkten ed aangeboden worden zijn allemaal ongeschikt. Serissa overleeft meestal het eerste jaar niet.

Het advies is reeds gegeven: Ga voor een soort die lokaal in Nederland voorkomt. Als je serieus an de bonsai wilt: Wordt lid van een vereniging, en roep daar een keer dat je startplanten zoekt. heb je zo je tuin vol staan. Iedereen die langer bezig is, heeft te veel planten en wil eigenlijk best van bepaalde planten af die om te beginnen goed genoeg zijn.


Het is zo jammer op dit forum dat het enige goede antwoord altijd genegeerd wordt. Men vraagt kennelijk alleen om de eigen mening bevestigd te zien.

Kun je wat specifieker zijn? Wat bedoel je met je antwoord?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Wat is een goede beginners bonsai 6 jaren 10 maanden geleden #67705

  • Louisphilippevandebuerie
  • Offline
  • Junior Member
  • Junior Member
  • Berichten: 22
  • Ontvangen bedankjes 1
Ik ben begonnen met een ulmus, eerste maal totale mislukking, zoals bij velen. Toen nogmaals geprobeerd, maar met intensiever in te lezen. Deze heeft ook nog wat afgezien 2 jaar geleden door de zon(tijdens een weekend weg). Maar hij ging terug de betere kant uit. Dus dit jaar iets intensiever begonnen, en meerdere soorten aangekocht. En nu loopt alles goed.(kleine 4 jaar bezig dus nu)

Ik zou zeggen lees je eerst goed in, of laat je begeleiden in een club/iemand met ervaring&aanvaard de tips van anderen. Vooral blijven volhouden&geduld is een schone deugd ;). Bij problemen wees er snel bij, ook als je vragen hebt ;). Want als het de slechte kant op gaat, dan gaat het snel.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Wat is een goede beginners bonsai 6 jaren 10 maanden geleden #67708

  • Trap
  • Trap's Profielfoto
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Berichten: 1263
  • Ontvangen bedankjes 272

DickVanDreven schreef : Het is zo jammer op dit forum dat het enige goede antwoord altijd genegeerd wordt. Men vraagt kennelijk alleen om de eigen mening bevestigd te zien.


Gelukkig heeft iedereen iets aan dit antwoord!

Er zijn trouwens meerdere wegen die naar rome leiden. Als "beginners" bonsai heb je zoveel keuze... De perfecte startersplant waar het absoluut niet kan mislopen bestaat niet!!! Leatherback verwijst trouwens naar voorgaande antwoorden, die volgens mij ook kunnen. "het enige goede antwoord" :dry:

Als ik trouwens antwoord dat ik een acer palmatum een geschikte starter vind is omdat ik dit zo zelf ondervonden heb. En vooral om de persoon met de vraag te beantwoorden en te helpen. Heeft niks met bevestiging te maken! Meningen en ervaringen verschillen nu eenmaal, probeer dit dan ook wat te respecteren. Zo blijft het aangenaam op het forum.
De volgende gebruiker (s) zei dank u: Matje

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Pagina:
  • 1
  • 2
Inloggen Registreren
Cron Job Starts