Onderwerp:

Japanse witte den uit zaad kweken 7 jaren 3 maanden geleden #58623

  • Christian93
  • Christian93's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • Offline
  • Premium Member
  • Premium Member
  • Berichten: 124
  • Ontvangen bedankjes 25

Orlando schreef : zijn dit wel zaden van een Pinus? het lijkt mij erg groot zaad.ik heb zelf pinus mugo, thunbergii en densiflora zaad geplant. lijkt niet echt op het zaad van jouw.


Ik heb het gekocht als white pine seed zoals je op de foto ziet, zou toch raar zijn als ik wat anders zou hebben gekregen als dat ik besteld heb. Als ik het google zouden het ook echt witte dennen zaden moeten zijn.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Japanse witte den uit zaad kweken 7 jaren 3 maanden geleden #58624

  • Christian93
  • Christian93's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • Offline
  • Premium Member
  • Premium Member
  • Berichten: 124
  • Ontvangen bedankjes 25
Dankjewel Lazoo, het lijkt me een leuk project om aan te werken. Ik zal het projectje hier ook gaan bij houden dus mocht dit goed uitpakken is het misschien een leuk idee om zelf ook een zaaiproject te starten. Ik kon ook maar geen leuke jonge dennen vinden voor een leuke prijs, gezien mijn lage hoeveelheid ervaring met dennen wilde ik ze zelf opkweken. Zonde om prachtig materiaal te verpesten, omdat ik nog niet kundig genoeg ben.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Japanse witte den uit zaad kweken 7 jaren 3 maanden geleden #58625

  • Orlando
  • Orlando's Profielfoto
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Berichten: 392
  • Ontvangen bedankjes 138

Christian93 schreef :

Orlando schreef : zijn dit wel zaden van een Pinus? het lijkt mij erg groot zaad.ik heb zelf pinus mugo, thunbergii en densiflora zaad geplant. lijkt niet echt op het zaad van jouw.


Ik heb het gekocht als white pine seed zoals je op de foto ziet, zou toch raar zijn als ik wat anders zou hebben gekregen als dat ik besteld heb. Als ik het google zouden het ook echt witte dennen zaden moeten zijn.


Ze leken mij zo groot. Misschien zijn de zakjes klein, of het zaad van de pinus pentaphylla is groter.
succes met het opkweken.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Japanse witte den uit zaad kweken 7 jaren 3 maanden geleden #58631

  • leatherback
  • leatherback's Profielfoto
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Berichten: 8562
  • Ontvangen bedankjes 2539

Christian93 schreef :

Orlando schreef : zijn dit wel zaden van een Pinus? het lijkt mij erg groot zaad.ik heb zelf pinus mugo, thunbergii en densiflora zaad geplant. lijkt niet echt op het zaad van jouw.


Ik heb het gekocht als white pine seed zoals je op de foto ziet, zou toch raar zijn als ik wat anders zou hebben gekregen als dat ik besteld heb. Als ik het google zouden het ook echt witte dennen zaden moeten zijn.


Ik moet eerlijk zijn, ik vroeg het me ook af. Ik heb een paar jaar geleden Pinus Parviflora gezaaid en kan me niet herinneren dat ze zo groot waren. En.. Nee, niet alles wat op internet geadverteerd wordt, is ook dat wat verkocht/verzonden wordt. Ooit paarsblauwe japanse esdoorn zaden gezien?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Japanse witte den uit zaad kweken 7 jaren 3 maanden geleden #58632

  • Marco buijsman
  • Marco buijsman's Profielfoto
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Berichten: 2412
  • Ontvangen bedankjes 932

leatherback schreef : Ooit paarsblauwe japanse esdoorn zaden gezien?

jazeker, die bestaan! op marktplaats! :woohoo:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Japanse witte den uit zaad kweken 7 jaren 3 maanden geleden #58633

  • Christian93
  • Christian93's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • Offline
  • Premium Member
  • Premium Member
  • Berichten: 124
  • Ontvangen bedankjes 25

Marco buijsman schreef :

leatherback schreef : Ooit paarsblauwe japanse esdoorn zaden gezien?

jazeker, die bestaan! op marktplaats! :woohoo:


Ebay staat er ook vol mee, maar dat is niet echt relevant aan het onderwerp. Ik hoop dat het echt witte dennen zaden zijn anders heb ik toch een beetje een kat in de zak gekocht. Ter indicatie voor de grote het zakje is 5x3cm en per zakje zitter er een 20tal zaden in. Grote variërend nog al en het lijken me na wat research toch echt witte dennen zaden.


Dit bericht bevat een afbeelding als bijlage.
Log in of registreer om die te bekijken

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Japanse witte den uit zaad kweken 7 jaren 3 maanden geleden #58636

  • leatherback
  • leatherback's Profielfoto
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Berichten: 8562
  • Ontvangen bedankjes 2539

Christian93 schreef : Ebay staat er ook vol mee, maar dat is niet echt relevant aan het onderwerp. Ik hoop dat het echt witte dennen zaden zijn anders heb ik toch een beetje een kat in de zak gekocht. Ter indicatie voor de grote het zakje is 5x3cm en per zakje zitter er een 20tal zaden in. Grote variërend nog al en het lijken me na wat research toch echt witte dennen zaden.


Ik wou aangeven dat er veel te koop wordt aangeboden wat niet is wat je krijgt. Dit forum ziet vaak posts van mensen die iets anders hebben dan dat ze denken.

Qua zaden heb ik nu ook een beschrijving gevonden die lijkt te passen bij wat je toont. www.myseeds.co/white-5-needled-pine-tree...dled-pine-zones-5-7/

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Japanse witte den uit zaad kweken 7 jaren 3 maanden geleden #58637

  • DickVanDreven
  • DickVanDreven's Profielfoto
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Berichten: 331
  • Ontvangen bedankjes 82
Zaden van japanse witte den zijn inderdaad een stuk groter dan de zaden van Thunbergii, sylvestris, Nigra en veel andere dennen.
Ook de zaden van Pinus Pinea, de eetbare zaden die in de sla worden gebruikt, zijn groter dan de meer bekende zaden.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Japanse witte den uit zaad kweken 7 jaren 3 maanden geleden #58638

  • Tom Haest
  • Tom Haest's Profielfoto
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Berichten: 4718
  • Ontvangen bedankjes 1163
Is waar. Ik heb het meegemaakt.
Een tijd geleden enkele zaden besteld die niet zijn wat ze zouden moeten zijn.
Ficus religiosa was een soort gras of riet dat uitkwam.
De iep is een soort sparretje dat uitgekomen is.
Eigenlijk waren de meeste niet wat op het zakje stond.
Ze kwamen van op ali express, de eerste en laatste keer dat ik daar zoiets bestel.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Japanse witte den uit zaad kweken 7 jaren 3 maanden geleden #58664

  • Maurice van der Vorst
  • Maurice van der Vorst's Profielfoto
  • Offline
  • Senior Member
  • Senior Member
  • Berichten: 73
  • Ontvangen bedankjes 9
Ik zaai er elk jaar flink op los met goede resultaten!
Bij Pinussoorten kiem ik deze in het voorjaar op de vensterbank in kweekbakjes. Dit echter wel na een koude periode van zeker 3 maanden in de vrieskast. Ik zit meestal dan met een kieming van rond de 75-80% afhankelijk van de soort.
Wel koop ik mijn zaden vaker bij zaadhandelaren of groothandels. Dit vindt ik toch altijd net wat betrouwbaarder dan via ebay. Wel zijn de hoeveelheden dan vaak groter. Niet alles kan ik zaaien en maar lekker laten groeien. Daar heb ik dan de plaats ook niet voor.
Ik wens je veel succes met de zaden! Ze zien er in ieder geval goed uit!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Inloggen Registreren
Cron Job Starts