Onderwerp:

Boorent larix 7 jaren 4 maanden geleden #57707

  • marcellucas
  • marcellucas's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Berichten: 2543
  • Ontvangen bedankjes 718

KobusKoops schreef :

marcellucas schreef :

KobusKoops schreef : Wauw, mooi gedaan hoor. Maar een vraagje over boor enten. Ik heb een eikje in de volle grond. Die heeft een basis van 8cm diameter. Zal ik het beste wachten tot de lente om boorenten te zetten? Het is de bedoeling om met enten wat beter vertakte worteltjes dicht bij de stam te krijgen. Ik heb genoeg jonge eikjes in de voortuin die daar geschikt voor zijn.



Ik zou zeker wachten tot maart/april ja, ivm met vorst uiteraard.

Ik neem aan dat je wortels aan je eik wilt enten? Ben benieuwd of het lukt. Eiken doen dingen anders dan andere bomen ;)

Ok, wacht ik tot dan. Het is mijn bedoeling om een jong eikje ( 2 jaar) onder aan de stam, op wortelhoogte, door de stam te steken.Dan dikker laten groeien en hopen dat de worteltje van het donor eikje aanslaan en hun werk gaan doen voor de grotere eik. Als bijkomstigheid hoop ik dat het ook voor extra tapsheid zorgt, omdat aan de andere kant van het stammetje dan een takje is gekomen. Is het nog te volgen? Maar ik zal je topicc niet verder kapen, als het maart is zal ik een topic openen met wat fotos.


Ja dat kan allemaal prima. Zorg wel dat je een zaailing met interessante wortels neemt.
De volgende gebruiker (s) zei dank u: KobusKoops

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Boorent larix 7 jaren 2 maanden geleden #61648

  • marcellucas
  • marcellucas's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Berichten: 2543
  • Ontvangen bedankjes 718
Eigenlijk hoort hij in dit topic thuis:


Dit bericht bevat een afbeelding als bijlage.
Log in of registreer om die te bekijken

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Inloggen Registreren
Cron Job Starts