Bomen die in deze sectie geplaatst worden kunnen door de medegebruikers beoordeeld worden aan de hand van de onderstaande punten. Bij het bespreken zijn ook subjectieve beoordelingen welkom, maar met als hoofddoel om wegen ter verbetering voor te stellen.

Lees de sticky voordat je een boom plaatst of een beoordeling wilt doen.

Onderwerp:

hot 6 jaren 9 maanden geleden #68313

  • el rubio
  • el rubio's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Berichten: 403
  • Ontvangen bedankjes 30
amai het warmt goed op hittegolf , paraplu geplaatst om bescherming te geven . :)
s'morgens water geven en s'avonds als het nodig is .

Dit bericht bevat een afbeelding als bijlage.
Log in of registreer om die te bekijken

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Laast bewerkt: Post by el rubio.

hot 6 jaren 9 maanden geleden #68315

  • leatherback
  • leatherback's Profielfoto
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Berichten: 8562
  • Ontvangen bedankjes 2539
Klinkt alsof je aan de bak moet en een andere plek voor je bomen moet vinden.
Hier nog geen problemen met de warmte. Een keer per dag water is voldoende. Maar goed. Vandaag was het hier ~30C, dus nog niets om je zorgen over te maken.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

hot 6 jaren 9 maanden geleden #68316

  • Tom Haest
  • Tom Haest's Profielfoto
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Berichten: 4713
  • Ontvangen bedankjes 1159
Bij mij staan de juniperussen en dennen vanaf 10u30 in volle zon tot rond 20u30.
Ook een eik en campestre staan daar, ze lijken er geen last fan te hebben.
Andere hebben wel schaduw op momenten.

Ik geef ook 2 keer water. Lijkt wel nodig de bovenlaag is telkens droog als ik thuiskom.
S’ morgens tussen 6u en 7u en s’avonds rond 21u krijgen ze water. De ene keer ga ik er iets rapper over dan de andere keer.
Ze krijgen wel telkens een goeie douche tenzij dat ik de avond ervoor bladmest heb gegeven.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

hot 6 jaren 9 maanden geleden #68317

  • Tom Haest
  • Tom Haest's Profielfoto
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Berichten: 4713
  • Ontvangen bedankjes 1159

leatherback schreef : Klinkt alsof je aan de bak moet en een andere plek voor je bomen moet vinden.
Hier nog geen problemen met de warmte. Een keer per dag water is voldoende. Maar goed. Vandaag was het hier ~30C, dus nog niets om je zorgen over te maken.


Vanaf welke temperatuur moeten we ons dan zorgen maken?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

hot 6 jaren 9 maanden geleden #68319

  • leatherback
  • leatherback's Profielfoto
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Berichten: 8562
  • Ontvangen bedankjes 2539
35-40C is een temperatuur waarop veel planten echte problemen krijgen. Dan breken eiwitten zich sneller af dan de boom ze aan kan maken, en kan de boom niet meer voldoende water aanvoeren om de tenperatuur op nivo te houden. in de kas heb ik met dit weer zulke temperaturen, en verlies ik bladeren aan de tomaten.
De volgende gebruiker (s) zei dank u: BartDeVliegher, Tom Haest

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

hot 6 jaren 9 maanden geleden #68323

  • Tom Haest
  • Tom Haest's Profielfoto
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Berichten: 4713
  • Ontvangen bedankjes 1159
Hopelijk komt het zover niet. Het is al warm genoeg.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

hot 6 jaren 9 maanden geleden #68325

  • Trap
  • Trap's Profielfoto
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Berichten: 1263
  • Ontvangen bedankjes 272

Tom Haest schreef : Bij mij staan de juniperussen en dennen vanaf 10u30 in volle zon tot rond 20u30.
Ook een eik en campestre staan daar, ze lijken er geen last fan te hebben.
Andere hebben wel schaduw op momenten.

Ik geef ook 2 keer water. Lijkt wel nodig de bovenlaag is telkens droog als ik thuiskom.
S’ morgens tussen 6u en 7u en s’avonds rond 21u krijgen ze water. De ene keer ga ik er iets rapper over dan de andere keer.
Ze krijgen wel telkens een goeie douche tenzij dat ik de avond ervoor bladmest heb gegeven.


De meeste bomen verdragen tamelijk felle temperaturen. Bomen in kleine potten, bomen met fijnere vertakking (en daardoor kleiner blad), eventueel bomen in "mame-formaat" is misschien wat extra bescherming aangeraden. Zolang de bomen in opbouwfase zijn, zou ik er voorlopig niet mee inzitten! Zolang je maar genoeg water kan geven natuurlijk.

Ik heb bomen die in volle zon tegen de namiddag al weer droog staan. Dus die gaan sowieso naar een schaduwrijkere plek in deze temperaturen. En als het nog warmer wordt, dan gaan ze allemaal naar daar.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

hot 6 jaren 9 maanden geleden #68330

  • Tom Haest
  • Tom Haest's Profielfoto
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Berichten: 4713
  • Ontvangen bedankjes 1159

Trap schreef :

Tom Haest schreef : Bij mij staan de juniperussen en dennen vanaf 10u30 in volle zon tot rond 20u30.
Ook een eik en campestre staan daar, ze lijken er geen last fan te hebben.
Andere hebben wel schaduw op momenten.

Ik geef ook 2 keer water. Lijkt wel nodig de bovenlaag is telkens droog als ik thuiskom.
S’ morgens tussen 6u en 7u en s’avonds rond 21u krijgen ze water. De ene keer ga ik er iets rapper over dan de andere keer.
Ze krijgen wel telkens een goeie douche tenzij dat ik de avond ervoor bladmest heb gegeven.


De meeste bomen verdragen tamelijk felle temperaturen. Bomen in kleine potten, bomen met fijnere vertakking (en daardoor kleiner blad), eventueel bomen in "mame-formaat" is misschien wat extra bescherming aangeraden. Zolang de bomen in opbouwfase zijn, zou ik er voorlopig niet mee inzitten! Zolang je maar genoeg water kan geven natuurlijk.

Ik heb bomen die in volle zon tegen de namiddag al weer droog staan. Dus die gaan sowieso naar een schaduwrijkere plek in deze temperaturen. En als het nog warmer wordt, dan gaan ze allemaal naar daar.


Wat is droog, he?
Bij mij is de bovenlaag droog. Als ik die openkrab zie ik toch dat het substraat nog een donkerdere kleur heeft, dus nog iets natter.
Ik heb het dus over grotere bomen en in de opbouwfase.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

hot 6 jaren 9 maanden geleden #68339

  • dennisfranx
  • dennisfranx's Profielfoto
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Berichten: 3951
  • Ontvangen bedankjes 939
Ik heb tot nu toe geen problemen alles staat vrij zonnig van zo 11:00 tot 21:00 de acers staan wel in de schaduw en denk dat de prunus kojou no mai ook wel een ander plekje nodig hebben.
de malus ginko euonymus buxus iep kastagne jeneverbessen en mugo lijken het goed te verdragen ook de kleine potentilla zie ik geen problemen nog en het word vrij warm ik de tuin

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

hot 6 jaren 9 maanden geleden #68355

  • el rubio
  • el rubio's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Berichten: 403
  • Ontvangen bedankjes 30
ja de mijne staan bijna heel de dag in de zon , als je ziet dat de blaadjes toevouwen , hebben ze het te warm? of is dit een reactie op warmte ?
ze geven temperaturen van 35 grd en meer dus een beetje schaduw kan geen kwaad en ja misschien de kleine potjes ondiepe hebben meer problemen .
de mijne krijgen nog zon van 8 u tot de middag dan staat ze pal boven de paraplu en dan vanaf 15 tot de zon ondergaat . volgende week geven ze regen :dry:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Pagina:
  • 1
  • 2
Inloggen Registreren
Cron Job Starts