Bomen die in deze sectie geplaatst worden kunnen door de medegebruikers beoordeeld worden aan de hand van de onderstaande punten. Bij het bespreken zijn ook subjectieve beoordelingen welkom, maar met als hoofddoel om wegen ter verbetering voor te stellen.

Lees de sticky voordat je een boom plaatst of een beoordeling wilt doen.

Onderwerp:

Carpinus Coreana 7 jaren 1 maand geleden #61817

  • Jurriemr
  • Jurriemr's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • Offline
  • Elite Member
  • Elite Member
  • Berichten: 168
  • Ontvangen bedankjes 27

Tom Haest schreef :

Jurriemr schreef : Zal morgen een foto posten van een grote tak die is afgebroken. Ben er dood ziek van. Me dochter dacht ik klim even op de stellage.


Ai, wat spijtig.
Is helemaal afgebroken?


Ja helaas wel. Stuur vandaag wel een foto. Dan kan je het zien

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Carpinus Coreana 7 jaren 1 maand geleden #61819

  • pvdb_bonsai
  • Offline
  • Premium Member
  • Premium Member
  • Berichten: 139
  • Ontvangen bedankjes 46
Mooie boom! Alleen vind ik de verhouding wat zoek, ik zou de boom liever wat kleiner zien, dus inkorten.(top)
En wat betreft accidentjes, dat gebeurt... ook bij mij.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Carpinus Coreana 7 jaren 1 maand geleden #61820

  • pvdb_bonsai
  • Offline
  • Premium Member
  • Premium Member
  • Berichten: 139
  • Ontvangen bedankjes 46
Het blijft een mooie boom, maar toch niet gemakkelijk. Als je echt wil genieten van deze boom als bonsai zal je enkele zware ingrepen moeten uitvoeren.
De volgende gebruiker (s) zei dank u: Jurriemr

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Carpinus Coreana 7 jaren 1 maand geleden #61828

  • leatherback
  • leatherback's Profielfoto
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Berichten: 8562
  • Ontvangen bedankjes 2539
Het leuke van ongelukjes is.. Je kan weer een keer objectief naar je boom kijken. Diverse mensen hebben al opmerkingen gemaakt dat hoewel je daar een mooie en volwassen ontwikkelde boom hebt, er wel een en ander aan verbeteringen mogelijk is.

Nu is dat erg moeilijk als je veel geld uitgegeven hebt; Om dan grootschalig in takken te gaan snoeien doet bij. Echter, dankzij je dochter heb je nu een duidelijke reden om eens kritisch te kijken naar de boom, en welk doel je over 10 jaar zou willen bereiken.

Ga met deze boom naar iemand die duidelijk weet hoe je bomen een niveau hoger trekt, en bespreek de boom daarmee. Bij voorbeeld tijdens een middag van bonsaicafe bij teunis-jan klein. Nu heb je nog weinig eigen energie in de boom zitten, en is het een stuk makkelijker om grote veranderingen te accepteren dan over een paar jaar.
De volgende gebruiker (s) zei dank u: Jurriemr, WimmelSan

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Inloggen Registreren