Bomen die in deze sectie geplaatst worden kunnen door de medegebruikers beoordeeld worden aan de hand van de onderstaande punten. Bij het bespreken zijn ook subjectieve beoordelingen welkom, maar met als hoofddoel om wegen ter verbetering voor te stellen.

Lees de sticky voordat je een boom plaatst of een beoordeling wilt doen.

Onderwerp:

Pinus parviflora 5 jaren 9 maanden geleden #75790

  • leatherback
  • leatherback's Profielfoto
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Berichten: 8562
  • Ontvangen bedankjes 2539
De witte den houdt absoluut niet van warmte noch droge lucht. Als je een plek in halfschaduw bij een waterpartij hebt, zal dat de plant helpen.

ik kan dennen niet in leven houden. Maar bijna alle soorten die ik heb, heb ik ook wel in de zomer verpot. De laatste 2 weken heb ik nog jeneverbessen, liguster en wat zaailingen verpot. Wel kies ik waar mogelijk voor een maandje later, augustus, tijdens een regenachtige periode.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Laast bewerkt: Post by leatherback.

Pinus parviflora 5 jaren 9 maanden geleden #75791

  • RemoRobin
  • RemoRobin's Profielfoto
  • Offline
  • Premium Member
  • Premium Member
  • Berichten: 80
  • Ontvangen bedankjes 9

leatherback schreef : De witte den houdt absoluut niet van warmte noch droge lucht. Als je een plek in halfschaduw bij een waterpartij hebt, zal dat de plant helpen.

ik kan dennen niet in leven houden. Maar bijna alle soorten die ik heb, heb ik ook wel in de zomer verpot. De laatste 2 weken heb ik nog jeneverbessen, liguster en wat zaailingen verpot. Wel kies ik waar mogelijk voor een maandje later, augustus, tijdens een regenachtige periode.


Absoluut niet waar, Witte Dennen, alle Dennen trouwens staan bij mij al jaren in de volle zon en gaan geweldig. Zo zijn er veel onwaarheden wat betreft dennen, dit komt meestal omdat men het overneemt uit Japan. De streken in Japan waar de witte en zwarte den gedijen is het 9 maanden 'zomer' daar kunnen de bomen wel zomers verpot worden.Hier is de tijd te kort voor de wortels om van een verpotting te herstellen.Daarom in het voorjaar als de kaarsen beginnen te zwellen.Nog nooit een Den verloren op deze manier.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Laast bewerkt: Post by RemoRobin.

Pinus parviflora 5 jaren 8 maanden geleden #76066

  • rood
  • rood's Profielfoto
  • Offline
  • New Member
  • New Member
  • Berichten: 16
  • Ontvangen bedankjes 6
Ik kan je uit 25jaar ervaring met reizen in Japan zeggen dat het niet 9maanden zomer is.
Ja, misschien in okinawa.
Ik heb 5naalden Den wel is op1800 meter in een moeras zien staan in Akita.
Ik zou naar leatherback luisteren en niet te zwart wit denken

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Pagina:
  • 1
  • 2
Inloggen Registreren