Bomen die in deze sectie geplaatst worden kunnen door de medegebruikers beoordeeld worden aan de hand van de onderstaande punten. Bij het bespreken zijn ook subjectieve beoordelingen welkom, maar met als hoofddoel om wegen ter verbetering voor te stellen.

Lees de sticky voordat je een boom plaatst of een beoordeling wilt doen.

Onderwerp:

nieuwe boom juniperus 7 jaren 9 maanden geleden #53173

  • leatherback
  • leatherback's Profielfoto
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Berichten: 8562
  • Ontvangen bedankjes 2539
er lijkt idd in de hoofdsapstroom gesneden te zijn. loof wat vochtiger hiuden door regelmatig te sproeien en een paar weken uit de volle zon houden zodat de plant kans heeft zich aan te passen

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

nieuwe boom juniperus 7 jaren 9 maanden geleden #53174

  • dennisfranx
  • dennisfranx's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Berichten: 3951
  • Ontvangen bedankjes 939
oké bedankt ! nevelen deed ik zowiezo al in de ochtend einde middag en savonds en in het weekend vaker hij staat op een plek waar vanaf 10 tot een uur of 1 de zo'n schijnt dus zal hem verplaatsen naar een ander plaatsje

@marcel
als dit zo is heb ik goede hoop want het is al ruim een week terug dat ik dit gedaan heb,
wel lees ik veel dat jeneverbes lang groen blijft ook al is hij al overleden dus weet niet wat te geloven maar time will tell !

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

nieuwe boom juniperus 7 jaren 9 maanden geleden #53175

  • marcellucas
  • marcellucas's Profielfoto
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Berichten: 2543
  • Ontvangen bedankjes 718
Ja hopen en nevelen kan nooit kwaad ;)

Lijkt me dat jonge scheuten snel slap gaan hangen als de waterdruk wegvalt. ..
De volgende gebruiker (s) zei dank u: dennisfranx

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

nieuwe boom juniperus 7 jaren 9 maanden geleden #53176

  • Jellevanlooy
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Berichten: 1076
  • Ontvangen bedankjes 268
Ik denk dat het nog kan meevallen, lijkt dat de dikke ader links van de shari loopt naar de tak. Maar het rechtse deel was duidelijk niet uitgedroogd en was dus nog in leven. Time wil tell....

Dit wil niet zeggen dat het goed gedaan is, het is onnatuurlijk en geen mooi zicht vind ik, ook ga je nu een ander dood deel overhouden waar je geen vat op hebt en dat mss niet zo mooi ging zijn dan je had gedacht....

Hoe lang het duurt weet ik niet, kan wel lang zijn bij jeneverbessen, tot de winter ofzo? ik weet het niet juist.
De volgende gebruiker (s) zei dank u: Hank, dennisfranx

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Laast bewerkt: Post by Jellevanlooy.

nieuwe boom juniperus 7 jaren 9 maanden geleden #53179

  • Jellevanlooy
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Berichten: 1076
  • Ontvangen bedankjes 268
Lijkt me dat jonge scheuten snel slap gaan hangen als de waterdruk wegvalt. ..[/quote]


Kan wel is tegevallen bij jeneverbessen.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

nieuwe boom juniperus 7 jaren 9 maanden geleden #53180

  • dennisfranx
  • dennisfranx's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Berichten: 3951
  • Ontvangen bedankjes 939
Bedankt voor de hulp zover allemaal

heb het gedeeltelijk fout gedaan dure maar wijze les geleerd
gelukkig was het geen dure boom ga wel zien hoe het uit gaat pakken

wie weet word het nadat er toch nog een deel doodgaat wel mooier op haha

ik snap denk ik wel met wat je bedoelt met het onnatuurlijke misschien is dit nog wat weg te werken met wat frezen, neemt niet weg dat ik dit fout heb gedaan maar gebeurt me niet een tweede keer (hoop ik ) ;) :p

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

nieuwe boom juniperus 7 jaren 9 maanden geleden #53181

  • Trap
  • Trap's Profielfoto
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Berichten: 1263
  • Ontvangen bedankjes 272

marcellucas schreef :

Trap schreef : ja als je de sapstroom onderbreekt kan dit heel lang duren vooraleer je dit gaat merken.:


Is dat zo? Ik zou denken dat je dat vrijwel direct ziet. .. hooguit een paar dagen. ..


ik heb ook eens de sapstroom onderbroken met wat overdreven te snijden en het loof bleef nog een hele tijd groen, het enigste dat ik merkte na tijd was dat het loof eerst wat donkerder werd (na een maand ofzo) en daarna pas geel/bruin begon te worden. Een volledige (tamelijk dikke) tak legde het loodje. Ik had wel veel weg gehaald en totaal mis te werk gegaan. Ik denk hier bij dennis dat "de schade" wel beperkt zal zijn.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

nieuwe boom juniperus 7 jaren 9 maanden geleden #53182

  • Jellevanlooy
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Berichten: 1076
  • Ontvangen bedankjes 268
Frees?

Handwerk is veel natuurlijker... Ik zeg niet dat er geen personen zijn die het met de frees even goed of beter doen, maar dan moet je potverdikke goed zijn hoor!

De shari die er al was is ook slecht gedaan, naar de **** gefreesd zeggen ze hier....
Probeer met een fijn puntig iets een vezeltje los te prullen en dan verder inscheuren met de jintang, zo krijg je een natuurlijk effect en ga je altijd met de vezel mee. Is werkje van zeer lange duur maar loont wel.

Het onderwerp van mijn dikke kleine jeneverbes is zo gedaan. Heeft al wat tijd gekost en moet nog een groot deel doen aan de kant waar ik bijna niet bij kan.... :angry: gaat nog wat uurtjes kosten.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

nieuwe boom juniperus 7 jaren 9 maanden geleden #53183

  • dennisfranx
  • dennisfranx's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Berichten: 3951
  • Ontvangen bedankjes 939
of idd met een beiteltje zoals jij zegt maar als ik de vezel volg ga ik dus niet richting de shari die er al in zit maar naar misschien wel een heel ander punt toch ?
denk jij dat ik daar goed aan zou doen om dat te doen en het beeld erdoor zal verbeteren ?

en bedoel je met naar de **** gefreest dat dat stukje in het midden waar de scheurtjes in zitten ?

had je post gezien ziet er goed uit idd hier heb ik wel de ruimte om te werken gelukkig :p

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

nieuwe boom juniperus 7 jaren 9 maanden geleden #53209

  • Tom81
  • Tom81's Profielfoto
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Berichten: 752
  • Ontvangen bedankjes 139

dennisfranx schreef : .....neemt niet weg dat ik dit fout heb gedaan maar gebeurt me niet een tweede keer (hoop ik ) ;) :p

Herkenbaar! Leerproces van vallen en opstaan.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Inloggen Registreren
Cron Job Starts