Onderwerp:

Fukien thee bonsai (carmona macrophylla) 6 jaren 3 weken geleden #73510

  • Niek1995
  • Onderwerp Auteur
  • Offline
  • New Member
  • New Member
  • Berichten: 2
  • Ontvangen bedankjes 0
Hallo. Ik heb sinds gisteren mijn eerste bonsai boompje. Een carmona macrophylla. Heb eerst veel informatie verzameld over deze plant maar heb toch nog wat dingetjes waar ik over twijfel... hij staat nu voor een raam op het oosten. Redelijk wat licht dus. Maar wel op een vensterbank met daaronder een radiator.. nu is mijn vraag kan dit kwaad?? En wat voor maatregelen kan k het beste nemen om te zorgen dat de luchtvochtigheid goed blijft. Buiten om het zelf water geven. Ik hoop dat ik hier mijn antwoord kan krijgen alvast bedankt

Dit bericht bevat afbeeldingen als bijlage.
Log in of registreer om die te bekijken

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Fukien thee bonsai (carmona macrophylla) 6 jaren 3 weken geleden #73529

  • Ivan
  • Ivan's Profielfoto
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Berichten: 1163
  • Ontvangen bedankjes 415
De Carmona is voor veel mensen een 'moeilijke' plant. Die dan ook dikwijls niet overleeft. Anderen slagen er wel in.
Boven de chauffage is meestal een te mijden plaats.
Je kan de luchtvochtigheid verhogen door de pot boven een wat grotere schaal met water te zetten. Zonder dat de pot het water raakt. Sommigen beweren echter dat dit niet helpt Ook dagelijks kalkvrij water vernevelen op de bladeren kan helpen.
Weet dat het soort schaaltje zoals nu je nu gebruikt soms toch water doorlaat wat kringen op de vensterbank kan geven.
Als je kan dus beter een heldere standplaats zonder radiator vlakbij. Maar ga niet verschillende malen je boom van standplaats verwisselen, de plant moet zich dan meer als kan telkens opnieuw aanpassen. Het wordt nu snel warmer weer. Mogelijks kan je de temperatuur van de radiator al uitschakelen of lager afstellen.
De volgende gebruiker (s) zei dank u: Niek1995

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Fukien thee bonsai (carmona macrophylla) 6 jaren 3 weken geleden #73578

  • Niek1995
  • Onderwerp Auteur
  • Offline
  • New Member
  • New Member
  • Berichten: 2
  • Ontvangen bedankjes 0
Bedankt voor de snelle reactie! Heb vandaag de plant boven t water gezet zoals u zegt. Ben benieuwd.. ik zet deze radiator uit want heb er nog een aan de andere kant van de kamer die ik kan gebruiken. Heeft u nog tips? En wat u van de bonsai?

Dit bericht bevat afbeeldingen als bijlage.
Log in of registreer om die te bekijken

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Laast bewerkt: Post by Niek1995.

Fukien thee bonsai (carmona macrophylla) 6 jaren 2 weken geleden #73611

  • JohnD
  • JohnD's Profielfoto
  • Offline
  • Senior Member
  • Senior Member
  • Berichten: 61
  • Ontvangen bedankjes 11
Nu het mooie weer eraan komt kun je de Carmona ook buiten zetten, is veel beter voor de boom (als je aan balkon of tuin hebt tenminste!) Wel opletten want je moet dan meer water geven. Zolang de temperatuur in de nacht boven nul blijft en overdag boven de 10 graden moet dat geen probleem opleveren.
De volgende gebruiker (s) zei dank u: Niek1995

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Pagina:
  • 1
Inloggen Registreren
Cron Job Starts