In deze categorie kun je om hulp vragen wanneer je onzeker bent over de verzorging van je Bonsai, of de identificatie van je boom.

Let op: lees de sticky post alvorens te posten!

Onderwerp:

Nieuw huis en tuin op het zuiden = bonsai! 5 jaren 11 maanden geleden #74664

  • Tastybonsai
  • Onderwerp Auteur
  • Offline
  • Junior Member
  • Junior Member
  • Berichten: 34
  • Ontvangen bedankjes 1
Goedemorgen allen,

Ben al zoon 4 jaar bezig met bonsai af en toe en boompje hier en daar, altijd naast het raam. Maarja je weet hoe dat gaat he toch graag wat proberen maar uiteindelijk gaan ze allemaal dood.

Nu dus sins december een huis met een tuin op het zuiden. en dacht ik eindelijk te beginnen met mijn boompjes.

hier wat foto's ik zal jullie op de hoogte houden van de ontwikkelingen.

Uiteraard als jullie ideeën hebben hoor ik het graag.

ps. het is natuurlijk allemaal materiaal nog geen bonsai :) anders word leatherback weer boos :P

Dit bericht bevat afbeeldingen als bijlage.
Log in of registreer om die te bekijken

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Laast bewerkt: Post by Tastybonsai.

Nieuw huis en tuin op het zuiden = bonsai! 5 jaren 11 maanden geleden #74668

  • leatherback
  • leatherback's Profielfoto
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Berichten: 8562
  • Ontvangen bedankjes 2539

Tastybonsai schreef : ps. het is natuurlijk allemaal materiaal nog geen bonsai :) anders word leatherback weer boos :P

Huh? Waar komt die nou weer vandaan?

Wat betreft je planten: Ik zou me gaan richten op de gezondheid. Als dit recente foto's zijn, dan zijn er 3 bomen die ik heel scherp in de gaten zou houden, als ze al niet dood zijn. Een van je naaldbomen, de 2e foto geloof ik; Die lijkt op sterven na dood. Dan de volgende esdoorn (Daar lijkt schimmel in de vaten te zitten; te natte standplaats) en dan nog een esdoorn: Dode takpunten is een slecht teken, wederom van te natte standplaats (in de winter) en schimmelinfectie.
De volgende gebruiker (s) zei dank u: Tastybonsai

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Nieuw huis en tuin op het zuiden = bonsai! 5 jaren 11 maanden geleden #74669

  • Tastybonsai
  • Onderwerp Auteur
  • Offline
  • Junior Member
  • Junior Member
  • Berichten: 34
  • Ontvangen bedankjes 1
Hoi Leatherback,

Bedankt voor je reactie.

ben inderdaad heel erg zoekende naar een standplaats voor mijn bomen, staan nu in directe volle zon. heb op het moment ook niet veel anders alleen in de voortuin zon tot 11 uur.

de boom van 2e foto gaat waarschijnlijk dood, verstandig om die naar de voortuin te doen?
de eerste esdoorn heeft inderdaad in de winter buiten gestaan in dezelfde grond, erg nat en heeft hem niet goed gedaan. inmiddels een kas gekocht voor de volgende winter zodat ik het water kan regelen.

Verder laat ik ze eerst lekker groeien en zoekend naar juiste watergift en standplaats.

En mijn laatste zin omdat veel mensen zeggen dat ze bonsai hebben maar eigenlijk gewoon nog ''planten/bomen/materiaal'' hebben. zie altijd een leuke reactie van jou erbij.

Is er ook ergens Drenthe een bonsai club? In Emmen dacht ik; Goyomatsu (Schoonoord) kan er verder niet heel veel van vinden.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Laast bewerkt: Post by Tastybonsai.

Nieuw huis en tuin op het zuiden = bonsai! 5 jaren 11 maanden geleden #74672

  • tallo O
  • tallo O's Profielfoto
  • Offline
  • Senior Member
  • Senior Member
  • Berichten: 42
  • Ontvangen bedankjes 6
Ik weet niet waar je woont in Haren (gr) zit een club ( Bonsai club Noord)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Nieuw huis en tuin op het zuiden = bonsai! 5 jaren 11 maanden geleden #74673

  • Bijlles
  • Bijlles's Profielfoto
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Berichten: 329
  • Ontvangen bedankjes 76
Welkom (hoewel ik mezelf ik hier ook nog niet heb voor gesteld, misschien maar eens doen :blink: )

Zoals Leatherback aangeeft zou ik zeker kijken naar de gezondheid van je bomen, als ik het zo zie is de 2de zo goed als overleden. De esdoorn's kan ik niet goed beoordelen, zie het niet duidelijk op scherm, maar als de foto's recent zijn is het niet handig om er draad op te hebben in het groei seizoen. Tevens zou ik van de winter bij je (ik gok) Taxus van de winter met draad iets meer beweging in stam aanbrengen, nu is het een stok met een bosje groen er op ;)

Verder heel veel plezier in de hobby B)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Nieuw huis en tuin op het zuiden = bonsai! 5 jaren 11 maanden geleden #74675

  • Tom Haest
  • Tom Haest's Profielfoto
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Berichten: 4722
  • Ontvangen bedankjes 1165
Inderdaad bijlles, doen. Zo weet iedereen die hier al een tijdje zit wie je bent en hoelang je met bonsai bezig bent.
Altijd leuk om de mensen wat te leren kennen.

Bij de taxus ben ik van hetzelfde gedacht, wat beweging instekken. Let erop dat de beweging helemaal beneden het stammetje begint.
De esdoorns inderdaad in de gaten houden dat de draad er niet te erg ingroei.
Als het recente foto's zijn moet ik zeggen dat ze wel heel traag op gang komen.
Wat is de eerste? Een picea conica?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Laast bewerkt: Post by Tom Haest.
  • Pagina:
  • 1
Inloggen Registreren
Cron Job Starts