Onderwerp:

Stam scheutvrij houden? 7 jaren 2 maanden geleden #59445

  • Tom81
  • Tom81's Profielfoto
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Berichten: 752
  • Ontvangen bedankjes 139

WimmelSan schreef : Het is echt ijzerdraad ;).

Bedankt voor de bevestiging. Ik blijf er nog even vanaf, ik heb gisteren een bergje 2e hands boeken over Bonsai binnen gekregen en morgen e hele dag vrij gepland om ze op mijn gemak door te gaan lezen/bladeren. Eens kijken wat mijn gedachte dan is. Dat wordt een grote pot thee, verwarming aan en op de bank zitten.

Nu staat alleen het boek van Harry Tomlinson nog op mijn voorlopige lijstje.

Oh en wat betreft dat de boom gezond is, voorlopig zie ik elk nieuw blaadje, scheutje of wat dan ook met blijdschap tegemoet. Inderdaad een goed teken en het geeft alleen maar mogelijkheden tot vorming. Wat niet groeit kan je ook niet sturen.

Aanrader!
De volgende gebruiker (s) zei dank u: WimmelSan

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Stam scheutvrij houden? 7 jaren 2 maanden geleden #59447

  • DavidRoussel
  • DavidRoussel's Profielfoto
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Berichten: 1669
  • Ontvangen bedankjes 504

WimmelSan schreef : Het is echt ijzerdraad ;).

Bedankt voor de bevestiging. Ik blijf er nog even vanaf, ik heb gisteren een bergje 2e hands boeken over Bonsai binnen gekregen en morgen e hele dag vrij gepland om ze op mijn gemak door te gaan lezen/bladeren. Eens kijken wat mijn gedachte dan is. Dat wordt een grote pot thee, verwarming aan en op de bank zitten.

Nu staat alleen het boek van Harry Tomlinson nog op mijn voorlopige lijstje.

Oh en wat betreft dat de boom gezond is, voorlopig zie ik elk nieuw blaadje, scheutje of wat dan ook met blijdschap tegemoet. Inderdaad een goed teken en het geeft alleen maar mogelijkheden tot vorming. Wat niet groeit kan je ook niet sturen.


Een goed boek inderdaad, een beetje verouderd maar wel goed wat betreft basis principes en de tijden wanneer je wat mag doen is het boek van Han Donkel,( www.givnbooks.nl/index.php?action=article&aid=9319 ) was mijn eerste boekje en heb het nog ;)
Let op is oud boekje he maar wel leuk hebben en kost weinig ;)

Verder heb je alvast de goede instelling als beginner, mag ook eens gezegd worden.
De volgende gebruiker (s) zei dank u: WimmelSan

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Stam scheutvrij houden? 7 jaren 2 maanden geleden #59449

  • WimmelSan
  • WimmelSan's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Berichten: 381
  • Ontvangen bedankjes 68

DavidRoussel schreef :
Een goed boek inderdaad, een beetje verouderd maar wel goed wat betreft basis principes en de tijden wanneer je wat mag doen is het boek van Han Donkel,( www.givnbooks.nl/index.php?action=article&aid=9319 ) was mijn eerste boekje en heb het nog ;)
Let op is oud boekje he maar wel leuk hebben en kost weinig ;)

Verder heb je alvast de goede instelling als beginner, mag ook eens gezegd worden.


Bedankt, leuk om te horen. :cheer:

Han Donkel was eergisteren al binnengekomen en die heb ik in 1 teug uit zitten lezen, inderdaad echt zo'n jaren 70 boekje ofzo maar prima informatie waar ik vooral veel opstak van de verschillende stijlen van Bonsai en de bijbehorende japanse benamingen. Maakt het makkelijker om sommige topics begrijpend te lezen hier. Een naam die is blijven hangen is de Yose-ue, zo'n groepje, dat vind ik zooo mooi. Ook het kritisch kijken naar een boompje en Donkel zijn richtlijnen daarvoor helpen enorm, al is dat meer een guideline voor me dan een ongeschreven wet.

Morgen zullen Peter Chan, Colin Lewis & Neil Sutherland en Martina Hop er aan moeten geloven :). Lang geleden dat ik bladwijzers nodig had haha.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Laast bewerkt: Post by WimmelSan.

Stam scheutvrij houden? 7 jaren 2 maanden geleden #59450

  • DavidRoussel
  • DavidRoussel's Profielfoto
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Berichten: 1669
  • Ontvangen bedankjes 504
Is goed dat je eerst bagage opdoet via boeken, zo ga je veel stappen uitsparen ;)
Goede boeken in de lijst B)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Pagina:
  • 1
  • 2
Inloggen Registreren
Cron Job Starts