Onderwerp:

pinus 7 jaren 11 maanden geleden #49178

  • Jaco
  • Offline
  • Premium Member
  • Premium Member
  • Berichten: 150
  • Ontvangen bedankjes 23
Inderdaad, water lijkt niet een probleem. Immers, hoe vaak komt het niet voor dat er na een bui zonneschijn komt. Maar, let wel: dit artikjel gaat over water. En er wordt idd gewezen op het gevaar van vloeibare bemesting en bestrijdingsmiddelen, dit veroorzaakt wel degelijk schade in de zon!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

pinus 7 jaren 8 maanden geleden #53616

  • dennisfranx
  • dennisfranx's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Berichten: 3951
  • Ontvangen bedankjes 939
gisteren een dikke tak gesnoeid en een Jin van gemaakt met een stukje shari ik heb de sapstroom vanaf de tak gevolgd dus moet voor de rest van het groen geen gevaar opleveren :)

2 takken naar beneden bedraad en verder weet ik nog niet zo goed hoe en wat nu verder dus laat het nu maar even zo tips zijn welkom !

Dit bericht bevat afbeeldingen als bijlage.
Log in of registreer om die te bekijken

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Laast bewerkt: Post by dennisfranx.

pinus 7 jaren 8 maanden geleden #53618

  • leatherback
  • leatherback's Profielfoto
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Berichten: 8562
  • Ontvangen bedankjes 2539
dennis,

kijk nog even goed naar je boom. Op elke plek waar meer dan 2 takken bij elkaar komen (waarbij de stam meetelt!) moet je eigenljik reduceren tot 2 takken (of 1 tak + stam). Anders krijg je lelijke dikke knobbels (Nog buiten de Japanse stijl regels).

Ik denk dat je op basis hiervan al kan zien dat er nog wat gedaan moet worden. Maar ik zou gewoon rustig gaan kijken, en op papier bedenken wat je wilt bereiken. Anders ga je dingen weg halen die je wellicht goed kan gebruiken.
De volgende gebruiker (s) zei dank u: dennisfranx

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

pinus 7 jaren 8 maanden geleden #53619

  • Jellevanlooy
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Berichten: 1076
  • Ontvangen bedankjes 268
Zozo, ziet er al een stuk natuurlijker uit.... Wel ineens diep ingesneden, beter is om in stapjes te werken.
Ook is je jin puntig... Wat ook niet zo natuurlijk is. Maar er zit zeker veel verbetering in! Goed bezig!
Ook is de jin wat zwaar, maar kan je met de tijd nog bijwerken.

Heb net eens het onderwerp snel doorgeken op zk naar eerste fotos,
Waarom heb je die tak weggehaald? Ik zou met deze tak juist verder gegaan zijn en de rest eraf....
Had je meteen wat beweging in je stamlijn en enkele takken om verder op te bouwen.

Nu zit je met een recht stuk met allemaal takken uit hetzelfde punt.
De volgende gebruiker (s) zei dank u: dennisfranx

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Laast bewerkt: Post by Jellevanlooy.

pinus 7 jaren 8 maanden geleden #53622

  • dennisfranx
  • dennisfranx's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Berichten: 3951
  • Ontvangen bedankjes 939
Bedankt lb , ja ik was daarom al gestopt om zo niet het verkeerde weg te halen en rustig te bepalen wat te laten zitten bedankt voor je advies hier in.

jelle bedankt ik heb een hoop geleerd van mijn vorige niet zo geslaagde jin/shari poging
ik heb het ook redelijk stapjes gewijs gedaan en bij het laatste strookje scheurde hij in het midden net iets te ver weg de jin zal ik later nog eens wat meer bijwerken
deze tak weg gehaald omdat ik zelf wat meer mogelijkheid zag met die ik heb laten zitten de foto vertekend het beeld wel iets in het echt zit er net wat meer beweging in en kan eventueel met draad nog wat meer gegeven worden

bedankt voor de positieve adviezen boompje nu zijn welverdiende rust gunnen :)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

pinus 7 jaren 8 maanden geleden #53623

  • Trap
  • Trap's Profielfoto
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Berichten: 1263
  • Ontvangen bedankjes 272
Ja ziet er al veel beter uit. En sluit me hier aan bij jelle en jelle :P Zeker qua takken uit hetzelfde punt, ga ze daarom wel niet allemaal in 1 keer verwijderen en bedenk inderdaad goed waar je naartoe wil. En wees er rustig mee, het is en blijft een den, die nog niet zo lang geleden verpot is geweest...

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

pinus 7 jaren 8 maanden geleden #53624

  • dennisfranx
  • dennisfranx's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Berichten: 3951
  • Ontvangen bedankjes 939
de tak die ik weggenomen heb had overigens hetzelfde probleem maar dan nog meer takken uit hetzelfde punt en al een verdikking aan het einde van de tak wat omgekeerde tapsheid gaf
hij is trouwens gewoon in deze pot gezet zonder aan de wortels te komen met kluit en al gewoon neergezet en aangevuld verpotten komt volgend jaar aan de beurt !
Nu eerst dit overleven :blush:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Inloggen Registreren