Onderwerp:

Nieuwe eerste ervaring met bonsai 7 jaren 9 maanden geleden #51764

  • Trap
  • Trap's Profielfoto
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Berichten: 1263
  • Ontvangen bedankjes 272
Je ziet ze niet altijd zitten, maar regelmatig komen ze uit "oksels" van takken. Zeker na hevige snoei, maar op het uiteinde wordt altijd wat groen gelaten om het sterven van de tak te voorkomen. Nu het is geen snoei van jou maar afsterven, dus de kans is kleiner dat er daar nog scheuten gaan ontstaan. Maar ik denk wel dat die er is. Ik zou enkel het DODE EN VOLLEDIG DROOG LOOF tot een beetje boven een "oksel gaan verwijderen en hopen... In bijlage een voorbeeld van een okselscheut op een levende vertakking.

Dit bericht bevat een afbeelding als bijlage.
Log in of registreer om die te bekijken

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Nieuwe eerste ervaring met bonsai 7 jaren 9 maanden geleden #51766

  • Trap
  • Trap's Profielfoto
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Berichten: 1263
  • Ontvangen bedankjes 272
Hier een takje die ik vorig jaar heb afgeknipt uit het niets (uit de oksel) is terug een scheutje ontstaan, omdat ik niet diep geknipt heb, het is bij mij niet nodig dat hier terug een scheut ontstaat (wat bij jou wel het geval is). Daarmee bedoel ik snij niet te diep terug, laat gerust een paar mm tak staan. Gewoon het dode loof wat uitdunnen zodanig er licht aan de plekken kan waar de scheuten (hopelijk) kunnen ontstaan. Als de plant de tak al heeft opgegeven zullen er geen ontstaan, maar dat weet je niet 100% zeker.

Dit bericht bevat een afbeelding als bijlage.
Log in of registreer om die te bekijken

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Pagina:
  • 1
  • 2
  • 3
Inloggen Registreren
Cron Job Starts