Onderwerp:

Cotonraster 7 jaren 1 maand geleden #62202

  • KobusKoops
  • KobusKoops's Profielfoto
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Berichten: 594
  • Ontvangen bedankjes 133
Waarom probeer je het niet? Je hebt er zoveel.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Cotonraster 7 jaren 1 maand geleden #62203

  • cetinel
  • cetinel's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Berichten: 1600
  • Ontvangen bedankjes 118
GA ik doen, paar in volle grond, paar in bak..... Wortels zijn wel redelijk vlak , Niks dat naar beneden Groeit.... Dus Mooi spreiden is geen probleem....
Wou dat ik jullie inzichten had om op voorhand al de potentie te zien en Al een Idee te hebben Hoe verder te doen......

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Laast bewerkt: Post by cetinel.

Cotonraster 7 jaren 1 maand geleden #62209

  • marcellucas
  • marcellucas's Profielfoto
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Berichten: 2543
  • Ontvangen bedankjes 718

cetinel schreef : GA ik doen, paar in volle grond, paar in bak..... Wortels zijn wel redelijk vlak , Niks dat naar beneden Groeit.... Dus Mooi spreiden is geen probleem....
Wou dat ik jullie inzichten had om op voorhand al de potentie te zien en Al een Idee te hebben Hoe verder te doen......


Waar je op moet letten:
1) heeft de boom een fatsoenlijk wortelvoet? Dwz heeft hij een aantal (liefst zoveel mogelijk maar laten we zeggen minstens drie) wortels die in verschillende richtingen maar wel in een vlak uit de stam komen? Die kun je dan bij iedere verpotting door flink snoeien geleidelijk verbeteren tot een aaneengesloten krans van wortels.

2) heeft de onderstam beweging?

3) heeft de onderstam tapsheid?

Zoals je zelf al aangeeft zijn de stammetjes dun en recht. Maar er zijn er wel een paar met bruikbare wortelvoetjes. De stammetjes zijn niet echt bruikbaar en dus zou ik ze vrij kort boven de grond snoeien en hopen op uitloop. Dat lukt wel. Je kiest dan één van de nieuwe scheuten als nieuwe bovenstam. Daar kun je dan zelf beweging in brengen met draad en snoei. En dan stam en wortelvoet doorontwikkelen. Dat moet wel lukken met cotoneaster. Over het algemeen reageren struiken goed op snoei.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Cotonraster 7 jaren 1 maand geleden #62211

  • cetinel
  • cetinel's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Berichten: 1600
  • Ontvangen bedankjes 118
Tnx, de wortels hebben volgens mij wel potentieel...

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Inloggen Registreren
Cron Job Starts