In deze categorie kun je om hulp vragen wanneer je onzeker bent over de verzorging van je Bonsai, of de identificatie van je boom.

Let op: lees de sticky post alvorens te posten!

Onderwerp:

Bruine randen langs beuken / haagbeukenblad.Hoe kk 6 jaren 7 maanden geleden #69470

  • Veluwe
  • Onderwerp Auteur
  • Offline
  • New Member
  • New Member
  • Berichten: 16
  • Ontvangen bedankjes 0
Moeilijk op de 4e etage van een appartementsgebouw.
Staan nu ruim een jaar op het balkon. Wel windbrekers aangebracht, maar toch.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Bruine randen langs beuken / haagbeukenblad.Hoe kk 6 jaren 7 maanden geleden #69472

  • Tom Haest
  • Tom Haest's Profielfoto
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Berichten: 4713
  • Ontvangen bedankjes 1159
Ahja, zo ist inderdaad moeilijk.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Bruine randen langs beuken / haagbeukenblad.Hoe kk 6 jaren 7 maanden geleden #69475

  • Delphine
  • Offline
  • Senior Member
  • Senior Member
  • Berichten: 68
  • Ontvangen bedankjes 11

Veluwe schreef : Je hebt helemaal gelijk.
Dank voor je raad.
Er komt wel nieuw blad en dat is (nog) niet aangetast. Gespoten met een anti schimmelmiddel. Regenwater is geen.optie.



Voila, lang leve de ongeduldige mens, in plaats van eens te kijken hoe de boom verder evolueert derect een anti schimmelmiddel erop, Niet onwaarschijnlijk heb je de boom nu nodeloos stress bezorgd waardoor hij in dit relatief nog korte seizoen al helemaal stil kan vallen. Als je al had gespoten met een het antischimmelmiddel had je dat beter in het voorjaar gedaan.
Maar ik snap je reactie wel, men gooit direct een hoop veronderstellingen naar je hoofd op afstand dan nog wel waardoor ja natuurlijk wil gaan ingrijpen.
Bonsai is vooral analyseren, goed kijken, opvolgen en dan pas ingrijpen.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Laast bewerkt: Post by Delphine.

Bruine randen langs beuken / haagbeukenblad.Hoe kk 6 jaren 7 maanden geleden #69476

  • Veluwe
  • Onderwerp Auteur
  • Offline
  • New Member
  • New Member
  • Berichten: 16
  • Ontvangen bedankjes 0
Natuurlijk doe ik dat in het voorjaar wanneer deboom nog geen blad heeft.!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Bruine randen langs beuken / haagbeukenblad.Hoe kk 6 jaren 7 maanden geleden #69477

  • Tom Haest
  • Tom Haest's Profielfoto
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Berichten: 4713
  • Ontvangen bedankjes 1159
Veronderstellingen? Ik zie het meer als meedenken, proberen te helpen en ondertussen zelf er iets van leren door terwijl het een en ander eens op te zoeken.
Waarom zou een boom stil vallen als je er een anti schimmel middel opspuit? Kun je dat eens nader verklaren? Ik kan er ook maar van leren, he?
Dus als je nu last krijgt van een of andere schimmel mag je niet meer behandelen tot volgend voorjaar, begrijp ik het zo goed?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Bruine randen langs beuken / haagbeukenblad.Hoe kk 6 jaren 7 maanden geleden #69482

  • Marco buijsman
  • Marco buijsman's Profielfoto
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Berichten: 2406
  • Ontvangen bedankjes 930
voor zover ik het kan beoordelen denk ik niet aan een schimmel, maar meer aan externe weersinvloeden, zoals wind. wellcht wat te droog gestaan. Ik denk dat als er sprake is verzouting van de grond of andere slechte samenstelling van de grond, dan zou het blad in zijn geheel geen goede kleur hebben. Net zoals bij te nat gestaan. Zoals Delphine zegt: ik denk niet dat je je er in dit geval al te druk over hoeft te maken...

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Bruine randen langs beuken / haagbeukenblad.Hoe kk 6 jaren 7 maanden geleden #69483

  • Delphine
  • Offline
  • Senior Member
  • Senior Member
  • Berichten: 68
  • Ontvangen bedankjes 11

Tom Haest schreef : Veronderstellingen? Ik zie het meer als meedenken, proberen te helpen en ondertussen zelf er iets van leren door terwijl het een en ander eens op te zoeken.
Waarom zou een boom stil vallen als je er een anti schimmel middel opspuit? Kun je dat eens nader verklaren? Ik kan er ook maar van leren, he?
Dus als je nu last krijgt van een of andere schimmel mag je niet meer behandelen tot volgend voorjaar, begrijp ik het zo goed?


Hmmm, ik ga hier nog 1 maal op reageren en dan houd het op, ik heb echter geen zin om mijn "beperkte kennis " constant te moeten weerleggen terwijl u hier blijkbaar enkel probeert gelijk te halen.

Inderdaad maakt u veronderstellingen waardoor meneer in kwestie zo goed is geweest op derect te handelen nadat u onmiddellijk in de richting wijst van een schimmel, dit terzijde, ik weet ook niet waarom u dit weer in vraag stelt want u schrijft het hier letterlijke neer...

Ik heb toch niet gezegd dat je niet mag behandelen met een schimmel maar het is beter te wachten tot het voorjaar en de boom te observeren hoe die dan gaat groeien, zie je dan terug dezelfde symptonen dan kun je handelen, wat je nu doet is misschien het herstel van een ander probleem vertragen.
Nu spuiten heeft nog weinig zin aangezien we vrij laat op het seizoen zitten en ook omdat hier lang niet zeker is wat hier het probleem is!

En ja als je met eender welke product tegen schimmels of ziektes spuit vertraag je altijd de groei, waarom dat komt weet ik niet maar dat is algemeen geweten.

Ik hoop dat je het nu wel een beetje begrijpt.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Laast bewerkt: Post by Delphine.

Bruine randen langs beuken / haagbeukenblad.Hoe kk 6 jaren 7 maanden geleden #69487

  • Veluwe
  • Onderwerp Auteur
  • Offline
  • New Member
  • New Member
  • Berichten: 16
  • Ontvangen bedankjes 0
Dankjewel Marco. Ik neem je raad ter harte.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Bruine randen langs beuken / haagbeukenblad.Hoe kk 6 jaren 7 maanden geleden #69491

  • Tom Haest
  • Tom Haest's Profielfoto
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Berichten: 4713
  • Ontvangen bedankjes 1159

Delphine schreef :

Tom Haest schreef : Veronderstellingen? Ik zie het meer als meedenken, proberen te helpen en ondertussen zelf er iets van leren door terwijl het een en ander eens op te zoeken.
Waarom zou een boom stil vallen als je er een anti schimmel middel opspuit? Kun je dat eens nader verklaren? Ik kan er ook maar van leren, he?
Dus als je nu last krijgt van een of andere schimmel mag je niet meer behandelen tot volgend voorjaar, begrijp ik het zo goed?


Hmmm, ik ga hier nog 1 maal op reageren en dan houd het op, ik heb echter geen zin om mijn "beperkte kennis " constant te moeten weerleggen terwijl u hier blijkbaar enkel probeert gelijk te halen.

Inderdaad maakt u veronderstellingen waardoor meneer in kwestie zo goed is geweest op derect te handelen nadat u onmiddellijk in de richting wijst van een schimmel, dit terzijde, ik weet ook niet waarom u dit weer in vraag stelt want u schrijft het hier letterlijke neer...

Ik heb toch niet gezegd dat je niet mag behandelen met een schimmel maar het is beter te wachten tot het voorjaar en de boom te observeren hoe die dan gaat groeien, zie je dan terug dezelfde symptonen dan kun je handelen, wat je nu doet is misschien het herstel van een ander probleem vertragen.
Nu spuiten heeft nog weinig zin aangezien we vrij laat op het seizoen zitten en ook omdat hier lang niet zeker is wat hier het probleem is!

En ja als je met eender welke product tegen schimmels of ziektes spuit vertraag je altijd de groei, waarom dat komt weet ik niet maar dat is algemeen geweten.

Ik hoop dat je het nu wel een beetje begrijpt.


Je moet eens goed lezen wat ik schrijf," Ik zeg niet dat het met zekerheid een van deze 2 is, maar het zou kunnen.
Zeker als je felle zon uitsluit."

Zoals ik al zei, ik probeer enkel te helpen en mee te denken en te leren. Is dat dan zo verkeerd?

Ik heb het nog nergens gelezen of gehoord dat het zo is dat anti schimmelmiddelen de groei vertraagd, daarom mijn vraag.

Ik hoop dat het geen probleem is dat ik vragen stel. Zoals ik zeg, ik kan er maar van leren.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Bruine randen langs beuken / haagbeukenblad.Hoe kk 6 jaren 7 maanden geleden #69494

  • Delphine
  • Offline
  • Senior Member
  • Senior Member
  • Berichten: 68
  • Ontvangen bedankjes 11

Tom Haest schreef :

Delphine schreef :

Tom Haest schreef : Veronderstellingen? Ik zie het meer als meedenken, proberen te helpen en ondertussen zelf er iets van leren door terwijl het een en ander eens op te zoeken.
Waarom zou een boom stil vallen als je er een anti schimmel middel opspuit? Kun je dat eens nader verklaren? Ik kan er ook maar van leren, he?
Dus als je nu last krijgt van een of andere schimmel mag je niet meer behandelen tot volgend voorjaar, begrijp ik het zo goed?


Hmmm, ik ga hier nog 1 maal op reageren en dan houd het op, ik heb echter geen zin om mijn "beperkte kennis " constant te moeten weerleggen terwijl u hier blijkbaar enkel probeert gelijk te halen.

Inderdaad maakt u veronderstellingen waardoor meneer in kwestie zo goed is geweest op derect te handelen nadat u onmiddellijk in de richting wijst van een schimmel, dit terzijde, ik weet ook niet waarom u dit weer in vraag stelt want u schrijft het hier letterlijke neer...

Ik heb toch niet gezegd dat je niet mag behandelen met een schimmel maar het is beter te wachten tot het voorjaar en de boom te observeren hoe die dan gaat groeien, zie je dan terug dezelfde symptonen dan kun je handelen, wat je nu doet is misschien het herstel van een ander probleem vertragen.
Nu spuiten heeft nog weinig zin aangezien we vrij laat op het seizoen zitten en ook omdat hier lang niet zeker is wat hier het probleem is!

En ja als je met eender welke product tegen schimmels of ziektes spuit vertraag je altijd de groei, waarom dat komt weet ik niet maar dat is algemeen geweten.

Ik hoop dat je het nu wel een beetje begrijpt.


Je moet eens goed lezen wat ik schrijf," Ik zeg niet dat het met zekerheid een van deze 2 is, maar het zou kunnen.
Zeker als je felle zon uitsluit."

Zoals ik al zei, ik probeer enkel te helpen en mee te denken en te leren. Is dat dan zo verkeerd?

Ik heb het nog nergens gelezen of gehoord dat het zo is dat anti schimmelmiddelen de groei vertraagd, daarom mijn vraag.

Ik hoop dat het geen probleem is dat ik vragen stel. Zoals ik zeg, ik kan er maar van leren.



Zoals u eerder vermelde, "elk zijn ding he "

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Pagina:
  • 1
  • 2
  • 3
Inloggen Registreren
Cron Job Starts