Onderwerp:

Diverse zaailingen 7 jaren 3 weken geleden #65186

  • Stephan1991
  • Stephan1991's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Berichten: 244
  • Ontvangen bedankjes 32
Dag allemaal,

Ik heb op Aliexpress een boel boomzaadjes gekocht en ik dacht dit is misschien leuk om te delen. De zaadjes waren spotgoedkoop, ik heb bijvoorbeeld 20 baobab zaden voor 48 cent inclusief verzendkosten gekocht. 3 weken later lag er een klein envelopje bij de deur met inderdaad 20 baobab zaadjes helemaal uit China (vraag me nog steeds af hoe dat uit kan). In de dagen daarna kwamen de andere envelopjes binnen druppelen.

Ik heb de zaadjes 24 uur laten weken en daarna in een kweekbak gezaaid in stekgrond en boven de radiator gezet bij het raam. Ik had er niet al te veel verwachtingen van, echter na een weekje kwam er al een heuse baobab uit de grond :cheer: Nu zag ik vandaag na 2 weken dat er ook al een mini mammoetboom komt opzetten, zie 3e foto. Verder heb ik nog Redwood sequoia, Acer Palmatum en Acer Buergeranium zaadjes in de kweekbak zitten, ik ben benieuwd of die ook opkomen. Van de Acers heb ik de helft direct gezaaid en de andere helft in de koelkast gedaan.

Als bonus nog een foto van wat eiken en appel zaailingen die ik begin maart gezaaid heb.


Ik ga proberen om alle zaailingen in bonsai boompjes om te toveren. Wel een projectje voor de lange termijn. Hebben jullie nog tips hoe ik de boompjes door de eerste jaren kan loodsen?











Hier 2 links met de zaadjes die ik gekocht heb en kiemkrachtig zijn:
nl.aliexpress.com/item/20-pieces-baobab-....13010608.0.0.rFrkka

nl.aliexpress.com/item/Free-Shipping-big....13010608.0.0.rFrkka

Dit bericht bevat afbeeldingen als bijlage.
Log in of registreer om die te bekijken

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Laast bewerkt: Post by Stephan1991.

Diverse zaailingen 7 jaren 3 weken geleden #65187

  • Tom Haest
  • Tom Haest's Profielfoto
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Berichten: 4722
  • Ontvangen bedankjes 1165
Ik vind het ook leuk dat zaaien en dingen zien uitkomen en groeien.

Maar ik vraag me nu al af wat ik ermee doe als alles uitkomt.

Gewoon wegsmijten hetgeen ik teveel heb vind ik zonde.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Diverse zaailingen 7 jaren 3 weken geleden #65189

  • Stephan1991
  • Stephan1991's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Berichten: 244
  • Ontvangen bedankjes 32
Inderdaad! Ik kreeg bijvoorbeeld 100 redwood zaadjes, als daar 25% van kiemt zit je toch met een heleboel boompjes. Gelukkig wilden mijn broers en vader wel wat boompjes adopteren als het zover komt :p

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Diverse zaailingen 7 jaren 3 weken geleden #65190

  • leatherback
  • leatherback's Profielfoto
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Berichten: 8562
  • Ontvangen bedankjes 2539
Ik zou eerst even afwachten wat je gekregen hebt.
Weet je veel van zaden en planten? Hoe zeker ben je dat je gekregen hebt wat je besteld hebt?

Dit klinkt misschien heel flauw, maar helaas krijg je vaker niet dan wel wat je besteld hebt. Helaas zelf ook slechte ervaringen opgedaan. Wel kiemkrachtig, maar niet wat je besteld hebt (Ik had 100 oid mume zaden besteld. Het was een boel. Maar geen mume.).

Als je denkt een superkoopje te pakken te hebben, dan wordt je 99 van de 100 keer getild. En als je dat op alibaba hebt met planten/zaden, dan is het wel vaken, vermoed ik.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Diverse zaailingen 7 jaren 3 weken geleden #65191

  • Tom Haest
  • Tom Haest's Profielfoto
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Berichten: 4722
  • Ontvangen bedankjes 1165
Ik heb hetzelfde tegengekomen.
Van de 10 zaden dat ik besteld heb is er msh 1 of 2 juist en deze ben ik dan nog niet zeker.

Nu heb ik vooral zaden verzameld in de natuur. Ik zal niet snel nog iets bestellen van zaden.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Diverse zaailingen 7 jaren 3 weken geleden #65192

  • dennisfranx
  • dennisfranx's Profielfoto
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Berichten: 3951
  • Ontvangen bedankjes 939
Ik heb ook zaden uit china en tot nu toe klopt het aardig

Mijn plan is om straks 10 van elk soort die ik heb in de moestuin te planten en op te kweken tot start planten de mooiste van elk voor me eigen collectie en de rest voor verkoop of weggeef aan beginnende hobyisten !

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Diverse zaailingen 7 jaren 3 weken geleden #65194

  • KobusKoops
  • KobusKoops's Profielfoto
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Berichten: 594
  • Ontvangen bedankjes 133
Ik heb net geprobeerd ze te bestellen. Maar met Ideal kan je niet betalen. Moet met een credit-card. Jammer, vind het leuk om een plantje een boompje te zien worden. Jullie iig succes met de zaden. Al heb je er wat andere zaden tussen zitten, kunnen best leuke plantjes/boopjes worden. Beetje verrassingspakket :)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Diverse zaailingen 7 jaren 3 weken geleden #65195

  • Stephan1991
  • Stephan1991's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Berichten: 244
  • Ontvangen bedankjes 32

leatherback schreef : Ik zou eerst even afwachten wat je gekregen hebt.
Weet je veel van zaden en planten? Hoe zeker ben je dat je gekregen hebt wat je besteld hebt?

Dit klinkt misschien heel flauw, maar helaas krijg je vaker niet dan wel wat je besteld hebt. Helaas zelf ook slechte ervaringen opgedaan. Wel kiemkrachtig, maar niet wat je besteld hebt (Ik had 100 oid mume zaden besteld. Het was een boel. Maar geen mume.).

Als je denkt een superkoopje te pakken te hebben, dan wordt je 99 van de 100 keer getild. En als je dat op alibaba hebt met planten/zaden, dan is het wel vaken, vermoed ik.


Dat klopt zeker. Echter ik ben tot nu toe nog nooit getild via Aliexpress, en heb er al veel dingen besteld. De zaden heb ik ook allemaal vergeleken met plaatjes van de zaadjes op het internet. Ik zag geen verschillen. Ook de baobab en sequoia die nu opkomen lijken mij wel de juiste plant. Maargoed altijd in het achterhoofd houden dat je de verkeerde zaden opgestuurd kan krijgen natuurlijk.

KobusKoops schreef : Ik heb net geprobeerd ze te bestellen. Maar met Ideal kan je niet betalen. Moet met een credit-card. Jammer, vind het leuk om een plantje een boompje te zien worden. Jullie iig succes met de zaden. Al heb je er wat andere zaden tussen zitten, kunnen best leuke plantjes/boopjes worden. Beetje verrassingspakket :)


Ik heb ook met Ideal betaald, zowel ingelogd op de desktop site als met de app op de mobiel. Dus je kan het wel als betalingswijze selecteren.

Dankjewel, ik ben ook benieuwd hoe ze het gaan doen!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Laast bewerkt: Post by Stephan1991.

Diverse zaailingen 7 jaren 3 weken geleden #65199

  • Trap
  • Trap's Profielfoto
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Berichten: 1263
  • Ontvangen bedankjes 272
de eerste foto zijn net radijzen :p

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Diverse zaailingen 7 jaren 1 dag geleden #66382

  • Stephan1991
  • Stephan1991's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Berichten: 244
  • Ontvangen bedankjes 32
Hier een kleine update. Op de foto hieronder 2 van de 4 opgekomen Redwood Sequoia's (in de openingspost zei ik dat de mammoetsequoia op was gekomen maar het was een kust sequoia). Ze groeien niet bijster snel, dat komt denk ik omdat ze op een onverwarmde kamer staan en de warmte van de zon moet komen. Heb de grond een beetje omgewoeld en vanaf nu de verwarming aan. Dus hoop dat het groeien wat sneller gaat en er nog meer opkomen! Op de achtergrond zie je 2 kleine Baobab's die aan het opkomen zijn.



Hieronder 2 van de 5 Baobab's die ik nu in eigen potjes heb staan. Ze zien er niet echt florissant uit sinds het verpotten gister, dus hoop dat ze het overleven. Heb ze denk ik ook iets te lang in de kweekbak laten staan met een hele hoge luchtvochtigheid, daar houden ze volgens het internet niet van.



De advocado boom ziet er gezonder uit.




Van de Acer zaadjes is nog niets opgekomen evenals de mammoetsequoia. Hoop dat met nu wat meer warmte die alsnog gaan kiemen :P

Dit bericht bevat afbeeldingen als bijlage.
Log in of registreer om die te bekijken

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Laast bewerkt: Post by Stephan1991.
  • Pagina:
  • 1
  • 2
Inloggen Registreren
Cron Job Starts