Onderwerp:

koffie 7 jaren 9 maanden geleden #50521

  • marcellucas
  • marcellucas's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Berichten: 2543
  • Ontvangen bedankjes 718
Gooide vanochtend de koffiedrab uit mijn koffieapparaat in de vuilnis, toen dacht ik, zou dat geen goede mest zijn?

En toen keek ik op internet en tuiniers vinden inderdaad dat het goede mest is. Waarom bonsaiisten dan niet? Omdat het te fijn van korrel is of zo?

Misschien moet je er gewoon thee van trekken... dat doe ik ook met de restanten van mijn vaste mest....

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Laast bewerkt: Post by marcellucas.

koffie 7 jaren 9 maanden geleden #50522

  • Trap
  • Trap's Profielfoto
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Berichten: 1263
  • Ontvangen bedankjes 272
Om deftig te gaan voeden zou je al een grote hoeveelheid koffiegruis moeten gebruiken, koffiegruis is ongeveer NPK 2 - 0,5 - 0,5. Je kan het volgens mij wel gebruiken als je thee gaat trekken van koffie? :lol: .

Als extract moet het inderdaad te gebruiken zijn als je het zeer frequent gebruikt of het zeer geconcentreerd gaat maken. Het zou ook andere voordelen hebben dat dit veel ongedierte weg houdt... en katten! Daarvoor gebruik ik het :)

Ik gebruik het ook in combinatie met andere extracten (oa, look, lavendel, kruidnagel,...) om ongedierte weg te houden.

Om je plant volledige voeding te geven... denk ik dat dit wat moeilijk is. Combineren misschien? Ook weet ik niet wat het nadeel is als je dit in grote hoeveelheden gaat toepassen. Zeker als hier extract van gaat trekken komen er "grote" hoeveelheden cafeine vrij. Dus zou je moeten gaan testen of de soort plant dit goed verdraagt! Ik heb een artikel gelezen dat cafeine een goede invloed hebben op de groei van sommige planten. Al is dit gelezen en spreek ik niet uit ervaring!!!!

De ph van koffiegruis zou rond de 6 zijn.

Dit is wat ik ervan weet/denk... ik hoop je wat wijzer gemaakt te hebben hiermee. :dry:

En santé! geniet van je koffie ;)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Laast bewerkt: Post by Trap.

koffie 7 jaren 9 maanden geleden #50528

  • knoep
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Berichten: 1136
  • Ontvangen bedankjes 348
Heb recent ook eens zo iets op internet gezien.

Die kerel ging een boom planten en gooide onder de boom een banaan en een theezakje dar gebruikt was. Dat leverde de boom enorm veel enregie op blijkbaar.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

koffie 7 jaren 9 maanden geleden #50537

  • PeterVanC
  • PeterVanC's Profielfoto
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Berichten: 573
  • Ontvangen bedankjes 112
Ik gooide het wel tussen mijn tuinplanten of in groentuin,
bonsai moet ook kunnen denk, al is het misschien wat fijn en zou het de boel niet
minder doorlaatbaar maken als je dit veel gebruikt ???

mvg
Peter

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

koffie 7 jaren 9 maanden geleden #50542

  • knoep
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Berichten: 1136
  • Ontvangen bedankjes 348
Moest je het willen gebruiken zou ik het toch in de filter laten of in theezakjes doen.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

koffie 7 jaren 9 maanden geleden #50550

  • MaartenPan
  • MaartenPan's Profielfoto
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Berichten: 443
  • Ontvangen bedankjes 88
Koffiepads zijn daar mooi handig voor. Ik heb er een op een wilgje gelegd, maar ik kan niet echt zeggen dat ik verschil ik groei heb gemerkt. Al was het maar omdat die takkedingen zo hard groeien :lol:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

koffie 7 jaren 9 maanden geleden #51679

  • hercules
  • hercules's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Berichten: 864
  • Ontvangen bedankjes 56
Hoi Trap,
Dat van koffie intsecten weg blijfen, spreekt mij erg aan.Leg eens uit hoe dat het best te doen?
alvast bedankt

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

koffie 7 jaren 9 maanden geleden #51693

  • Trap
  • Trap's Profielfoto
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Berichten: 1263
  • Ontvangen bedankjes 272
zoals je koffie zet??? :p Ik gebruik niet alleen koffiegruis. Maar ik ga als volgt te werk: Water in een pot, alles erin (knofloof, koffiegruis, lavendel!, kruidnagel!,...) en laten koken. Als je eventueel wil maak ik wel eens een lijstje met wat ik allemaal gebruik (afhankelijk van wat ik dan heb). Als ik het maak laat ik het afkoelen en gebruik ik het meteen!

Dit is niet 100% effectief, maar heb weinig last van ongedierte op de bomen waarop ik het gebruik. Ik maak het ook alleen als ik er zin in heb :p Nu en dan eens bladluizen maar moet zelden gaan sproeien tegen ongedierte.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

koffie 7 jaren 9 maanden geleden #51696

  • hercules
  • hercules's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Berichten: 864
  • Ontvangen bedankjes 56
Ja dat lijstje zou handig zijn.Ben nl. momenteel erg bezig om manieren te vinden ,tegen het voorkomen en verwijderen van ongedierte.Als jij dat mengsel gaat gebruiken, besproei je dan je bonsai of geef je het gewoon via het water geven?
Alvast bedankt voor je info

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Pagina:
  • 1
Inloggen Registreren