Onderwerp:

Juniperius eerste vorming voor en na 7 jaren 3 weken geleden #63470

  • t.vanbeek
  • Offline
  • Premium Member
  • Premium Member
  • Berichten: 91
  • Ontvangen bedankjes 25
Ik en vele met mij vinden het wel fijn dat je bomen post David.
Ga hier ook gewoon mee door zou ik zeggen.
De volgende gebruiker (s) zei dank u: DavidRoussel

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Juniperius eerste vorming voor en na 7 jaren 3 weken geleden #63473

  • DavidRoussel
  • DavidRoussel's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Berichten: 1669
  • Ontvangen bedankjes 504

ybonsai schreef :

DavidRoussel schreef : De manier hoe er gereageerd word of de zinsbouw zorgt soms voor een tegen reactie wat hier dus ook gebeurd is.
Als ik uit een foto niet iets kan begrijpen of inzien vraag ik het gewoon in plaats van iets af te breken dan is er geen ruimte om verwarring.

Beetje jammer dat een topic waarvan ik deze wou maken om de forum leden mee te laten lopen in een proces van 0 tot boom in zo een negatieve sfeer moet evolueren toch?

Ik zelf kreeg toch ook het gevoel van, trekt op niks, het kwaad is al geschied, zeg me wat er hier goed aan is enz en als blijkt dat ik een KBK-er ben en Danny mee aan de stylering keuze stond bij deze starter dan plots is alles wel ok.

Ik wil ook nog even benadrukken dat het niet Danny is die hier alles gedaan heeft maar ik dit deed en Danny mij bijstond want anders kun je beter geen les volgen als de meester alles voor jou gaat doen.

Is duidelijk een groot verschil in de filosofie van de scholen en dit moet met wederzijds respect behandeld worden.

Ik ben wel teleurgesteld in de attitude en eigenlijk ook wel verast dat er op die manier met elkaar moet worden omgegaan.


Ik had zeker niet de bedoeling hier weer een gezeur topic te zien verschijnen want hebben er in het verleden genoeg gehad dus graag wat volwassenheid a.u.b.

Misschien is het beter dat ik geen projecten meer ga posten zo is iedereen tevreden...


Waar staat er dat u boom op niets trekt?
Nergens,maar toch voelt dit voor u zo aan. Ik denk dat dit door beide verkeerd begrepen is.


Hij zei dat hij de vormgeving niet snapte en dat dit aan u foto kan liggen.
Daarom maak altijd een foto van de juiste voorzijde en op ooghoogte.


Yannick,

Ik zeg niet dat er staat dat hij op niets trekt maar door de zinsbouw en sommige intonaties het zo oever komt en ik denk niet dat ik de enige ben die het zo ontvangen heeft.
Zoals, ik kijk naar de boom en zie geen gevormede boom, is bedraad maar het "kwaad" is al geschied.
Dit is ter interpretatie vatbaar in de negatieve zin, is misschien niet zo bedoeld maar ik neem aan dat ik dit in vraag mag stellen?

En verder post ik werkzaamheden en geen portret van een boom ter presentatie dus MOET ik niks.
De volgende gebruiker (s) zei dank u: knoep

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Juniperius eerste vorming voor en na 7 jaren 3 weken geleden #63475

  • KobusKoops
  • KobusKoops's Profielfoto
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Berichten: 594
  • Ontvangen bedankjes 133
David ga gewoon door met posten van je bomen in opbouw. Je hebt mooie bomen en we leren er met zijn allen van. Zou jammer zijn als je je door een misverstand uit het veld laat slaan.
De volgende gebruiker (s) zei dank u: DavidRoussel

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Juniperius eerste vorming voor en na 7 jaren 3 weken geleden #63477

  • knoep
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Berichten: 1136
  • Ontvangen bedankjes 348
Doe gewoon zo voort David. De boom komt er wel en verder moet je die commentaar negeren. Het maakt de hobby alleen maar leuker,ze zijn de commentaar en aanblik niet waard.

Zou idd jammer zijn om te stoppen met posten

Keep up The goodwill work
De volgende gebruiker (s) zei dank u: DavidRoussel

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Juniperius eerste vorming voor en na 7 jaren 3 weken geleden #63484

  • paulsteenaart
  • paulsteenaart's Profielfoto
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Berichten: 529
  • Ontvangen bedankjes 85
Blijven posten David :cheer: Ik zie je bijdragen als een grote toegevoegde waarde op dit forum :)
De volgende gebruiker (s) zei dank u: DavidRoussel

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Juniperius eerste vorming voor en na 7 jaren 3 weken geleden #63485

  • ybonsai
  • ybonsai's Profielfoto
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Berichten: 694
  • Ontvangen bedankjes 387

DavidRoussel schreef :

ybonsai schreef :

DavidRoussel schreef : De manier hoe er gereageerd word of de zinsbouw zorgt soms voor een tegen reactie wat hier dus ook gebeurd is.
Als ik uit een foto niet iets kan begrijpen of inzien vraag ik het gewoon in plaats van iets af te breken dan is er geen ruimte om verwarring.

Beetje jammer dat een topic waarvan ik deze wou maken om de forum leden mee te laten lopen in een proces van 0 tot boom in zo een negatieve sfeer moet evolueren toch?

Ik zelf kreeg toch ook het gevoel van, trekt op niks, het kwaad is al geschied, zeg me wat er hier goed aan is enz en als blijkt dat ik een KBK-er ben en Danny mee aan de stylering keuze stond bij deze starter dan plots is alles wel ok.

Ik wil ook nog even benadrukken dat het niet Danny is die hier alles gedaan heeft maar ik dit deed en Danny mij bijstond want anders kun je beter geen les volgen als de meester alles voor jou gaat doen.

Is duidelijk een groot verschil in de filosofie van de scholen en dit moet met wederzijds respect behandeld worden.

Ik ben wel teleurgesteld in de attitude en eigenlijk ook wel verast dat er op die manier met elkaar moet worden omgegaan.


Ik had zeker niet de bedoeling hier weer een gezeur topic te zien verschijnen want hebben er in het verleden genoeg gehad dus graag wat volwassenheid a.u.b.

Misschien is het beter dat ik geen projecten meer ga posten zo is iedereen tevreden...


Waar staat er dat u boom op niets trekt?
Nergens,maar toch voelt dit voor u zo aan. Ik denk dat dit door beide verkeerd begrepen is.


Hij zei dat hij de vormgeving niet snapte en dat dit aan u foto kan liggen.
Daarom maak altijd een foto van de juiste voorzijde en op ooghoogte.


Yannick,

Ik zeg niet dat er staat dat hij op niets trekt maar door de zinsbouw en sommige intonaties het zo oever komt en ik denk niet dat ik de enige ben die het zo ontvangen heeft.
Zoals, ik kijk naar de boom en zie geen gevormede boom, is bedraad maar het "kwaad" is al geschied.
Dit is ter interpretatie vatbaar in de negatieve zin, is misschien niet zo bedoeld maar ik neem aan dat ik dit in vraag mag stellen?

En verder post ik werkzaamheden en geen portret van een boom ter presentatie dus MOET ik niks.


Ik zeg ook niet dat je iets moet.
Ik meld enkel dat er daardoor een misverstand was langs beide kanten.

Ik zie ook geen commentaar.
Ik zou zeker blijven posten als ik jou was, je bent goed bezig.
Je nooit laten ontmoedigen in deze fijne hobby!
De volgende gebruiker (s) zei dank u: KobusKoops

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Juniperius eerste vorming voor en na 7 jaren 3 weken geleden #63491

  • marcellucas
  • marcellucas's Profielfoto
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Berichten: 2543
  • Ontvangen bedankjes 718
Ik moet eerlijk zeggen dat ik halverwege de draad van deze discussie volkomen ben kwijt geraakt :sick:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Juniperius eerste vorming voor en na 7 jaren 3 weken geleden #63505

  • leatherback
  • leatherback's Profielfoto
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Berichten: 8562
  • Ontvangen bedankjes 2539

marcellucas schreef : Ik moet eerlijk zeggen dat ik halverwege de draad van deze discussie volkomen ben kwijt geraakt :sick:


Laten we dan gewoon de draad weer oppakken bij het bonsai draad? David veel plezier wensen bij het verder bewerken van deze boom in wording? En hopen dat Dabud vooral zijn vorderingen blijft posten. Want ontwikkeling van ruw materiaal naar bonsai is een goede leermeester.
De volgende gebruiker (s) zei dank u: DavidRoussel

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Juniperius eerste vorming voor en na 7 jaren 3 weken geleden #63513

  • Tom Haest
  • Tom Haest's Profielfoto
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Berichten: 4713
  • Ontvangen bedankjes 1159
Ik zou me niet laten ontmoedigen, david.
Ik lees graag jou topics en commentaren.

Zoals yannick zegt kunnen er op een forum dingen verkeerd geinterpreteerd worden en kunnen er misverstanden ontstaan.

Er gaat niets boven rechtsstreeks contact, maar een forum is ook leuk als we elkaar verstaan hoe we iets bedoelen.

Positieve reacties zijn natuurlijk de leukste, maar uit negatieve zijn reacties kan je soms ook leren, maar dan komt het erop aan hoe iets gezegd word, vind ik.

Maar om nu terug te keren naar waar het hier omgaat.
Ik denk dat je boom een mooie word, david.
Met of zonder hulp.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Juniperius eerste vorming voor en na 7 jaren 3 weken geleden #63538

  • pvdb_bonsai
  • Offline
  • Premium Member
  • Premium Member
  • Berichten: 139
  • Ontvangen bedankjes 46

DavidRoussel schreef : De manier hoe er gereageerd word of de zinsbouw zorgt soms voor een tegen reactie wat hier dus ook gebeurd is.
Als ik uit een foto niet iets kan begrijpen of inzien vraag ik het gewoon in plaats van iets af te breken dan is er geen ruimte om verwarring.

Beetje jammer dat een topic waarvan ik deze wou maken om de forum leden mee te laten lopen in een proces van 0 tot boom in zo een negatieve sfeer moet evolueren toch?

Ik zelf kreeg toch ook het gevoel van, trekt op niks, het kwaad is al geschied, zeg me wat er hier goed aan is enz en als blijkt dat ik een KBK-er ben en Danny mee aan de stylering keuze stond bij deze starter dan plots is alles wel ok.

Ik wil ook nog even benadrukken dat het niet Danny is die hier alles gedaan heeft maar ik dit deed en Danny mij bijstond want anders kun je beter geen les volgen als de meester alles voor jou gaat doen.

Is duidelijk een groot verschil in de filosofie van de scholen en dit moet met wederzijds respect behandeld worden.

Ik ben wel teleurgesteld in de attitude en eigenlijk ook wel verast dat er op die manier met elkaar moet worden omgegaan.


Ik had zeker niet de bedoeling hier weer een gezeur topic te zien verschijnen want hebben er in het verleden genoeg gehad dus graag wat volwassenheid a.u.b.

Misschien is het beter dat ik geen projecten meer ga posten zo is iedereen tevreden...


De woorden ' trekt op niets' heb ik niet gebruikt. En 'het kwaad is geschied' slaat op dat de boom bedraad is. En daar bedoelde ik dus mee, de volgende stap is gezet waarom dan zo gestyld? Mijn mening zijn op basis van deze foto's.
Als ik een foto plaats van een boom dan is dat om een mening(een objectieve mening) van anderen te horen en het is daarom dat ik vraag om een foto te nemen van de juiste voorkant op ooghoogte. Dat dit niet uw bedoeling is van dit topic is aan mij voorbij gegaan. Maar soit, ik wil best mijn excuses aanbieden...

@ Kevin
Damage control, Kevin? Echt niet hoor. De foto’s geven een vertekend beeld weer waar ik mijn reactie op gebaseerd heb. Maar als ik achteraf hoor dat deze boom onder begeleiding gevormd is door Danny, dan weet ik dat het nodige is gedaan en dat er een plan is opgesteld voor deze boom. Wat voor mij dan ook onmiddellijk duidelijk maakt dat deze foto’s de boom onrecht aandoen. Als ik verneem dat iemand een boom meeneemt naar dergelijke professionelen dan hoef ik nog geeneens een foto te zien om te weten dat het goed gedaan is, of toch het best mogelijke. Dus die vlieger gaat niet op! Als ge onenigheid hebt met iemand, bied dan alleen het hoofd tegen deze persoon en haal er niet het hele forum bij.

Of ik het leuk vind dat een nieuw lid met slechts twee berichten hier zijn gal komt spuwen en het gesprek weer de slechte kant op laat gaan, en dat dit door anderen versterkt wordt? Tja, wat kan ik eraan doen? Ik blijf erbij dat ik enkel en alleen maar mijn mening gaf over deze boom, zonder bijbedoeling om iemand te kwetsen. Nogmaals op zich een leuke boom!
De volgende gebruiker (s) zei dank u: Oenes, marcellucas

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Laast bewerkt: Post by pvdb_bonsai.
Inloggen Registreren