Onderwerp:

Software 7 jaren 3 maanden geleden #59296

  • Tom Haest
  • Tom Haest's Profielfoto
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Berichten: 4718
  • Ontvangen bedankjes 1163
Ik heb er ook een tijdje naar gezocht, maar ik vond niet echt iets dat me aanstond (kan aan mij liggen ook, hoor)
Ik ben begonnen met alles gewoon in word te typen met datum en foto
Als ik aan een boom gewerkt heb neem ik een foto en typ ik erbij wat ik gedaan heb of wat de bedoeling is.
Het is de bedoeling dat ik dit jaar ook bijzet wat ik gegeven heb van voeding.
Is wel een beetje werk aan, maar het is ook om later eens terug te kunnen kijken vanwaar een boom komt.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Software 7 jaren 3 maanden geleden #59298

  • LucRoux
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Berichten: 968
  • Ontvangen bedankjes 295
Heb ook zelf iets in Excel in elkaar gestoken, zoals Tom zegt om allerhande feiten betreffende je boom in te vullen. Toch wel makkelijk om naderhand ( een half jaar, een jaar,....) even te raadplegen.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Software 7 jaren 3 weken geleden #64614

  • d.vangroeningen
  • d.vangroeningen's Profielfoto
  • Offline
  • New Member
  • New Member
  • Berichten: 3
  • Ontvangen bedankjes 0
Is er ook zoiets voor Mac beschikbaar?
Dat zou wel prettig zijn. :-)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Software 7 jaren 3 weken geleden #64624

  • RemoRobin
  • RemoRobin's Profielfoto
  • Offline
  • Premium Member
  • Premium Member
  • Berichten: 80
  • Ontvangen bedankjes 9
App Store

Bonsai Album

€ 29,99
De volgende gebruiker (s) zei dank u: d.vangroeningen

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Software 7 jaren 3 weken geleden #64635

  • Trap
  • Trap's Profielfoto
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Berichten: 1263
  • Ontvangen bedankjes 272
Er zijn veel bewateringssystemen op de markt maar geen die me tevreden maakt als het op bewatering komt van mijn boompjes.
Dus ben ik een systeem aan het ontwerpen om mijn bomen individueel te monitoren en te bewateren (bij afwezigheid). Hierbij wil ik de gegevens van de temperatuur, bodemtemperatuur, grondvochtigheid,... gaan opslaan in een database. Manuele invoer van de verpottingsdatums,... Individuele bodemvochtigheidssensor en waterdripsysteem per boom. Bla bla...

Later wil ik nog een webapplicatie ontwikkelen die ik kan linken aan het systeem waar ik een automatische input, maar ook een handmatige invoer wil (dit om gesukkel met verkeerde gegevens van sensoren te voorkomen).

Misschien kan ik de webapplicatie zo ontwikkelen dat hij gebruiksvriendelijk wordt en toegankelijk maak voor enkele mensen op het forum. Net als bonsai, kruipt hier wat tijd in... (hardware berekenen/ontwikkelen, uitmeten, testen, software schrijven, testen,...) Maar ook ideeën ontbreken soms :dry: Daarom:

Wat moet er volgens jullie in zo'n webapplicatie?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Software 7 jaren 3 weken geleden #64637

  • marcellucas
  • marcellucas's Profielfoto
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Berichten: 2543
  • Ontvangen bedankjes 718

Trap schreef : Er zijn veel bewateringssystemen op de markt maar geen die me tevreden maakt als het op bewatering komt van mijn boompjes.
Dus ben ik een systeem aan het ontwerpen om mijn bomen individueel te monitoren en te bewateren (bij afwezigheid). Hierbij wil ik de gegevens van de temperatuur, bodemtemperatuur, grondvochtigheid,... gaan opslaan in een database. Manuele invoer van de verpottingsdatums,... Individuele bodemvochtigheidssensor en waterdripsysteem per boom. Bla bla...

Later wil ik nog een webapplicatie ontwikkelen die ik kan linken aan het systeem waar ik een automatische input, maar ook een handmatige invoer wil (dit om gesukkel met verkeerde gegevens van sensoren te voorkomen).

Misschien kan ik de webapplicatie zo ontwikkelen dat hij gebruiksvriendelijk wordt en toegankelijk maak voor enkele mensen op het forum. Net als bonsai, kruipt hier wat tijd in... (hardware berekenen/ontwikkelen, uitmeten, testen, software schrijven, testen,...) Maar ook ideeën ontbreken soms :dry: Daarom:

Wat moet er volgens jullie in zo'n webapplicatie?


ambitieus! :lol: B)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Software 7 jaren 3 weken geleden #64641

  • Trap
  • Trap's Profielfoto
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Berichten: 1263
  • Ontvangen bedankjes 272

marcellucas schreef :
ambitieus! :lol: B)


Met wat geluk kan ik dit als eindwerk gaan maken/gebruiken. Ik weet wel niet wat de school zal verwachten... Maar dit is een projectje waar ik veel van bijleer en iets aan heb... Koetjes en kalfjes gaan programmeren vind ik persoonlijk wat minder leuk.

Jammer dat ik hier niet altijd de tijd voor heb om er aan verder te werken. De boompjes moeten ook verzorgd worden en er moet gestudeerd worden :dry: ,dat verwachten ze toch :lol: Nu een project loopt niet weg

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Software 7 jaren 3 weken geleden #64646

  • Tom Haest
  • Tom Haest's Profielfoto
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Berichten: 4718
  • Ontvangen bedankjes 1163
Lijkt me leuk als eindwerk.

Zal wel veel werk in het op punt stellen zijn. En er zal niet veel mogen mis gaan eens het op punt staat voor het de soep indraaid denk ik.
1 sensor stuk en het kan al om zeep zijn.

Maar wie weet vind je er wel iets op. Ik ben benieuwd naar het vervolg, hou ons op de hoogte.
Succes ermee!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Software 7 jaren 3 weken geleden #64673

  • Trap
  • Trap's Profielfoto
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Berichten: 1263
  • Ontvangen bedankjes 272

Tom Haest schreef : Lijkt me leuk als eindwerk.

Zal wel veel werk in het op punt stellen zijn. En er zal niet veel mogen mis gaan eens het op punt staat voor het de soep indraaid denk ik.
1 sensor stuk en het kan al om zeep zijn.

Maar wie weet vind je er wel iets op. Ik ben benieuwd naar het vervolg, hou ons op de hoogte.
Succes ermee!


bodemvochtigheidssensoren zijn inderdaad cruciale elementen. Maar dat kan je al snel oplossen als je "programma" water geeft en het signaal klopt niet met de net gegeven watergift --> kun je bv een mail naar jezelf opstellen dat er iets misloopt met bv waterSensor3... het nadeel is natuurlijk als dan de connectiviteit verliest, je helemaal van niks weet.

Je kan ook voorhebben dat een "waterschakelaar" open blijft en zo alles onder water zet,... Ook dat kan je gaan controleren.
Alle andere sensoren zijn voor mooie grafiekjes te kunnen maken en zo even alles te kunnen bestuderen.

Het is ook niet dat ik lui ben om mijn bomen te verzorgen en er gaat niets boven een manuele watergift... Maar wie moet er eens niet weg op een dag dat het 30 graden wordt... Of eventueel een weekendje met vrouwlief gepland net het extreem warm wordt...

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Software 7 jaren 3 weken geleden #64682

  • Tom Haest
  • Tom Haest's Profielfoto
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Berichten: 4718
  • Ontvangen bedankjes 1163
Er kan inderdaad veel en ik vind het leuk dat je daarmee bezig bent, maar als je wegbent voor enige dagen zal het wel geen kwaad kunnen als er eens iemand komt kijken.

Je zal sowieso iemand nodig hebben die komt als er iets niet meer werkt.

Beter iemand die je ermee moet lastigvallen dan dode bomen.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Inloggen Registreren
Cron Job Starts