Onderwerp:

Landschap voor beginner 9 jaren 1 maand geleden #37396

  • Tom81
  • Tom81's Profielfoto
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Berichten: 752
  • Ontvangen bedankjes 139
Online zie je veel aanbiedingen voor starterlbos met metameta-sequoia's. Kijk ter info maar eens bij hoka-en of henh, wellicht heb je daar wat houdvast aan. En wat ron al zei de keuze voor binnen limiteert je enorm.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Landschap voor beginner 9 jaren 1 maand geleden #37410

  • RemcoMeijer
  • Onderwerp Auteur
  • Offline
  • Senior Member
  • Senior Member
  • Berichten: 55
  • Ontvangen bedankjes 2
Ulmus net gegoogled, en dat is nu net de tuincentrumsoort die ik bedoel.
Maar dan geen 23 :lol:

Ik zie nu dat de bomen voor het bos een nagenoeg kale stam hebben, ik ga actief op zoek.
De meeste Ulmus zien er leuk uit, maar de stam vind ik te kunstmatig gekronkeld.
Wellicht kan ik ergens een deal maken voor wat kale stammen Ulmus.
3 of 4 of 5 voor een leuk prijsje..of 6 of 7, hangt er een beetje van af.

16 groene vingers heb ik, mazzel ook vaak :whistle:

Morgen eens kijken voor een pot.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Landschap voor beginner 9 jaren 1 maand geleden #37411

  • RemcoMeijer
  • Onderwerp Auteur
  • Offline
  • Senior Member
  • Senior Member
  • Berichten: 55
  • Ontvangen bedankjes 2
Wat is het verschil tussen Ulmus en Zelkova?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Landschap voor beginner 9 jaren 1 maand geleden #37412

  • SelcukSahin
  • Offline
  • Premium Member
  • Premium Member
  • Berichten: 109
  • Ontvangen bedankjes 10
Zelkova is de japanse iep, en ulmus de chinese. Qua uiterlijk is er weinig verschil, maar ik dacht dat de zelkova winterhard was.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Landschap voor beginner 9 jaren 1 maand geleden #37416

  • Kokedama
  • Kokedama's Profielfoto
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Berichten: 390
  • Ontvangen bedankjes 165

SelcukSahin schreef : Zelkova is de japanse iep, en ulmus de chinese. Qua uiterlijk is er weinig verschil, maar ik dacht dat de zelkova winterhard was.


Even ter verduidelijking.
Een Zelkova is geen Iep! Het is wel van dezelfde familie, maar nog steeds geen Iep.
Een Iep en Olm is dezelfde boom. Ook wel Ulmus in het Latijn.

Ulmus parvifolia is een Aziatische soort die vrijwel geen vorst verdraagt, maar het best groeit als die buiten staat.
De naam pavifolia staat voor 'klein blad'
In onze contreien zijn er ook nog de Ulmus minor en de Ulmus glabra en in Engeland is de Ulmus procera zeer voorkomend.

De Zelkova heeft een fijner, puntiger blad. Afkomstig uit vooral Japan en in een pot kunnen ze wintertemeraturen verdragen van -5°C.
Als bonsai kost deze soort vaak 4 tot 6 keer wat er voor een Ulmus wordt gegeven.

Wat je al niet vind op google. :P
Uiteraard zit er een groot deel kennis bij dat je vergaart in de jaren dat je die vraag al verschillende keren tegen komt. ;)

groeten.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Landschap voor beginner 9 jaren 1 maand geleden #37418

  • RiaBronkhorst
  • RiaBronkhorst's Profielfoto
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Berichten: 850
  • Ontvangen bedankjes 147
Je zou voor binnen een bosje kunnen maken met ficussen.
Ik weet dat de meningen over ficussen verdeeld zijn maar ik vind ze leuk en erg vergevingsgezind.
Op de foto misschien niet het beste voorbeeld omdat het eigenlijk geen bosje is.
Maar het geeft een idee en met verschillende ficussen Natasja bv kun je een leuk bos maken.

Dit bericht bevat een afbeelding als bijlage.
Log in of registreer om die te bekijken

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Landschap voor beginner 9 jaren 1 maand geleden #37421

  • SelcukSahin
  • Offline
  • Premium Member
  • Premium Member
  • Berichten: 109
  • Ontvangen bedankjes 10

Kokedama schreef :

SelcukSahin schreef : Zelkova is de japanse iep, en ulmus de chinese. Qua uiterlijk is er weinig verschil, maar ik dacht dat de zelkova winterhard was.


Even ter verduidelijking.
Een Zelkova is geen Iep! Het is wel van dezelfde familie, maar nog steeds geen Iep.
Een Iep en Olm is dezelfde boom. Ook wel Ulmus in het Latijn.

Ulmus parvifolia is een Aziatische soort die vrijwel geen vorst verdraagt, maar het best groeit als die buiten staat.
De naam pavifolia staat voor 'klein blad'
In onze contreien zijn er ook nog de Ulmus minor en de Ulmus glabra en in Engeland is de Ulmus procera zeer voorkomend.

De Zelkova heeft een fijner, puntiger blad. Afkomstig uit vooral Japan en in een pot kunnen ze wintertemeraturen verdragen van -5°C.
Als bonsai kost deze soort vaak 4 tot 6 keer wat er voor een Ulmus wordt gegeven.

Wat je al niet vind op google. :P
Uiteraard zit er een groot deel kennis bij dat je vergaart in de jaren dat je die vraag al verschillende keren tegen komt. ;)

groeten.


Wat een racisme. Hij behoort wel tot de iepenfamilie maar is geen iep. Een soort zwart schaap of lelijke eend. Sorry mijn fout. Ik ben meer van de gelijkheid :P

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Laast bewerkt: Post by SelcukSahin.

Landschap voor beginner 9 jaren 1 maand geleden #37423

  • Kokedama
  • Kokedama's Profielfoto
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Berichten: 390
  • Ontvangen bedankjes 165

SelcukSahin schreef :

Kokedama schreef :

SelcukSahin schreef : Zelkova is de japanse iep, en ulmus de chinese. Qua uiterlijk is er weinig verschil, maar ik dacht dat de zelkova winterhard was.


Even ter verduidelijking.
Een Zelkova is geen Iep! Het is wel van dezelfde familie, maar nog steeds geen Iep.
Een Iep en Olm is dezelfde boom. Ook wel Ulmus in het Latijn.

Ulmus parvifolia is een Aziatische soort die vrijwel geen vorst verdraagt, maar het best groeit als die buiten staat.
De naam pavifolia staat voor 'klein blad'
In onze contreien zijn er ook nog de Ulmus minor en de Ulmus glabra en in Engeland is de Ulmus procera zeer voorkomend.

De Zelkova heeft een fijner, puntiger blad. Afkomstig uit vooral Japan en in een pot kunnen ze wintertemeraturen verdragen van -5°C.
Als bonsai kost deze soort vaak 4 tot 6 keer wat er voor een Ulmus wordt gegeven.

Wat je al niet vind op google. :P
Uiteraard zit er een groot deel kennis bij dat je vergaart in de jaren dat je die vraag al verschillende keren tegen komt. ;)

groeten.


Wat een racisme. Hij behoort wel tot de iepenfamilie maar is geen iep. Een soort zwart schaap of lelijke eend. Sorry mijn fout. Ik ben meer van de gelijkheid :P


Even zeer sterk offtopic gaan. :pinch:

Als je voor gelijkheid gaat dan moet je de Potentilla (Ganzerik) ook maar gewoon een roos noemen. Deze behoort tot de familie van de Rosaceae en dat zijn dan allemaal rozen.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Landschap voor beginner 9 jaren 1 maand geleden #37425

  • leatherback
  • leatherback's Profielfoto
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Berichten: 8562
  • Ontvangen bedankjes 2539

Kokedama schreef :

SelcukSahin schreef :
Wat een racisme. Hij behoort wel tot de iepenfamilie maar is geen iep. Een soort zwart schaap of lelijke eend. Sorry mijn fout. Ik ben meer van de gelijkheid :P


Even zeer sterk offtopic gaan. :pinch:

Als je voor gelijkheid gaat dan moet je de Potentilla (Ganzerik) ook maar gewoon een roos noemen. Deze behoort tot de familie van de Rosaceae en dat zijn dan allemaal rozen.


Of een stap verder.. Mensen zijn ook gewoon apen. Als je op hetzelfde taxonomische nivo gaat zitten, hebben we het over
{quote wikipedia nl.wikipedia.org/wiki/Hominidae }

de mensachtigen (Hominidae) zijn een familie van de orde primaten (Primates) die de gorilla's, mensen, chimpansees, orang-oetans, bonobo's en enkele uitgestorven groepen omvat. De precieze inhoud van de familie wordt nog wel eens ter discussie gesteld. Soms worden zelfs de gibbons in deze familie geplaatst, soms worden de orang-oetans als een aparte familie gezien. De hier gevolgde indeling van de Hominidae is gebaseerd op Cela-Conde & Ayala (2003).{/quote}
De volgende gebruiker (s) zei dank u: wouterg, Richard Baas

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Landschap voor beginner 9 jaren 1 maand geleden #37426

  • RemcoMeijer
  • Onderwerp Auteur
  • Offline
  • Senior Member
  • Senior Member
  • Berichten: 55
  • Ontvangen bedankjes 2
Orang is mens en oetang is aap in het Maleis.
Dat zijn onze neefjes..

Het wordt wel een leuke biologie- en taalles zo B)
Ik maak er een mooi Bonobobosje van met een Bavianenrots in het midden :lol:

Vandaag in het tuincentrum een Ulmus-boompje van 5,99 laten staan,
stam was recht afgeknipt dus niet geschikt voor mijn plannen.
Was de laatste in zijn soort vandaar aanbieding.

Bestaat die kweker uit Grashoek nog? Domeinnaam is te koop dus het lijkt opgedoekt.. helaas, was lekker dichtbij geweest..

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Pagina:
  • 1
  • 2
  • 3
Inloggen Registreren
Cron Job Starts