Onderwerp:

Winter in de tuin 7 jaren 2 maanden geleden #58566

  • Jurriemr
  • Jurriemr's Profielfoto
  • Offline
  • Elite Member
  • Elite Member
  • Berichten: 168
  • Ontvangen bedankjes 27
Ziet er mooi uit. Als ik tekeningen had gehad had ik het waarschijnlijk zelf gemaakt.

Maar zag afgelopen voorjaar deze langskomen op Mp en voor dat geld kon ik het niet zelf maken.

Dit bericht bevat een afbeelding als bijlage.
Log in of registreer om die te bekijken

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Winter in de tuin 7 jaren 2 maanden geleden #58567

  • Tom Haest
  • Tom Haest's Profielfoto
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Berichten: 4713
  • Ontvangen bedankjes 1159

DavidRoussel schreef :

MoniqueVeltrop schreef :

Tom Haest schreef : Ik denk dat ik zoiets zal maken, maar de bovenplanken dwars.
Heb een 200 a 300 overschotten van een 47cm termowood liggen van op het werk.
Kaders in cls en dan de termowood planken erop.



Deze had ik ook al opgeslagen en wil ik laten maken, dan mooi in het mat zwart ... :-)


Ik vraag mij af met deze 3 trap of je dan nog vlot bij je bomen komt die boven op de trap staan?


Al naar gelang waar hij juist staat, denk ik.
Ik zou hem een meter van mijn afsluiting zetten zodat ik er rond kan lopen.
Als hij tegen de afsluiting zou staan lijkt het me inderdaad moeilijker, zeker als het al wat grotere en zwaardere bomen zijn.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Winter in de tuin 7 jaren 2 maanden geleden #58568

  • Tom Haest
  • Tom Haest's Profielfoto
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Berichten: 4713
  • Ontvangen bedankjes 1159

Jurriemr schreef : Ziet er mooi uit. Als ik tekeningen had gehad had ik het waarschijnlijk zelf gemaakt.

Maar zag afgelopen voorjaar deze langskomen op Mp en voor dat geld kon ik het niet zelf maken.


Je kan hem nog uitbreiden, he :cheer:
Ik maak hem zeker zelf, zodat ik hem zo lang en zo breed kan maken als ik zelf wil.
Beetje toekomst gericht heel groot maken. Kan dan zeggen tegen mijn madam dat ik bomen nodig heb om mijn tafel te vullen. :cheer: :P

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Winter in de tuin 7 jaren 2 maanden geleden #58572

  • leatherback
  • leatherback's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Berichten: 8562
  • Ontvangen bedankjes 2539

Tom Haest schreef : Beetje toekomst gericht heel groot maken. Kan dan zeggen tegen mijn madam dat ik bomen nodig heb om mijn tafel te vullen. :cheer: :P


Ik krijg dat altijd te horen dat de tuin te klein is, en we een grotere tuin moeten hebben om de tafels in te passen. Hier heb ik een afspraak voor een bepaald deel van de tuin dat voor die arme bomen gebruikt wordt.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Winter in de tuin 7 jaren 2 maanden geleden #58573

  • dennisfranx
  • dennisfranx's Profielfoto
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Berichten: 3951
  • Ontvangen bedankjes 939
klinkt bekent lb

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Winter in de tuin 7 jaren 2 maanden geleden #58575

  • Tom Haest
  • Tom Haest's Profielfoto
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Berichten: 4713
  • Ontvangen bedankjes 1159
Hier nog geen afspraak :woohoo: , maar tegen dat ik mijn tuin zou vol krijgen met bomen... :cheer:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Winter in de tuin 7 jaren 2 maanden geleden #58582

  • Jurriemr
  • Jurriemr's Profielfoto
  • Offline
  • Elite Member
  • Elite Member
  • Berichten: 168
  • Ontvangen bedankjes 27

Tom Haest schreef :

Jurriemr schreef : Ziet er mooi uit. Als ik tekeningen had gehad had ik het waarschijnlijk zelf gemaakt.

Maar zag afgelopen voorjaar deze langskomen op Mp en voor dat geld kon ik het niet zelf maken.


Je kan hem nog uitbreiden, he :cheer:
Ik maak hem zeker zelf, zodat ik hem zo lang en zo breed kan maken als ik zelf wil.
Beetje toekomst gericht heel groot maken. Kan dan zeggen tegen mijn madam dat ik bomen nodig heb om mijn tafel te vullen. :cheer: :P


Ja klopt, maar mijn tuin is echt inie minie. Voordeel is dat ik al mijn mooiste bomen thuis heb, en al mijn projecten in de moestuin van 200m2????

Misschien maak ik er een plank onder, kan ik ook eindelijk een shohin/mame bonsai,s aanschaffen. Goed idee. Thnx.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Winter in de tuin 7 jaren 2 maanden geleden #58584

  • Tom81
  • Tom81's Profielfoto
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Berichten: 752
  • Ontvangen bedankjes 139

DavidRoussel schreef :

leatherback schreef :
David, ik zag dat je de balken wederzijds wilt verzinken. Dat was ik ook van plan,maar ik kon geen manier vinden om dat netjes en ook redelijk efficient in te zagen. Heb jij beschikking tot een lintzaag oid? Of hoe doe jij dat?


Er zijn 2 mogelijkheden, de bovenste kun je uitzagen met ofwel een handzaag (rugzaag) of met een elektrische afkortzaag.
Best is om alle poten of toch zoveel mogelijk aantal samen op te spannen met spanschroeven en de inzagingen samen te doen, zo is het overal gelijk en scheelt een pak in tijd ;)

De midden inkepingen kun je enkele malen op diepte inzagen en dan met een beitel de rest wegwerken, is een pak werk maar ik vind het makkelijk om alles in elkaar te steken.


Ik zou dergelijke verbinding niet met een lintzaag maken, word nooit echt strak maatwerk.

De optie van David is de meest praktische. Met een bovenfrees moet je behoorlijk wat wegspanen voor al die halfhout verbindingen

Als je een afkortzaag hebt die je op invalhoogte kan instellen is het zo gebeurd & strakke, haakse lijnen.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Winter in de tuin 7 jaren 2 maanden geleden #58585

  • Tom81
  • Tom81's Profielfoto
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Berichten: 752
  • Ontvangen bedankjes 139
Dit kan ook met een reguliere afkortzaag (dit is nogal industrieel model uit een timmerwerkplaats) maar het filmpje illustreert aardig het principe.



Succes,
Tom

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Winter in de tuin 7 jaren 2 maanden geleden #58588

  • Tom Haest
  • Tom Haest's Profielfoto
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Berichten: 4713
  • Ontvangen bedankjes 1159

Tom81 schreef : Dit kan ook met een reguliere afkortzaag (dit is nogal industrieel model uit een timmerwerkplaats) maar het filmpje illustreert aardig het principe.



Succes,
Tom


Kdenk dat weinig mensen zo’n afkortzaag hebben dat je vooruit kunt trekken.

Mijn voorkeur gaat dan ook uit naar de bovenfrees omdat je er enkele samen kunt uitfreesen.
Je kan een mal maken en erop leggen en zo ben je zekerder dat alles hetzelfde gefreesd is en het gaat het snelst volgens mij.

Nuja, elk werkt met het materiaal dat men voor handen heeft en heeft zijn eigen manier van werken.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Inloggen Registreren
Cron Job Starts