Onderwerp:

even voorstellen 9 jaren 1 week geleden #38481

  • Sabine van de Ven
  • Sabine van de Ven's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • Offline
  • Junior Member
  • Junior Member
  • Berichten: 26
  • Ontvangen bedankjes 0
Dag allemaal.
ik ben nieuw hier en wilde me even voorstellen voordat ik jullie ga bestoken met vragen. Ik ben 45, getrouwd en moeder van drie volwassen zonen. Ik kom uit Bladel en ik was op zoek naar een rustige buitenhobby. Flora en fauna hebben altijd mijn interesse gehad, maar in mijn achtertuin kon ik nooit veel in vetband met mijn katten. Sinds kort is dat geen probleem meer en kan ik meer potten neerzetten die nu niet meer uitgegraven zullen worden. Door een elzenzaailingetje in een rotte boomstam werd er iets wakker in mij. Ik ben me in bonsai gaan verdiepen maar ik ben uiteraard een totale noob. Ik vind het een sport om zo min mogelijk uit te geven en zoek opgeschoten plantjes in tuinen. Als het mag, graaf ik ze uit en neem ik ze mee. Ik heb er al een paar, maar nu weet ik even niet wat wijsheid is. Jullie zullen wel wat vraagjes zien verschijnen!
Groetjes,
Sabine

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

even voorstellen 9 jaren 5 dagen geleden #38522

  • stevens
  • stevens's Profielfoto
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Berichten: 405
  • Ontvangen bedankjes 64
welkom sabine
je zult hier heus wel de nodige goede raad vinden.
trouwens bonsai kan zo duur zijn als je zelf wil maar sommige dingen kan je beter niet op besparen .
je planten in tuinen zoeken vind ik persoonlijk ook een meerwaarde aan de hobby je kan bij wijze van spreken je eigen vaardigheid zo ontwikkelen bij het vormen van je bonsai"s in spe.
De volgende gebruiker (s) zei dank u: Sabine van de Ven

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

even voorstellen 9 jaren 5 dagen geleden #38523

  • Sabine van de Ven
  • Sabine van de Ven's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • Offline
  • Junior Member
  • Junior Member
  • Berichten: 26
  • Ontvangen bedankjes 0
Dankjewel stevens. Ik was niet van plan te gaann besparen ip grond e.d. maar das nog niet aan de orde. Ik heb al veel gelezen en sommige dingen begrijp ik nog niet helemaal, maar ik kom er wel. Ben me aan het oriënteren op een club maar het is lastig. De twee dichtstbijzijnde hebben hun bijeenkomsten als ik eigenlijk niet kan. Zou leuk zijn iemand in de buurt te vinden misschien. Leert makkelijker als je iets ziet doen ipv erover lezen. Ik ben in elk geval erg enthousiast.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

even voorstellen 9 jaren 5 dagen geleden #38527

  • leatherback
  • leatherback's Profielfoto
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Berichten: 8562
  • Ontvangen bedankjes 2539
Hoi,

Als je net begint met bonsai si het wel eens verassend om te horen dat bonsai niet uit kleine zaailingen opgekweekt worden, in de meeste gevallen. Het KAN wel, maar dan moet je engelen geduld hebben. Oftewel.. Decennia besteden voor je een boompje hebt.

Meestal worden planten daaarom uit volgroeide/volwassen planten gemaakt, door terug te snoeien.

Succes!
De volgende gebruiker (s) zei dank u: Sabine van de Ven

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

even voorstellen 9 jaren 5 dagen geleden #38536

  • Sabine van de Ven
  • Sabine van de Ven's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • Offline
  • Junior Member
  • Junior Member
  • Berichten: 26
  • Ontvangen bedankjes 0
Dag Leatherback,
dat wist ik idd niet. Heb altijd gedacht dat je met een plant vooral nooit aan de wortels mag zitten en ook nooit in een te kleine pot mag zetten. Ik nam dus aan dat bonsai altijd begon met eem zaailing. En ik dacht ook nog dat een zaailing alleen een net ontkiemd zaadje was, voor verspenen. Heel eerlijk weet ik nu nog niet tot wanneer je van een zaailing spreekt, maar ik heb in elk geval al door dat dat echt wel veel langer is. Ik vogel nu wat aan met de zaailingen die ik al heb en hou mijn oogjes open voor een oudere geschikte plant.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

even voorstellen 9 jaren 4 dagen geleden #38542

  • dea
  • dea's Profielfoto
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Berichten: 3608
  • Ontvangen bedankjes 901
konichiwa,

Je zegt dat je regelmatig planten uitgraaft. Let dan op stamdikte, wortelvoet, verloop vd stam, aanzet, tapsheid en dat soort zaken. Spreekt het je aan en zie je hier een mooi beeld van een boom in, dan is het de moeite waard om hem, met toestemming, uit te graven. Zo niet, laat hem dan staan. T'is zonde om aan een boom te werken die niet de potentie heeft en dus nooit een mooie bonsai wordt.

Succes met deze verslaving.
De volgende gebruiker (s) zei dank u: Sabine van de Ven

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

even voorstellen 9 jaren 4 dagen geleden #38544

  • Sabine van de Ven
  • Sabine van de Ven's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • Offline
  • Junior Member
  • Junior Member
  • Berichten: 26
  • Ontvangen bedankjes 0
Regelmatig is een groot woord hoor, tot nu alleen wat (te) jong spul. Het probleem is dat ik het (nog) niet goed zie. Ik bedoel dat ik door de blaadjes het boompje nog niet zie,haha. Dus bij oudere planten blijf ik er voorlopig maar vanaf tot ik meer weet. Ik zou het erg vervelend vinden als ik een mooie plant om zeep zou helpen. Van wat ik nu heb, staan er hier tientallen dus daar heb ik dan wat minder moeite mee. Dus voorlopig alleen nog lezen, lezen en nog meer lezen.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Pagina:
  • 1
Inloggen Registreren
Cron Job Starts