In deze categorie kun je om hulp vragen wanneer je onzeker bent over de verzorging van je Bonsai, of de identificatie van je boom.

Let op: lees de sticky post alvorens te posten!

Onderwerp:

Buiten bonsai, ook binnen? 6 jaren 9 maanden geleden #68475

  • dennisfranx
  • dennisfranx's Profielfoto
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Berichten: 3951
  • Ontvangen bedankjes 939
Zou het lugustrum zijn ?
Ik zou hem als je de mogelijkheid hebt buiten neerzetten
De volgende gebruiker (s) zei dank u: hullie.9

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Buiten bonsai, ook binnen? 6 jaren 9 maanden geleden #68491

  • hullie.9
  • hullie.9's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • Offline
  • New Member
  • New Member
  • Berichten: 6
  • Ontvangen bedankjes 0
Hallo Dennis, durf ik niet te zeggen of het een Ligustrum is., zoals ik kan zien lijkt het er inderdaad wel op.
Buiten neer zetten wordt lastig. Uiteraard kan dit maar dan zou ik een beschutting moeten maken (staat altijd veel wind op het balkon).

Bedankt in ieder geval voor je hulp.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Buiten bonsai, ook binnen? 6 jaren 9 maanden geleden #68492

  • WimmelSan
  • WimmelSan's Profielfoto
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Berichten: 381
  • Ontvangen bedankjes 68
Je kunt een fruitkistje op zijn kant zetten en het boompje daarin. Geeft genoeg schaduw, laat genoeg zon door en beschermd tegen harde wind. Eventueel wit schilderen aan de binnenkant voor meer lichtopbrengst.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Buiten bonsai, ook binnen? 6 jaren 9 maanden geleden #68493

  • Trap
  • Trap's Profielfoto
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Berichten: 1263
  • Ontvangen bedankjes 272

hullie.9 schreef : Hallo Dennis, durf ik niet te zeggen of het een Ligustrum is., zoals ik kan zien lijkt het er inderdaad wel op.
Buiten neer zetten wordt lastig. Uiteraard kan dit maar dan zou ik een beschutting moeten maken (staat altijd veel wind op het balkon).

Bedankt in ieder geval voor je hulp.


het gehele jaar binnen houden wordt ook lastig. Het eerste jaar zal je wss weinig merken, de boom zit nog vol reserves. Na een lange tijd in de droge lucht te staan zal je boom afzwakken. Als je boom subtropisch is zit de kans erin dat hij nog graag een rustperiode kent (een koudere periode)

Welke soort je hebt, weet ik niet. Maar van mij gaan ALLE planten in de zomer naar buiten (afhankelijk van de soort, krijgen ze een geschikte plaats). Na een maand zie je meestal al dat de buitenlucht ze goed doet en barsten van de energie. Blijven ze binnen dan zwakken ze meestal gewoon verder af. Ik gebruik binnen zelf een luchtbevochtiger (wat helpt, maar geen wonderen doet).

Ik versta dat je een enkel een balkon hebt, maar als je verder wil in deze hobby dan zal je een buitenplaats nodig hebben. Een kennis van mij heeft op zijn balkon een standplaats gemaakt en houdt nu toch al 3 jaar enkele "simpele" bomen op zijn balkon. En de kant waar je balkon op gericht staat (N O Z W) speelt hierin wss wel een grote rol.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Buiten bonsai, ook binnen? 6 jaren 9 maanden geleden #68494

  • dennisfranx
  • dennisfranx's Profielfoto
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Berichten: 3951
  • Ontvangen bedankjes 939
Idd wat wimmel zegt !
Hoe gaat het met jouw fruitkist bomen wimmel ?
De volgende gebruiker (s) zei dank u: WimmelSan

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Buiten bonsai, ook binnen? 6 jaren 9 maanden geleden #68501

  • WimmelSan
  • WimmelSan's Profielfoto
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Berichten: 381
  • Ontvangen bedankjes 68
Die gaan prima ;), anders zou ik deze tip ook niet mogen plaatsen. Liever geen advies als slecht advies denk ik maar zo.

Het is met deze warme dagen goed kijken welke boompjes wel of geen zon het prettigst vinden maar alles is groen, loopt uit en maar 1 boompje heeft een paar brandplekjes op de bladeren. En een aantal staan gewoon lekker te genieten in het zonnetje op de balkonbar, oftewel die pakken van 10:00 uur tot ongeveer 17:30 vol zonlicht.

Over een half jaartje weet ik welke bomen het echt goed bij me doen op het balkon het hele jaar door en dan kan ik gaan kiezen in welke soort ik me verder wil bekwamen. Voorlopig vind ik Esdoorns erg mooi maar tevens fragiel, Lariks is echt een prachtige soort en geniet ik van de frisse zoetsappige moerbeitjes welke mijn Morus de afgelopen weken leverde.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Laast bewerkt: Post by WimmelSan.

Buiten bonsai, ook binnen? 6 jaren 9 maanden geleden #68502

  • dennisfranx
  • dennisfranx's Profielfoto
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Berichten: 3951
  • Ontvangen bedankjes 939
Leuk om te horen !
Plaats affentoe eens een updatje van hoe ze zich gedragen vind ik leuk om te volgen !

Acer houd idd wel wat meer van schaduw ik heb er twrr als ik die ik de zon zet heb ik knisperende blaadjes :p
De volgende gebruiker (s) zei dank u: WimmelSan

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Pagina:
  • 1
  • 2
Inloggen Registreren