Onderwerp:

Kusamono 8 jaren 1 maand geleden #46218

  • Teye01
  • Teye01's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Berichten: 495
  • Ontvangen bedankjes 89
Hallo,
Ik ben van plan om mij ander hobby te combineren met deze hobby waardoor ik een ultra hobby krijg :lol: . Ik ben namelijk van plan om mijn vleesetende planten soorten, vooral de utricularias, als kusamono te gebruiken. Ik wil daarvoor urtricularia soandersonii en urtricularia microcalyx gebruiken. Ook lijkt het mij best gaaf om een paar (baby) sarracenia soorten, zoals de S. Mitchelliana, te gebruiken. Zijn er ook andere mensen hier die dit hebben geprobeerd?
Ik ben benieuwd
Gr. Teye

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Kusamono 8 jaren 1 maand geleden #46239

  • marcellucas
  • marcellucas's Profielfoto
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Berichten: 2543
  • Ontvangen bedankjes 718
Lijkt me een leuke combinatie! Zou niet weten waarom dat niet zou kunnen. Met bijvoorbeeld een swamp cypress.

Ik ken niemand die die combinatie gemaakt heeft. Misschien ben je wel de eerste ;)
De volgende gebruiker (s) zei dank u: Teye01

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Kusamono 7 jaren 9 maanden geleden #52386

  • Teye01
  • Teye01's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Berichten: 495
  • Ontvangen bedankjes 89
Nou hier is er eentje. Gewoon heel simpel, nog niet echt spectaculair, maar ik hoop dat dat nog komt. Het is een doodnormale drosera capensis zaailing. Reden waarom ik die heb gekozen: ze kunnen redelijk wat hebben en ze kunnen ook heel erg mooi worden (soms :lol: ). Sorry voor de niet zo'n goede foto's.

Dit bericht bevat afbeeldingen als bijlage.
Log in of registreer om die te bekijken

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Laast bewerkt: Post by Teye01.

Kusamono 7 jaren 9 maanden geleden #52388

  • Nelis
  • Nelis's Profielfoto
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Berichten: 521
  • Ontvangen bedankjes 84
Dat ziet er goed uit.

Nelis

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Kusamono 7 jaren 9 maanden geleden #52393

  • Trap
  • Trap's Profielfoto
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Berichten: 1263
  • Ontvangen bedankjes 272
Makkelijk te combineren met een azalea in bloei. Trok hier enorm veel vliegen aan! Heb men dio er eventjes naast gezet. Jaja allemaal dicht geklapt :p

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Kusamono 7 jaren 9 maanden geleden #52394

  • DavidRoussel
  • DavidRoussel's Profielfoto
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Berichten: 1669
  • Ontvangen bedankjes 504
Bij gebruik van mest cackes heb je heel wat vliegen in de buurt dus zou wel een win-win situatie kunnen worden ;)

Heb er geen verstand van maar voeden dergelijke planten zich enkel met insecten?
Of hebben ze ook mest enz nodig?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Kusamono 7 jaren 9 maanden geleden #52395

  • marcellucas
  • marcellucas's Profielfoto
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Berichten: 2543
  • Ontvangen bedankjes 718
Heb eens gelezen dat de strategie van het 'eten' van insecten is ontstaan als een aanvulling op de erg onvruchtbare grond waar de planten op leven.

Extra mesten zou dan de noodzaak tot insecten eten geniet doen. Niet mesten dus, zou ik zeggen
De volgende gebruiker (s) zei dank u: leatherback

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Kusamono 7 jaren 9 maanden geleden #52396

  • Teye01
  • Teye01's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Berichten: 495
  • Ontvangen bedankjes 89
Dankje Nelis!
Jaja Noah, de dionaea is wel een topper in het vangen van vliegen. Hij is een van mijn meest vangende planten :woohoo: (m'n Sarracenia's zijn waarschijnlijk wel beter dan de vvv :P :lol: )!
@David Nee nee, geen mest. Dan verbranden de wortels en gaat de plant dood (op 1 plant na die wel wat voeding kan verdragen: de Nepenthes). Ze zijn inderdaad geëvolueerd doordat er weinig voeding in de grond zat en de plant anders niet genoeg voeding zou krijgen. Het is niet zo dat de planten alleen insecten eten voor voeding. Ze halen ook kleine hoeveelheden voeding uit de grond en met fotosynthese maar daar kunnen ze niet van leven. Is ook de meest gemaakte fout, het vervloekte kraanwater :lol: (behalve bij Nepenthes, die kunnen tot 250ppm)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Kusamono 7 jaren 9 maanden geleden #52404

  • Trap
  • Trap's Profielfoto
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Berichten: 1263
  • Ontvangen bedankjes 272
noah is mijn echte naam niet :P zeg gerust steve, dat is omdat ik liever wat onvindbaar blijf op social media. Niet iedereen zomaar toegang geven tot mijn prive :evil:

ja de meeste vleeseters zijn simpel te onderhouden: regenwater en constant de voeten in het water, niet voeden en veel zon. Enkele meer speciale soorten vragen wat meer aandacht. Ik ben met een dio begonnen een vier jaar geleden en hoef dit enkel maar water te geven en regelmatig ééns in de buurt zetten van vliegen zetten. Alleen een bladluis kan soms wat schade doen en zijn wat gevoelig voor heel wat bestrijdingsmiddelen. Maar zeker een aanrader voor iedereen die genoeg regenwater ter beschikking heeft!

@teye de nephentes vangt ze ook wel goed, meest spectaculaire blijft de dio, denk dat je het gewoon beter ziet bij de dio. Als jij bladluizen hebt op één van je vleeseters, wat gebruik je dan?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Kusamono 7 jaren 9 maanden geleden #52409

  • Teye01
  • Teye01's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Berichten: 495
  • Ontvangen bedankjes 89
Sneaky hoor Steve :P . Begrijp het wel dat je het prive wilt houden maar dacht dat Noah je echte naam was maar oke....
Over de luizen. Het ligt er een beetje aan welke plant de luizen heeft. Als het om een drosera gaat kun je er zoveel mogelijk afhalen en onderwater zetten. Als het dan niet weg is kun je met pesticide gaan werken. Hier is een goed filmpje over de pesticide die je kan/mag gebruiken:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Pagina:
  • 1
  • 2
  • 3
Inloggen Registreren
Cron Job Starts