Onderwerp:

Dure hobby 7 jaren 1 dag geleden #66292

  • marcellucas
  • marcellucas's Profielfoto
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Berichten: 2543
  • Ontvangen bedankjes 718

Jellevanlooy schreef :

cetinel schreef : Dus..... Toch dure hobby Dan......soms



Kies dan andere hobby als je het niet waard vindt?


Denk dat centinel het wel waard vindt maar het veel geld vindt ;)

De eerste keer dat ik iemand 75€ voor een boom hoorde vragen vond ik dat belachelijk. Is wel wat veranderd.

Mijn idee is dat je eigenlijk bomen in diverse stadia van ontwikkeling zou moeten hebben. Gewoon om verschillende technieken te leren en te leren van fouten. En om wat te zien te hebben. Als je 20 jaar tegen starters zit aan te kijken word je ook niet blij. Ik begin niet meer aan starters daarom doe ik ook niet mee aan de loffboomwedstrijd.
De volgende gebruiker (s) zei dank u: Fredb

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Laast bewerkt: Post by marcellucas.

Dure hobby 7 jaren 1 dag geleden #66295

  • Tom Haest
  • Tom Haest's Profielfoto
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Berichten: 4722
  • Ontvangen bedankjes 1165
Ik denk dat je het verschil in de prijzen kunt zien als met bonsai bezig zijn of gewoon met bomen bezig zijn.

Ik wil graag met bonsai bezig zijn.
Een ander is content om met boompjes bezig te zijn.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Dure hobby 7 jaren 1 dag geleden #66298

  • cetinel
  • cetinel's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Berichten: 1600
  • Ontvangen bedankjes 118

Jellevanlooy schreef :

cetinel schreef : Dus..... Toch dure hobby Dan......soms



Kies dan andere hobby als je het niet waard vindt?

Huh?? Waar slaat dat nu weer op, mag iets niet gezegd worden.....?
Kinderen kosten veel geld, dus geen op de wereld zetten, huis Kost een fortuin, nooit kopen of bouwen is de boodschap?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Dure hobby 7 jaren 1 dag geleden #66299

  • paulsteenaart
  • paulsteenaart's Profielfoto
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Berichten: 529
  • Ontvangen bedankjes 85

cetinel schreef :

Jellevanlooy schreef :

cetinel schreef : Dus..... Toch dure hobby Dan......soms



Kies dan andere hobby als je het niet waard vindt?

Huh?? Waar slaat dat nu weer op, mag iets niet gezegd worden.....?
Kinderen kosten veel geld, dus geen op de wereld zetten, huis Kost een fortuin, nooit kopen of bouwen is de boodschap?


Idd. beetje botte opmerking dit :unsure:

Het mooie van dit draadje vind ik juist dat mensen aangeven dat het niet perse veel geld hoeft te kosten.
Mensen motiveren waarom dingen kosten wat ze kosten, en waar de prijs verschillen inzitten.
Goede tips geven om het goedkoop te houden.

Het was vast niet de bedoeling van de poster te zeuren over de kosten van de hobby :whistle:
De volgende gebruiker (s) zei dank u: cetinel, t.vanbeek

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Dure hobby 7 jaren 1 dag geleden #66301

  • Reddevil
  • Reddevil's Profielfoto
  • Offline
  • Elite Member
  • Elite Member
  • Berichten: 277
  • Ontvangen bedankjes 78
Zoals bij iedereen zijn er veel rekeningen die betaald moeten worden elke maand.
Ik vind het belangrijk dat die betaald worden, dan is er dus vaak geen geld over voor een boompje.
Mijn andere hobby, koivijver daar word al genoeg aan uitgegeven dus bonsai staat op laag pitje.
Ik wil dit jaar wel een boom gaan kopen, zal wel rond de zomervakantie zijn nu eerst een andere auto :).

Ik vind het overigens geen dure hobby, als ik €400 uitgeef voor een koi dan vinden veel mensen dat niet spoor :lol:.
Dus 100-200 euro uitgeven zou geen probleem zijn.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Laast bewerkt: Post by Reddevil.

Dure hobby 7 jaren 1 dag geleden #66302

  • cetinel
  • cetinel's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Berichten: 1600
  • Ontvangen bedankjes 118
Niemand is tot iets verplicht natuurlijk, en naarmate ik er zelf meer over leer, zie ik ook wel Waar die prijzen vandaan komen, maar Soms zie ik ook dat er voor een plantje van hoogstens 20euro waarde, meer Dan honderd word gevraagd Omdat het in een bonsaischaalke staat :ohmy: :unsure:
Ik had tot nu toe nog Niks echt bonsai-igs gekocht zeg maar... Behalve wat Draad en zo.... Dus Ja, als je Dan in zo een winkel staat te kwijlen bij de potten en zo... En Dan de prijs ziet... Dan mag je dat toch duur vinden, ook al is het prachtig ..... Hoe vaak zeggen mensen niet:moest ik het geld hebben, ik zou het wel weten....

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Dure hobby 7 jaren 1 dag geleden #66304

  • leatherback
  • leatherback's Profielfoto
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Berichten: 8562
  • Ontvangen bedankjes 2539

cetinel schreef : Hoe vaak zeggen mensen niet:moest ik het geld hebben, ik zou het wel weten....

En sommige mensen hebben het geld eventueel, maar zijn zoveel onderweg dat het gieten ed aan partner en buren over gelaten moet worden. Afgelopen maand weer 3 bomen de compost op kunnen gooien omdat ze vergeten waren. Was ik even blij dat het vindertjes waren waar ik geen cash voor neer heb hoeven leggen. Nu dus geen geld over voor bomen van 100-en euri. Ik ga nu maar eerst investeren in een goede sprinkler installatie :}

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Dure hobby 7 jaren 1 dag geleden #66306

  • Fredb
  • Fredb's Profielfoto
  • Offline
  • Elite Member
  • Elite Member
  • Berichten: 255
  • Ontvangen bedankjes 43
is het ook niet hoe je in deze hobby sta? Als je net begin, vind je iets al snel mooi en duur. Als je wat langer bezig bent ga je respect krijgen voor de diverse benaderingen.
De volgende gebruiker (s) zei dank u: WimmelSan

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Dure hobby 7 jaren 1 dag geleden #66315

  • WimmelSan
  • WimmelSan's Profielfoto
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Berichten: 381
  • Ontvangen bedankjes 68
Voor de ene persoon is 50 euro uitgeven aan een hobby veel geld waar een ander met gemak 500 euro per maand uit kan geven aan een hobby. Het is aan een ieder daar een gezonde balans in te vinden of de kunde op te brengen om even door te sparen.

Ikzelf kan best leuke dingen doen qua uitgave maar weiger dat voorlopig nog omdat ik vind dat ik nog erg veel moet leren voordat ik een echte Bonsai waard ben. Oftewel, ik wil nog niet meer dan 150 euro per boompje uitgeven maar als ik zo naar mijn balkon kijk zijn de meeste boompjes tussen de 15 en 45 euro en dat voelt gewoon goed en geeft me geen extra stress over geld naast de stress over verzorging. Als er nu iets dood zou gaan baal ik alleen vanwege het doodgaan, niet vanwege de centen.

Wellicht worden dat is de ogen van sommigen nooit echt mooie boompjes, prima, ik heb er schik van en dat is voor mij het belangrijkste. Mocht ik echt zo bevangen blijven door het virus als dat ik nu al 3-4 maanden ben en ik leer veel bij, dan tja, zullen er vanzelf duurdere boompjes komen soms.

Ik probeer maar te zeggen, we hebben allemaal een verschillend bestedingspatroon en gelukkig kunnen we allemaal deze hobby uitvoeren op ons eigen (kosten(niveau).

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Laast bewerkt: Post by WimmelSan.

Dure hobby 7 jaren 1 dag geleden #66318

  • Jellevanlooy
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Berichten: 1076
  • Ontvangen bedankjes 268
Ik ga mijn mening hier niet melden... ;)
Dan ontploft er een bom opt forum, en ik weer een ban!

Toch effe dit, waarom steeds weer het gezeur over geld....

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Inloggen Registreren