In deze categorie kun je om hulp vragen wanneer je onzeker bent over de verzorging van je Bonsai, of de identificatie van je boom.

Let op: lees de sticky post alvorens te posten!

Onderwerp:

eikeltje uitgekomen in pot ficus bonsai 6 jaren 2 maanden geleden #72255

  • Eikje2018
  • Onderwerp Auteur
  • Offline
  • New Member
  • New Member
  • Berichten: 13
  • Ontvangen bedankjes 0
Hai, dankjewel. Kijk, daar kan ik wat mee!! Daar zat ik inderdaad ook al mee dat de een nog niet naar buiten kan en de ander juist naar buiten moet. Ik hoop dat het me lukt de worteltjes niet te beschadigen. Maar ik ga het dan toch maar proberen. Thanx!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

eikeltje uitgekomen in pot ficus bonsai 6 jaren 2 maanden geleden #72256

  • Tastybonsai
  • Offline
  • Junior Member
  • Junior Member
  • Berichten: 34
  • Ontvangen bedankjes 1
En natuurlijk zien we daarvan graag een update :). Zou hem in de volle grond zetten.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Laast bewerkt: Post by Tastybonsai.

eikeltje uitgekomen in pot ficus bonsai 6 jaren 2 maanden geleden #72257

  • Eikje2018
  • Onderwerp Auteur
  • Offline
  • New Member
  • New Member
  • Berichten: 13
  • Ontvangen bedankjes 0
Hai Dennis, de geiiriteerde reactie was dus naar "jjans", maar ik ben niet zo gewend op forum te zitten en dan is het misschien niet duidelijk waarop ik reageerde... :) Even wennen.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

eikeltje uitgekomen in pot ficus bonsai 6 jaren 2 maanden geleden #72259

  • dennisfranx
  • dennisfranx's Profielfoto
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Berichten: 3951
  • Ontvangen bedankjes 939

Eikje2018 schreef : Hai Dennis, de geiiriteerde reactie was dus naar "jjans", maar ik ben niet zo gewend op forum te zitten en dan is het misschien niet duidelijk waarop ik reageerde... :) Even wennen.

Was compleet duidelijk hoor!
Als het goed is zit de eikel nog aan het plantje vast deze dient als voedingsbron de eerste periode probeer dus dat deze er aan blijft zitten

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

eikeltje uitgekomen in pot ficus bonsai 6 jaren 2 maanden geleden #72261

  • Eikje2018
  • Onderwerp Auteur
  • Offline
  • New Member
  • New Member
  • Berichten: 13
  • Ontvangen bedankjes 0
Oke, goeie tips! Ik ga het zo voorzichtig proberen te zien of die kleine er goed uit krijg. wordt vervolgd...

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

eikeltje uitgekomen in pot ficus bonsai 6 jaren 2 maanden geleden #72262

  • Eikje2018
  • Onderwerp Auteur
  • Offline
  • New Member
  • New Member
  • Berichten: 13
  • Ontvangen bedankjes 0
Hai,
ik ga er foto's van maken! Is volle grond het beste? Eenmaal op Bonsai Empire beland zag ik nl dat je ook een eik tot bonsai kunt opkweken. Wat ik allemaal lees op de site is nieuw voor mij maar wekt wel de interesse. Zou misschien een leuke hobby kunnen worden. Ik heb gewoon 2 ficus bonsai, ooit van een klant gekregen en die gaan best goed, ik verzorg ze goed, maar tot nu was ik er verder niet zo mee bezig. ( sorry..)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

eikeltje uitgekomen in pot ficus bonsai 6 jaren 2 maanden geleden #72263

  • Hank
  • Hank's Profielfoto
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Berichten: 929
  • Ontvangen bedankjes 130
Eikje 2018, je even voorstellen was leuk geweest, maar goed.
Als een eikel ontkiemt gaat er een fijn penworteltje de grond in en een klein stengeltje gaat de lucht in.
Altijd zal de eikel lange tijd eraan verbonden blijven gedurende de verdere groei. Tenzij je het er af haalt.
Dus er is maar 1 optie en dat is uit de pot halen. Zit er een eikel aan dan is het een eik in wording, zoniet dan is het iets anders.
Hetgeen ik wel vermoed want een eikel kruipt niet uit zichzelf onder de grond in een bonsaipot, en lag de eikel onder de bladeren dan had je hem nou moeten zien liggen!
Dus nou niet al te melodramatisch doen over zo'n stengeltje, gewoon uit de grond halen en wie weet kom je al dan niet de verrassingseikel tegen. Ik zeg trouwens van niet.
Succes met je toekomstige al dan niet eikbonsai!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

eikeltje uitgekomen in pot ficus bonsai 6 jaren 2 maanden geleden #72264

  • Eikje2018
  • Onderwerp Auteur
  • Offline
  • New Member
  • New Member
  • Berichten: 13
  • Ontvangen bedankjes 0
Hai Hank, mijn excuses dat ik er niet aan gedacht had een voorstelrondje te doen, maar ik weet toch ook niet wie jij bent? Ik zit nooit op forums en voor mij is dit nieuw. Ik heb zojuist de pot voorzichtig omgekeerd en losgeschud. De wortels waren al met elkaar aan het verstrengelen, en ja, inderdaad een eikje. Heb foto's gemaakt en zal a.s.a.p. even tijd maken om te zien hoe ik ze op het forum krijg. Sorry hoor maar denk je dat dit soort reacties erg verwelkomend zijn voor een nieuwkomer? Iemand gewoon niet serieus te nemen? In de natuur verzakt alles trouwens uiteindelijk in de grond. Ik zal me nog wel eens een keer bedenken als ik nog eens een vraag heb en dat is toch juist zonde voor een vereniging en forum waarbij het zo hoog aangeschreven zou staan respectvol met elkaar om te gaan en verbonden te zijn door eenzelfde interesse??

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

eikeltje uitgekomen in pot ficus bonsai 6 jaren 2 maanden geleden #72265

  • Eikje2018
  • Onderwerp Auteur
  • Offline
  • New Member
  • New Member
  • Berichten: 13
  • Ontvangen bedankjes 0
Hai,
nou ik heb ze uit de pot genomen en de wortels voorzichtig uit elkaar gehaald want die waren al een beetje in elkaar en best al wel uitgebreid. Is inderdaad een mini-eikje, het eikeltje zit er nog aan. Staat nu opgepot en kan overdag dan naar buiten. Nou, opgelost dus;) Is het trouwens gebruikelijk op dit forum dat er, naast gelukkig ook leuke opbouwende reacties, ook zulke lullige reacties komen? Dan zet ik hooguit de foto's er binnenkort nog op en ben ik weg. Jammer, want het leek me heel leuk. groetjes en dank voor je tips, Corinne

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

eikeltje uitgekomen in pot ficus bonsai 6 jaren 2 maanden geleden #72267

  • Tom Haest
  • Tom Haest's Profielfoto
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Berichten: 4722
  • Ontvangen bedankjes 1165
Er zitten er hier nog, hoor, die zich niet voorgesteld hebben. Ik heb er geen probleem mee.

Waar ik wel problemen mee heb zijn inderdaad de soms lullige en overbodige reacties waar niet alleen een nieuwkomer zou door wegblijven, maar waardoor ook mensen die al langer op het forum zitten ook wegblijven.
Of is het nog niet opgevallen dat het kalm is in vergelijking met een jaar geleden?

Ofwel help je de mens, ook al is het op in jullie ogen een domme vraag en reageer je op een opbouwende manier ofwel zwijg je en laat je het passeren.
De volgende gebruiker (s) zei dank u: Eikje2018

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Pagina:
  • 1
  • 2
  • 3
Inloggen Registreren