In deze categorie kun je om hulp vragen wanneer je onzeker bent over de verzorging van je Bonsai, of de identificatie van je boom.

Let op: lees de sticky post alvorens te posten!

Onderwerp:

Help ginseng ficus 5 jaren 10 maanden geleden #74706

  • Jo
  • Jo's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • Offline
  • New Member
  • New Member
  • Berichten: 5
  • Ontvangen bedankjes 0
Hallo, iemand raadt wat kan ik hier aan doen ik kreeg nieuwe scheuten maar die liggen er allemaal af nu staat hier zo al 2 maand en sommige blaadjes plakken hoe krijg ik die boom weer tot leven alvast dank

Dit bericht bevat afbeeldingen als bijlage.
Log in of registreer om die te bekijken

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Help ginseng ficus 5 jaren 10 maanden geleden #74709

  • megabon
  • megabon's Profielfoto
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Berichten: 417
  • Ontvangen bedankjes 73
als een ficus in een andere omgeving komt te staan laat hij zijn bladeren vallen (of hij zou in een ideale omgeving moeten staan dus buiten in de (sub)tropen :)
belangrijk is dus de luchtvochtigheid dwz meerdere malen per week de plantenspuit nemen en hem bevochtigen de standplaats lijkt me daar wel oke

maar eigenlijk zou je hem beter buiten zetten in de ochtendzon of in de schaduw 2 a3 weken en dan kan hij al wat meer zon aan al geloof ik niet dat hij echt volle middagzon aan kan

groeten

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Help ginseng ficus 5 jaren 10 maanden geleden #74715

  • Ivan
  • Ivan's Profielfoto
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Berichten: 1163
  • Ontvangen bedankjes 415
Het plakkerige en op de derde foto te zien: luis of schildluis. Je kan alle bladeren onder en boven reinigen met een spons of doekje en dat na enige tijd als je het probleem terugziet herhalen. Eitjes komen later uit en je kan wel enkele luizen niet zien.Tot de boom luisvrij is. Je kan ook bespuiten. Kies dan voor een ecologisch middel. In het tuincentrum zullen ze het juiste product geven.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Laast bewerkt: Post by Ivan.
  • Pagina:
  • 1
Inloggen Registreren