In deze categorie kun je om hulp vragen wanneer je onzeker bent over de verzorging van je Bonsai, of de identificatie van je boom.

Let op: lees de sticky post alvorens te posten!

Onderwerp:

Zelkova verpot krijgt steeds meer gele blaadjes.. 5 jaren 11 maanden geleden #74414

  • Tom Haest
  • Tom Haest's Profielfoto
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Berichten: 4718
  • Ontvangen bedankjes 1163
Het hangt wat van de temperatuur af vind ik. Ik geef niet elke keer water tot het eruit loopt. Als ik 2x in een dag water geef ga ik er soms eens gewoon over als ik zie dat de dieper gelezen korrels nog donker zijn.

Bij bewolkte dagen met bv 15graden ook. Dan geef ik ook niet altijd tot het eruit loopt zelfs al geef ik maar 1x op een dag. Gewoon om de bovenste laag weer nat te hebben. Dit bij alle bomen en soorten die ik staan heb. Mijn den laat ik soms gewoon over.

Bij jou is het verhaal nog anders door de aarde die er nu inzit. Ik denk dat jij zelfs eens een dag mag overslaan. Bv s'avonds geven, een dag niet, s'morgend geven.

Ik heb hier enkel wat kleine azalea stekjes van een 3 tal jaar oud. Maar ik heb er toch al eentje dood van te nat te staan. En niet over de bloemen, dan verwelken ze sneller, schijnt het.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Pagina:
  • 1
  • 2
Inloggen Registreren