Onderwerp:

Boompjes te koop 6 jaren 10 maanden geleden #68406

  • RoyVanBeek
  • Offline
  • Premium Member
  • Premium Member
  • Berichten: 83
  • Ontvangen bedankjes 23
Een stel metasequioa's - 6 euro
Walnoot - 5 euro

Dit bericht bevat afbeeldingen als bijlage.
Log in of registreer om die te bekijken

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Boompjes te koop 6 jaren 10 maanden geleden #68407

  • RoyVanBeek
  • Offline
  • Premium Member
  • Premium Member
  • Berichten: 83
  • Ontvangen bedankjes 23
Nog eentje dan . Een lariks bij een boomkweker in de buurt. 2 euro. Dit is natuurlijk een ander geval dan een tuincentrum, maar om even te laten zien dat je zonder veel moeite materiaal kunt vinden om mee te werken.
Wat betreft de bomen van Tom - acer palmatum zie ik erg vaak. Tussen 7 en 20 euro of zo. Wel iets minder ver dan die van Tom. Kastanjes kun je erg makkelijk aankomen. Kijk maar bij een willekeurige boom bij je in de buurt. Die van mij heb ik uit een slootkant gehaald (zouden anders weggemaaid worden). Zaaien is ook heel simpel natuurlijk (geldt ook voor eikjes). Lariksen zie je inderdaad niet vaak in tuincentra.

Dit niet om de prijzen van Tom af te kraken, maar ik vond wat meer nuance wel nodig.

Dit bericht bevat een afbeelding als bijlage.
Log in of registreer om die te bekijken

De volgende gebruiker (s) zei dank u: Peirazo

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Boompjes te koop 6 jaren 10 maanden geleden #68408

  • dennisfranx
  • dennisfranx's Profielfoto
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Berichten: 3951
  • Ontvangen bedankjes 939
Het was van mijn kant in iedergeval niet nefatief bedoeld maar wilde graag weten over wat voor boompjes er gesproken werd door peirazo
En om dan te zeggen dat je jezelf steeds moet bewijzen tegen een stel.... dat vind ik dan een overdreven overbodige reactie

Jij komt nu met voorbeelden met wat boompjes waarmee het punt begrijpbaar word.....
Geen reden om iemand die wat boompjes kwijt wil in slecht daglicht te zetten door te zeggen dat hij te duur is... als iemand interesse heeft maar wat minder wilt betalen is het aan diegene om daar met tom over te onderhandelen....

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Boompjes te koop 6 jaren 10 maanden geleden #68415

  • RoyVanBeek
  • Offline
  • Premium Member
  • Premium Member
  • Berichten: 83
  • Ontvangen bedankjes 23

dennisfranx schreef : Het was van mijn kant in iedergeval niet nefatief bedoeld maar wilde graag weten over wat voor boompjes er gesproken werd door peirazo
En om dan te zeggen dat je jezelf steeds moet bewijzen tegen een stel.... dat vind ik dan een overdreven overbodige reactie

Jij komt nu met voorbeelden met wat boompjes waarmee het punt begrijpbaar word.....
Geen reden om iemand die wat boompjes kwijt wil in slecht daglicht te zetten door te zeggen dat hij te duur is... als iemand interesse heeft maar wat minder wilt betalen is het aan diegene om daar met tom over te onderhandelen....


Ik vind ook dat hij dit beter anders had kunnen opschrijven hoor, daar heb ik het helemaal niet over. Maar in de basis heeft hij er volgens mij gelijk in dat je materiaal van deze klasse prima uit een tuincentrum kunt halen. En daar leek niemand het mee eens te zijn. Vandaar mijn post.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Boompjes te koop 6 jaren 10 maanden geleden #68424

  • leatherback
  • leatherback's Profielfoto
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Berichten: 8562
  • Ontvangen bedankjes 2539

RoyVanBeek schreef : Ik vind ook dat hij dit beter anders had kunnen opschrijven hoor, daar heb ik het helemaal niet over. Maar in de basis heeft hij er volgens mij gelijk in dat je materiaal van deze klasse prima uit een tuincentrum kunt halen. En daar leek niemand het mee eens te zijn. Vandaar mijn post.

Ik denk dat hier heel veel regionalle verschillen zijn. Bij mij krijg je dit soort planten niet voor de genoemde prijzen.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Boompjes te koop 6 jaren 10 maanden geleden #68426

  • RoyVanBeek
  • Offline
  • Premium Member
  • Premium Member
  • Berichten: 83
  • Ontvangen bedankjes 23

leatherback schreef :

RoyVanBeek schreef : Ik vind ook dat hij dit beter anders had kunnen opschrijven hoor, daar heb ik het helemaal niet over. Maar in de basis heeft hij er volgens mij gelijk in dat je materiaal van deze klasse prima uit een tuincentrum kunt halen. En daar leek niemand het mee eens te zijn. Vandaar mijn post.

Ik denk dat hier heel veel regionalle verschillen zijn. Bij mij krijg je dit soort planten niet voor de genoemde prijzen.


Dat zou kunnen. Ik zit in West-Brabant, op de grens met Belgie. Aan beide kanten van de grens heb ik een paar favoriete tuincentra. Je bent er snel genoeg achter welke wel eens iets leuks hebben staan.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Boompjes te koop 6 jaren 10 maanden geleden #68427

  • Tom Haest
  • Tom Haest's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Berichten: 4722
  • Ontvangen bedankjes 1165
Man, man, man...

Als ik een boom wil verkopen en ik vraag een bedrag is het natuurlijk onderhandelbaar.
Maar als ik nu zeg, ik verkoop ze voor een euro, dan zullen ze 10 cent bieden.

Ik heb al dikwijls iets verkocht via 2de hands en weet dus wel waar ik over plaat. Als je iets wilt verkopen voor 50 euro word er 5 euro geboden terwijl het zeker 50 euro waard is. Enkel deze die het, het waard vinden en met respect naar de verkoper bieden naar waarde. Bieden ze dan 40 of 45 euro ga ik al rap akkoord.

En het feit dat de acer van bij ginko komt en niet uit een tuincentrum word blijkbaar ook snel vergeten.

Maar nu genoeg gezeverd over de prijs van mijn boompjes. Ze zijn niet meer te koop, ik hou ze.
De volgende gebruiker (s) zei dank u: leatherback

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Boompjes te koop 6 jaren 10 maanden geleden #68433

  • RoyVanBeek
  • Offline
  • Premium Member
  • Premium Member
  • Berichten: 83
  • Ontvangen bedankjes 23

Tom Haest schreef : Man, man, man...

Als ik een boom wil verkopen en ik vraag een bedrag is het natuurlijk onderhandelbaar.
Maar als ik nu zeg, ik verkoop ze voor een euro, dan zullen ze 10 cent bieden.

Ik heb al dikwijls iets verkocht via 2de hands en weet dus wel waar ik over plaat. Als je iets wilt verkopen voor 50 euro word er 5 euro geboden terwijl het zeker 50 euro waard is. Enkel deze die het, het waard vinden en met respect naar de verkoper bieden naar waarde. Bieden ze dan 40 of 45 euro ga ik al rap akkoord.

En het feit dat de acer van bij ginko komt en niet uit een tuincentrum word blijkbaar ook snel vergeten.

Maar nu genoeg gezeverd over de prijs van mijn boompjes. Ze zijn niet meer te koop, ik hou ze.


???
Ik vond het wel een interessante discussie eigenlijk. Nu doe je zelf waar je Peirazo van beschuldigt. Onnodig gepikeerd reageren.
De volgende gebruiker (s) zei dank u: Peirazo

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Boompjes te koop 6 jaren 10 maanden geleden #68435

  • Tom Haest
  • Tom Haest's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Berichten: 4722
  • Ontvangen bedankjes 1165
Wel ja, ik ben gepikeerd.
Het was dus niet de bedoeling om een discussie te starten over het tuincentrum materiaal dat goedkoper is dan mijn bomen.
Nee, ik wilde enkel aangegeven dat ik deze boompjes wilde verkopen.

Als jij daar wilt over discussiëren maak er dan een topic over.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Boompjes te koop 6 jaren 10 maanden geleden #68436

  • RoyVanBeek
  • Offline
  • Premium Member
  • Premium Member
  • Berichten: 83
  • Ontvangen bedankjes 23

Tom Haest schreef : Wel ja, ik ben gepikeerd.
Het was dus niet de bedoeling om een discussie te starten over het tuincentrum materiaal dat goedkoper is dan mijn bomen.
Nee, ik wilde enkel aangegeven dat ik deze boompjes wilde verkopen.

Als jij daar wilt over discussiëren maak er dan een topic over.


Gelukkig maar dat je niet gepikeerd bent inderdaad.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Inloggen Registreren
Cron Job Starts