Onderwerp:

Kan je Zanthoxylum Piperitium stekken / draaien ? 6 jaren 10 maanden geleden #67913

  • Ruud_Westerhout
  • Onderwerp Auteur
  • Offline
  • New Member
  • New Member
  • Berichten: 3
  • Ontvangen bedankjes 0
Hallo,

Ik ben nieuw hier. Ik heb een Bonsai gekocht van boven genoemd soort en vraag me af of ik die kan stekken. Met een Ficus Benjamina is het schijnbaar geen probleem, met deze is het mij nog niet gelukt. Mijn laatste poging staat nu niet in water maar in vrij vochtige Bonsai grond, er staat een glazen koepel overheen die de vochtigheid beter houdt. Gaat zo iets, of kan ik dat bij voorbaat vergeten.

Verder wil ik graag weten of ik zo'n plant mag draaien, bv eens per week 180graden. Of is dit fataal?

Groetjes
Ruud

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Kan je Zanthoxylum Piperitium stekken / draaien ? 6 jaren 10 maanden geleden #67915

  • Tom Haest
  • Tom Haest's Profielfoto
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Berichten: 4717
  • Ontvangen bedankjes 1162
Van de soort ken ik niets, maar welkom op het forum.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Kan je Zanthoxylum Piperitium stekken / draaien ? 6 jaren 10 maanden geleden #67917

  • Ruud_Westerhout
  • Onderwerp Auteur
  • Offline
  • New Member
  • New Member
  • Berichten: 3
  • Ontvangen bedankjes 0
Ik had hier rond gekeken / gelezen en begreep dat dit een van de gemakkelijkere soorten was. Uit een foto begreep ik dat dit de naam is van mijn plant, hier (Duitsland) wordt hij Szechuan Pfeffer genoemd.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Kan je Zanthoxylum Piperitium stekken / draaien ? 6 jaren 10 maanden geleden #67926

  • leatherback
  • leatherback's Profielfoto
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Berichten: 8562
  • Ontvangen bedankjes 2539
Dag Ruud,
Welkom hier. Ik heb het peperboompje nooit gehad, kan je dus niet verder helpen. Er zijn weinig bonsai van te vinden. Meestal krijg je van die gekke commerciele krultang bomen :)

Waar -ongeveer- in Duitsland zit je? Ik zit net over de grens bij Enschede.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Kan je Zanthoxylum Piperitium stekken / draaien ? 6 jaren 10 maanden geleden #67931

  • Ruud_Westerhout
  • Onderwerp Auteur
  • Offline
  • New Member
  • New Member
  • Berichten: 3
  • Ontvangen bedankjes 0
Hoi Leatherback,

Jou beschrijving, krultangboompje, zou wel eens kunnen passen, maar ik vindt hem wel OK. Heb hem sinds een half jaar en hij groeit ook. Van het weekend heb ik hem gedraaid na zijn wekelijkse badkuip, maar zag gisteren gele blaadjes dus hij is weer terug bij standaard. Vandaar ook mijn vraag 2, mijn ficus schijn geen probleem met wekelijkse draaiing te hebben.

Ik zit wat verder over de grens. Nuernberg :)

Groetjes uit Bayern,
Ruud

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Pagina:
  • 1
Inloggen Registreren
Cron Job Starts