Onderwerp:

Feedback 7 jaren 4 maanden geleden #57476

  • marcellucas
  • marcellucas's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Berichten: 2543
  • Ontvangen bedankjes 718

DavidRoussel schreef :

marcellucas schreef : Er hebben nu 61 mensen naar dit topic gekeken en maar 3 hebben ge-WWW-d en ge-EBI-t.

Kom op! Dit is jullie kans! :cheer:


Hahaha vanwaar zo'n haast man? :P

Ik vind de hoofd beweging van de stam erg goed, enkel kan ik niet uitmaken op de foto of de basis wat breder is dan het algemeen verloop (op de foto lijkt de stam een bijna gelijke dikte te hebben over de gehele lengte).

Ook kan ik niet zien op de foto of de onderste tak rechts een deel naar voor komt of naar achter (diepte) anders zou ik bij deze tak snoeien onder de eerste bocht( van bovenaan gerekend) opnieuw vertrekken want vind het nu een beetje teveel van het goede qua gekronkel, moeilijk uit te leggen ;)

Ik zie feedback als een lesmoment, maakt dan ook niet uit van wie de feedback komt, gevorderd of niet beslis je zelf of je iets gaat opsteken ervan.


Het gaat niet om de boom hè, maar om de oefening. Ik zie toch een beetje 'niet goed' in je reactie ;)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Feedback 7 jaren 4 maanden geleden #57479

  • DickVanDreven
  • DickVanDreven's Profielfoto
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Berichten: 331
  • Ontvangen bedankjes 82
Beste Marcel,

wat ik heel goed vind gaan is de manier waarop jij je niet laat meeslepen in de negatieviteit in heel veel recente posts. Vooral de manier waarop je de rust en kalmte bewaart, als je geschoffeerd (in dit topic zelfs nog) wordt dwingt respect af.

wat er beter kan? ik zou het zo niet kunnen zeggen. mooi initiatief dit topic. misschien heb je bomen waar meer aan te verbeteren is?
De volgende gebruiker (s) zei dank u: leatherback, marcellucas

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Feedback 7 jaren 4 maanden geleden #57480

  • DavidRoussel
  • DavidRoussel's Profielfoto
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Berichten: 1669
  • Ontvangen bedankjes 504

marcellucas schreef :

DavidRoussel schreef :

marcellucas schreef : Er hebben nu 61 mensen naar dit topic gekeken en maar 3 hebben ge-WWW-d en ge-EBI-t.

Kom op! Dit is jullie kans! :cheer:


Hahaha vanwaar zo'n haast man? :P

Ik vind de hoofd beweging van de stam erg goed, enkel kan ik niet uitmaken op de foto of de basis wat breder is dan het algemeen verloop (op de foto lijkt de stam een bijna gelijke dikte te hebben over de gehele lengte).

Ook kan ik niet zien op de foto of de onderste tak rechts een deel naar voor komt of naar achter (diepte) anders zou ik bij deze tak snoeien onder de eerste bocht( van bovenaan gerekend) opnieuw vertrekken want vind het nu een beetje teveel van het goede qua gekronkel, moeilijk uit te leggen ;)

Ik zie feedback als een lesmoment, maakt dan ook niet uit van wie de feedback komt, gevorderd of niet beslis je zelf of je iets gaat opsteken ervan.


Het gaat niet om de boom hè, maar om de oefening. Ik zie toch een beetje 'niet goed' in je reactie ;)


Niet goed zou ik zeker niet zeggen, er is immers altijd een andere kijk van persoon tot persoon en in een "screening" van een boom zit vaak iets van dit kan beter daar en dit kan misschien zo ;)
Blijft moeilijk om met een foto een goed beeld te hebben van een boom in dit stadium.
De volgende gebruiker (s) zei dank u: marcellucas

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Feedback 7 jaren 4 maanden geleden #57481

  • leatherback
  • leatherback's Profielfoto
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Berichten: 8562
  • Ontvangen bedankjes 2539
ik vind het mooi om te zien hoe deze boom een spannende balans heeft tussen omvallen en terug omhoog groeien.
Als het mijn boom zou zijn, zou ik de top nog wat inkorten. Die begint wat knopen te ontwikkelen, en om problemen voor te zijn, kan je een zijtak naar boven gaan werken.
De volgende gebruiker (s) zei dank u: marcellucas

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Feedback 7 jaren 4 maanden geleden #57482

  • Oscar
  • Oscar's Profielfoto
  • Offline
  • Administrator
  • Administrator
  • Berichten: 749
  • Ontvangen bedankjes 377

marcellucas schreef : Ik heb ooit eens een bedrijfstraining gedaan, waarbij het onder andere ging over het leveren van feedback (een wat minder beladen term dan 'kritiek').

Er werd dan bijvoorbeeld een rollenspel gedaan dat daarna geevalueerd werd.

De stappen bij het geven van de feedback waren de volgende:
1) WWW (what went well): om de beurt mocht iedere deelnemer één of meer dingen aangeven die volgens hem goed gegaan waren.
2) EBI (even better if) om de beurt mochten de deelnemers aangeven wat er beter kon.

Echter: je mocht alleen maar EBI's geven als je ook een WWW had gegeven. En verder: er was in deze procedure dus geen enkel moment waarop je kon zeggen wat er niet goed was.

Het was echt opvallend hoe moeilijk dit was voor veel mensen. Om de één of andere reden is het kennelijk veel moeilijker om te zeggen wat er WEL deugt aan iets, dan om te zeggen wat er NIET deugt.

In plaats van te zeggen wat er NU misschien niet deugt, draai je dan om naar hoe het in de toekomst beter kan. Stuk minder giftig is dat

Misschien iets om eens te proberen



Dank Marcel, je boodschap onderschrijf ik en deze is geheel in lijn met het doel van Bonsai Empire. Klasse!
De volgende gebruiker (s) zei dank u: Ivan, DickVanDreven, marcellucas

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Feedback 7 jaren 4 maanden geleden #57485

  • marcellucas
  • marcellucas's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Berichten: 2543
  • Ontvangen bedankjes 718

oscar schreef :

marcellucas schreef : Ik heb ooit eens een bedrijfstraining gedaan, waarbij het onder andere ging over het leveren van feedback (een wat minder beladen term dan 'kritiek').

Er werd dan bijvoorbeeld een rollenspel gedaan dat daarna geevalueerd werd.

De stappen bij het geven van de feedback waren de volgende:
1) WWW (what went well): om de beurt mocht iedere deelnemer één of meer dingen aangeven die volgens hem goed gegaan waren.
2) EBI (even better if) om de beurt mochten de deelnemers aangeven wat er beter kon.

Echter: je mocht alleen maar EBI's geven als je ook een WWW had gegeven. En verder: er was in deze procedure dus geen enkel moment waarop je kon zeggen wat er niet goed was.

Het was echt opvallend hoe moeilijk dit was voor veel mensen. Om de één of andere reden is het kennelijk veel moeilijker om te zeggen wat er WEL deugt aan iets, dan om te zeggen wat er NIET deugt.

In plaats van te zeggen wat er NU misschien niet deugt, draai je dan om naar hoe het in de toekomst beter kan. Stuk minder giftig is dat

Misschien iets om eens te proberen



Dank Marcel, je boodschap onderschrijf ik en deze is geheel in lijn met het doel van Bonsai Empire. Klasse!


En nu nog een WWW en een EBI, Oscar! :P
De volgende gebruiker (s) zei dank u: DickVanDreven

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Feedback 7 jaren 4 maanden geleden #57488

  • dennisfranx
  • dennisfranx's Profielfoto
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Berichten: 3951
  • Ontvangen bedankjes 939

dennisfranx schreef : www mooie beweging en de boom oogt goed in balans!

ebi
de eerste zware tak links heeft een antenne :p een takje steekt recht omhooggevallen terwijl de rest dat niet doet


persoonlijk vind ik dat het beter zou zijn dat dit takje of weg of opzij bedraad zou zijn
De volgende gebruiker (s) zei dank u: marcellucas

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Feedback 7 jaren 4 maanden geleden #57490

  • marcellucas
  • marcellucas's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Berichten: 2543
  • Ontvangen bedankjes 718

Mooizo schreef : Nu over je boom, is die wel van jou.
Want ik vind dat die boven te dicht is met takken in de top, en als prof kan dat niet.
De top is ook niet erg mooi.
Het is net zo een krom wandelstokje.( zo dun,, niet echt een dikke stam)
Mijn mening.


Nog even de regels: eerst een WWW geven en dan een EBI. Als je geen WWW geeft, mag je geen EBI geven. Je mag niet zeggen wat er niet goed is, maar je mag wel zeggen wat beter kan. Doe nog eens een poging!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Laast bewerkt: Post by marcellucas.

Feedback 7 jaren 4 maanden geleden #57491

  • Jellevanlooy
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Berichten: 1076
  • Ontvangen bedankjes 268
Hier gaan we dan,

Mooie sierlijke beweging, de top die mooi naar voor komt om de toeschouwer te begroeten
en 2 vallende takken om hem te omhelzen!

De rechtse vallende tak toont op de foto een minder mooie aanzet, maar met yamadori materiaal is dit soms moeilijk
te verkomen.
De volgende gebruiker (s) zei dank u: marcellucas

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Laast bewerkt: Post by Jellevanlooy.

Feedback 7 jaren 4 maanden geleden #57492

  • marcellucas
  • marcellucas's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Berichten: 2543
  • Ontvangen bedankjes 718

Jellevanlooy schreef : Hier gaan we dan,

Mooie sierlijke beweging, de top die mooi naar voor komt om de toeschouwer te begroeten
en 2 vallende takken om hem te omhelzen!

De rechtse vallende tak toont op de foto een minder mooie aanzet, maar met yamadori materiaal is dit soms moeilijk
te verkomen.


Dus EBI: het zou mooier zijn als dat pisboogje verbeterd zou kunnen worden :P

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Laast bewerkt: Post by marcellucas.
Inloggen Registreren