In deze categorie kun je om hulp vragen wanneer je onzeker bent over de verzorging van je Bonsai, of de identificatie van je boom.

Let op: lees de sticky post alvorens te posten!

Onderwerp:

Bewatering 6 jaren 6 maanden geleden #70522

  • PeterVanC
  • PeterVanC's Profielfoto
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Berichten: 573
  • Ontvangen bedankjes 112
Is zelfs nu verpotten geen optie en dan deze winter wel vorstvrij houden, zo geef ik hel beste kans , succes
De volgende gebruiker (s) zei dank u: Josv

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Bewatering 6 jaren 6 maanden geleden #70523

  • dennisfranx
  • dennisfranx's Profielfoto
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Berichten: 3951
  • Ontvangen bedankjes 939
Ik zou pas in het voorjaar verpotten boompje ziet er gezond uit dus zie geen reden waarom meteen te gaan verpotten
Gewoon zorgen dat de grond niet kletsnat blijft staan dan komt het wel goed

Een ulmus parvifolia kan best wat vorst verdragen en net als alle NIET tropische bomen heeft deze soort ook een rust periode nodig.
Je kunt de boom swinters wel wat extra beschermen door hem uit de ijzige wind te houden en vrij van regen zodat het niet een grote ijsklomp word bij bevriezing

Eventueel kan je de pot te bedekken met mulch of inpakken met bubbelplastic of piepschuim oid bij echt extreme vorst voor langere tijd (-8 of meer) kan je hem tijdelijk in een onverwarmde ruimte zetten zoals een schuur of koude kas

@kennis daniel ik weet niet hoe warm het in jou onverwarmde ruimte is? De temperatuur moet laag genoeg zijn voor de boom om in rust te gaan

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Bewatering 6 jaren 6 maanden geleden #70525

  • Kennis Daniel
  • Kennis Daniel's Profielfoto
  • Offline
  • Elite Member
  • Elite Member
  • Berichten: 193
  • Ontvangen bedankjes 36
Op dit ogenblik is het nog redelijk warm wegens de hoge buitentemperatuur, normaal zou ik mijn Ulmus moeten afharden over enkele jaren en voor de rest in een ruimte van ongeveer 5°zetten tijdens de winterperiode, verleden winter proberen binnen te houden met verwarming op, boompje ging er niet van dood, maar was zeker niet happy, nu hoorde ik van een collega dat zij haar Ulmussen al vier jaar binnen zet met een electrisch vuurtje op vriesstand, zonder enig probleem, dus we zien wel volgend jaar of de mijne het beter heeft gedaan dan dan dit jaar
Ik weet ook wel dat buitenstaan normaal de beste optie is!

Mvg,

Daniel
De volgende gebruiker (s) zei dank u: Josv

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Bewatering 6 jaren 6 maanden geleden #70526

  • Josv
  • Onderwerp Auteur
  • Offline
  • New Member
  • New Member
  • Berichten: 6
  • Ontvangen bedankjes 0

Tom Haest schreef : In het komende voorjaar zou ik zeker overwegen om hem in een andere pot, met gaten in, te zetten en in een beter substraat.
Als je kan zou ik het overtollige water er wat proberen uit te gieten die er onderaan nog inzit.
Wortels die te lang nat staan gaan rotten.


Ga ik zeker bekijken, dank voor de info

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Bewatering 6 jaren 6 maanden geleden #70527

  • Josv
  • Onderwerp Auteur
  • Offline
  • New Member
  • New Member
  • Berichten: 6
  • Ontvangen bedankjes 0

dennisfranx schreef : Kwa water geven heb ik niets toe te voegen maar staat de boom binnen of buiten?
Ze worden verkocht als binnen bonsai maar deze ulmus zal langer leven als hij lekker buiten staat!


dank voor info, hij staat binnen ongeveer 1 meter van raam, ivm buiten zetten is zeker een optie (dacht hem ook bij goed weer hem buiten te zetten en tegen avond binnen)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Pagina:
  • 1
  • 2
Inloggen Registreren
Cron Job Starts