Onderwerp:

Ik Stop met bonsai 6 jaren 10 maanden geleden #68255

  • Kizzy
  • Onderwerp Auteur
  • Offline
  • New Member
  • New Member
  • Berichten: 1
  • Ontvangen bedankjes 0
Het is misschien ongebruikelijk op het forum maar na 22 jaar is de passie verdwenen en wegen de nadelen zwaarder door dan het plezier dat bonsai biedt.
Hierdoor bied ik al mijn bomen aan voor verkoop. Ik heb onderhoudscursus bij Ginkgo gevolgd en na deel aan vele workshops aldaar als ook bij JP Polmans
Dit gaat van prima start materiaal over prebonsai naar enkele compleet gevormde bonsai waarbij een standaard onderhoud de enige werkzaamheid is.
De bomen krijgen op dit ogenblik nog steeds voeding en water maar zijn toe aan een volgende stap in hun onderhoud. Wel groeien ze zeer krachtig.
De collectie omvat enkele dennen waaronder een zeldzame Pinus parvifolia ( vijfnaalden den ) Shokan heeft bedrading van fijne vertakking nodig en heeft een impressionante geënte wortelvoet en is 1m hoog, een kleinbloemige Satsuki Azalea in zeer goede gezondheid ( heeft da afglopen 2 jaar niet of amper mogen bloemen voor zijn sterkte ) is bijna uitgebloemd en de bloemen moeten ( en zullen ) nu worden weggenomen.
We spreken hier over een 50 tal bomen van de betere kwaliteit en prijzen van 100 tot 2200€
voor foto's of informatie ben ik bereikbaar op Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Ik Stop met bonsai 6 jaren 10 maanden geleden #68256

  • Tom Haest
  • Tom Haest's Profielfoto
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Berichten: 4718
  • Ontvangen bedankjes 1162
Spijtig voor je dat de passie weg is.
Toch even een mailtje sturen. Msh zit er wel iets in dat ik wil.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Ik Stop met bonsai 6 jaren 10 maanden geleden #68259

  • yahookoi
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Berichten: 341
  • Ontvangen bedankjes 45
Beste heb u een mailtje verstuurd voor fotos en prijzen
graag antwoord a.u.b.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Ik Stop met bonsai 6 jaren 10 maanden geleden #68260

  • Marco buijsman
  • Marco buijsman's Profielfoto
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Berichten: 2410
  • Ontvangen bedankjes 931
Das een lastige overweging (geweest). Hoop maar dat je er geen spijt van zult krijgen, want hobbys gasn altijd met ups en downs.... Je kunt natuurlijk ook het aantal terugbrengen ipv alles wegdoen..
Kun je wat foto's plaatsen van wat je zoal hebt staan?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Ik Stop met bonsai 6 jaren 10 maanden geleden #68270

  • PeterVanC
  • PeterVanC's Profielfoto
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Berichten: 573
  • Ontvangen bedankjes 112
Spijtig te horen dat je stopt, maar zo gaat het dikwijls met hobby's en fasen in het leven,
als je wilt verkopen denk ik toch dat je actiever zelf foto's gaat moeten plaatsen,
ikzelf denk geen intresse te hebben wegens al fel over mijn bonsai budget voor 2017,
wat je ook kan doen is enkel je toppers overhouden, zo'n boom of 5-6 mocht de goesting
terug komen ...
succes

Peter

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Laast bewerkt: Post by PeterVanC.
  • Pagina:
  • 1
Inloggen Registreren
Cron Job Starts