Onderwerp:

Feedback 7 jaren 3 maanden geleden #57493

  • Jellevanlooy
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Berichten: 1076
  • Ontvangen bedankjes 268
Vies woord é... wordt snel negatief opgepakt. ;)

Maar idd is beetje jammer! maar zoals ik al zei, soms kan je niet anders met yamadori materiaal.
Je kan gaan breken maar dat is ook weer niet zonder risico.
Of inzagen, frezen?

Er zal altijd wel iets zijn dat wat minder is in een boom. Daar leer je mee omgaan of je doet er iets aan!
Maar mij stoort het zeker niet in deze boom!
De volgende gebruiker (s) zei dank u: marcellucas

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Feedback 7 jaren 3 maanden geleden #57496

  • Sjorsvanleeuwen
  • Offline
  • Senior Member
  • Senior Member
  • Berichten: 78
  • Ontvangen bedankjes 14
WWW - Ik vind persoonlijk de pot goed bij de boom passen, het maakt het geheel spannend en vooral anders dan anders
EBI - Ik denk dat het NOG beter kan wanneer je de bovenste tak zou weglaten, ik vind het persoonlijk te krap worden bovenin

Goed initiatief dit topic, kritiek, feedback of commentaar wordt tot wel 70% beter opgenomen als je iemand eerst een compliment geeft! voor ieder punt van kritiek zou je zelfs 5 complimenten moeten geven voor optimaal resultaat! Als therapeut in opleiding werk ik enorm veel met positief bekrachtigen en vormen van feedback, het is geen aai over je bol maar een sterke tool om een positief leerresultaat te bereiken. Uiteraard heeft ieder zo zijn ding, maar het valt tegenwoordig niet meer te ontkennen dat dit niet effectief is!

Ik zeg verplichten in reacties waarin feedback gegeven wordt!

Groetjes sjors
De volgende gebruiker (s) zei dank u: marcellucas

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Feedback 7 jaren 3 maanden geleden #57497

  • Mooizo
  • Mooizo's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Berichten: 218
  • Ontvangen bedankjes 23

oscar schreef :

marcellucas schreef : Ik heb ooit eens een bedrijfstraining gedaan, waarbij het onder andere ging over het leveren van feedback (een wat minder beladen term dan 'kritiek').

Er werd dan bijvoorbeeld een rollenspel gedaan dat daarna geevalueerd werd.

De stappen bij het geven van de feedback waren de volgende:
1) WWW (what went well): om de beurt mocht iedere deelnemer één of meer dingen aangeven die volgens hem goed gegaan waren.
2) EBI (even better if) om de beurt mochten de deelnemers aangeven wat er beter kon.

Echter: je mocht alleen maar EBI's geven als je ook een WWW had gegeven. En verder: er was in deze procedure dus geen enkel moment waarop je kon zeggen wat er niet goed was.

Het was echt opvallend hoe moeilijk dit was voor veel mensen. Om de één of andere reden is het kennelijk veel moeilijker om te zeggen wat er WEL deugt aan iets, dan om te zeggen wat er NIET deugt.

In plaats van te zeggen wat er NU misschien niet deugt, draai je dan om naar hoe het in de toekomst beter kan. Stuk minder giftig is dat

Misschien iets om eens te proberen



Dank Marcel, je boodschap onderschrijf ik en deze is geheel in lijn met het doel van Bonsai Empire. Klasse!


Daar ben ik het helemaal mee eens Oscar, maar lees eerst eens de andere topics.
Hoe het hier aan toe gaat.
Maar wat marcel hier schreef sta ik volkomen achter.
Maar niet wat hij op ander topics schreef, en niet alleen marcel nog vele anderen.
Waar veel beginnende bonsaiers en forumleden achter staan.
Ik hoop dat het hier nu een stuk beter gaat dan voor heen.

Gr Mooizo

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Feedback 7 jaren 3 maanden geleden #57499

  • marcellucas
  • marcellucas's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Berichten: 2543
  • Ontvangen bedankjes 718
@Mooizo, ik zou het op prijs stellen als je in mijn topic reageert op mijn vraag. Ik vroeg je om een WWW en een EBI aangaande de lariks op de foto.
De volgende gebruiker (s) zei dank u: knoep

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Feedback 7 jaren 3 maanden geleden #57502

  • KobusKoops
  • KobusKoops's Profielfoto
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Berichten: 594
  • Ontvangen bedankjes 133
Mooi boompje. Maar mag volgens mij nog wel even de volle grond in. (Maar ben maar beginner, dus laat ik dat er even aan toe voegen :) ).
De volgende gebruiker (s) zei dank u: marcellucas

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Laast bewerkt: Post by KobusKoops.

Feedback 7 jaren 3 maanden geleden #57504

  • Jellevanlooy
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Berichten: 1076
  • Ontvangen bedankjes 268

marcellucas schreef : @Mooizo, ik zou het op prijs stellen als je in mijn topic reageert op mijn vraag. Ik vroeg je om een WWW en een EBI aangaande de lariks op de foto.



:lol:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Feedback 7 jaren 3 maanden geleden #57508

  • Tom81
  • Tom81's Profielfoto
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Berichten: 752
  • Ontvangen bedankjes 139
Marcel,

Een beginnersopinie maar goed:

Ik vind't het mooi om te zien hoe de boom sierlijk (niet overdreven) in gevecht is met de zwaartekracht.

Ik denken dat de boom nog beter tot zijn recht komt in mooie lage schaal ipv deze pot. De kleine Jin rechts draagt in mijn opinie weinig bij aan de boom.

Nogmaals een beginnersopinie. Ik vind het een zeer fraaie boom welke mocht je hem beu zijn zo in mijn achtertuin een adoptieadres kan vinden!

Groet,
Tom
De volgende gebruiker (s) zei dank u: marcellucas

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Feedback 7 jaren 3 maanden geleden #57519

  • MartijnVanDenBosch
  • MartijnVanDenBosch's Profielfoto
  • Offline
  • New Member
  • New Member
  • Berichten: 18
  • Ontvangen bedankjes 6
WWWW: Ik vind dat de stam juist een leuk karakter heeft ondanks dat er weinig beweging onderin zit. Persoonlijk ben ik niet zo een fan van maanschalen maar dit versterkt het ruige totaalplaatje wel. Mooie takkenzetting!

EBI: Onderste tak links zou ik zelf iets inkorten. Nu loopt 'ie ongeveer gelijk aan de stam wat de stam iets 'camoufleert'. Ik denk dat de stam wat beter naar voren komt als die tak wat zou worden.

Enkel ben ik ook nog een een beginner maar ik hoor graag een response om er een over te discussiëren.
De volgende gebruiker (s) zei dank u: marcellucas

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Feedback 7 jaren 3 maanden geleden #57521

  • Reddevil
  • Reddevil's Profielfoto
  • Offline
  • Elite Member
  • Elite Member
  • Berichten: 277
  • Ontvangen bedankjes 78
De schaal past goed bij de boom, nu lijkt het of de boom boven een afgrond hangt.(dat vind ik mooi)

De onderste tak mag van mij korter en de bovenste tak naar links mag wat korter, dan wordt het meer een driehoek vorm.
De volgende gebruiker (s) zei dank u: marcellucas

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Feedback 7 jaren 3 maanden geleden #57543

  • dea
  • dea's Profielfoto
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Berichten: 3608
  • Ontvangen bedankjes 901
Www: de beweging vd stam, de top in de richting vd karaktertak, de helling vd stam aanzet.
Ebi: als je bij deze maanschaal blijft, dat de boom dan de andere richting opgaat, dus van de maan af, om het zo maar te benoemen. De tegenwichttak iets meer inkorten om zo de beweging en richting van de boom wat meer te benadrukken.
De volgende gebruiker (s) zei dank u: marcellucas

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Inloggen Registreren