Onderwerp:

Eerste keer aangekocht Wisteria 7 jaren 2 maanden geleden #60143

  • hercules
  • hercules's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Berichten: 864
  • Ontvangen bedankjes 56
Hoi Elisa,
Ik zie op je foto een prachtige blauwe regen bonsai, welnu voordat een blauwe regen[wisteria] gaat bloeien , moet je wel enige feiten weten over deze klimmer.
Er zijn in de handel nogal wat complexe variëteiten van wisteria,s te koop.

Een wisteria is van nature een bos plant die vanuit de schaduw via een boom naar de boom kruin groeit.
Dit duurt enkele jaren.
Pas wanneer de plant die hoogte heeft bereikt stopt hij net het het aanmaken van klim ranken.[Het licht aan de soort bv welke cultivar of het een geente plant is.
Maar 10 of 15 jaar is vaak niet ongewoon dat de wisteria bloemen aanmaakt.
Welke soort is jouw blauwe regen? Je hebt nl twee hoofdsoorten van de blauwe regen , nl Wisteria floribunda inheems in Japan [met de klok meedraaiend en wisteria sinensis inheems in China [tegen de klok indraaiend]
De laatste jaren wordt de wisteria steeds vaker geent.
Hierbij wordt een deel van een al bloeiende blauwe regen geent op een onderstam waardoor er een grotere kans is op een blauwe regen die snel groeit.
Bij de floribunda variëteiten komt de bloei doorgaans later dan bij de sinensis variëteiten.
Dit kan 10 tot wel 15 jaar duren.
Pas als de wisteria is uitgegroeid komt de volgende fase in beeld. hier stopt hij met het maken van de lange klim takken, en er onstaat een ander soort takje.Dit korte hout bevat de bloemknoppen.
En als hij eenmaal in deze fase zit zal hij elk voorjaar zijn pracht laten zien.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Eerste keer aangekocht Wisteria 7 jaren 2 maanden geleden #60144

  • hercules
  • hercules's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Berichten: 864
  • Ontvangen bedankjes 56
Ps, nog wel een tip ,je kunt van een volwassen bloeiend exemplaar het best een marcot aanmakken.
Dit scheelt je vele jaren van wachten
De volgende gebruiker (s) zei dank u: rayholland

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Eerste keer aangekocht Wisteria 7 jaren 2 maanden geleden #60148

  • leatherback
  • leatherback's Profielfoto
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Berichten: 8562
  • Ontvangen bedankjes 2539
Mooi antwoord. Nog mooier is even de bron te vermelden: www.tuinenbalkon.nl/blauwe-regen-bloeit-niet

hercules schreef : Hoi Elisa,
Ik zie op je foto een prachtige blauwe regen bonsai, welnu voordat een blauwe regen[wisteria] gaat bloeien , moet je wel enige feiten weten over deze klimmer.
Er zijn in de handel nogal wat complexe variëteiten van wisteria,s te koop.

Een wisteria is van nature een bos plant die vanuit de schaduw via een boom naar de boom kruin groeit.
Dit duurt enkele jaren.
Pas wanneer de plant die hoogte heeft bereikt stopt hij net het het aanmaken van klim ranken.[Het licht aan de soort bv welke cultivar of het een geente plant is.
Maar 10 of 15 jaar is vaak niet ongewoon dat de wisteria bloemen aanmaakt.
Welke soort is jouw blauwe regen? Je hebt nl twee hoofdsoorten van de blauwe regen , nl Wisteria floribunda inheems in Japan [met de klok meedraaiend en wisteria sinensis inheems in China [tegen de klok indraaiend]
De laatste jaren wordt de wisteria steeds vaker geent.
Hierbij wordt een deel van een al bloeiende blauwe regen geent op een onderstam waardoor er een grotere kans is op een blauwe regen die snel groeit.
Bij de floribunda variëteiten komt de bloei doorgaans later dan bij de sinensis variëteiten.
Dit kan 10 tot wel 15 jaar duren.
Pas als de wisteria is uitgegroeid komt de volgende fase in beeld. hier stopt hij met het maken van de lange klim takken, en er onstaat een ander soort takje.Dit korte hout bevat de bloemknoppen.
En als hij eenmaal in deze fase zit zal hij elk voorjaar zijn pracht laten zien.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Eerste keer aangekocht Wisteria 7 jaren 2 maanden geleden #60152

  • knoep
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Berichten: 1136
  • Ontvangen bedankjes 348
Hahahaha schaakmat zou ik zo durven zeggen

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Eerste keer aangekocht Wisteria 7 jaren 2 maanden geleden #60178

  • Jellevanlooy
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Berichten: 1076
  • Ontvangen bedankjes 268
:lol:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Eerste keer aangekocht Wisteria 7 jaren 2 maanden geleden #60183

  • leatherback
  • leatherback's Profielfoto
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Berichten: 8562
  • Ontvangen bedankjes 2539
ja, sorry hoor. Maar dat punt was dacht ik gepasseerd dat we gewoon stukken overnemen van websites zonder even credit te geven aan de website eigenaar.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Eerste keer aangekocht Wisteria 7 jaren 2 maanden geleden #60187

  • knoep
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Berichten: 1136
  • Ontvangen bedankjes 348
Je hebt overschot van gelijk lb

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Eerste keer aangekocht Wisteria 7 jaren 2 maanden geleden #60244

  • hercules
  • hercules's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Berichten: 864
  • Ontvangen bedankjes 56
Ter aanvulling van de reaktie,s.
De informatie die ik schreef over de topic aangaande de Wisteria.
Deze informatie is algemeen en zal op elke info [over wisteria] op hey internet ] alsook in de lectuur die over deze plant gaat.
Bronvermelding is dan niet meer relevant.
Immers deze kennis staat in elk beschreven [over de wisteria] boek of in elke site [die wisteria als onderwerp heeft ] beschreven.
Ik wil dan ook vermelden dat deze uitspraken en lage kinderachtige uitingen , mij zeer storend zijn.
Want betreft het bv. een onderzoek of een geschreven boek van bepaalde schrijfers , die auturrechtelijk beschermd zijn, dan moet je inderdaad aan bronvermelding doen.
In mijn geval is dat onzin omdat deze kennis in ontelbare artikelen of sites of boeken staat beschreven.
En ik erger mij dan ook dat sommige lieden [en in hun gevolg de meelopers] zulke lasterlijke uitingen over mij schrijfen.
Want ieder wel denkend mens en liefhebber weet dat dit onzin is , en gewoon algemene kennis is voor ieder toegankelijk
De volgende gebruiker (s) zei dank u: rayholland

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Eerste keer aangekocht Wisteria 7 jaren 2 maanden geleden #60249

  • dennisfranx
  • dennisfranx's Profielfoto
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Berichten: 3951
  • Ontvangen bedankjes 939
hercules het moraal van dit verhaal is dat jij voordoet alsof je uit eigen kennis spreekt als je de bron vermeld kan degene die het advies leest zien of het betrouwbare info is die er gegeven word ....

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Eerste keer aangekocht Wisteria 7 jaren 2 maanden geleden #60253

  • leatherback
  • leatherback's Profielfoto
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Berichten: 8562
  • Ontvangen bedankjes 2539
Het is een goede gewoonte om altijd als je stukken text overneemt, even te vermelden waar het vandaag komt. Dat heeft niets met auteursrecht te maken (Hoewel dat OOK op websites geldt!) maar metgoed fatsoen.

Als jij vind dat het kinderlijk is om daarop gewezen te worden, zegt meer over jou da00n over mij. Je opmerking over " sommige lieden [en in hun gevolg de meelopers] zulke lasterlijke uitingen over mij schrijfen" is gewoon te kinderlijk voor woorden. Echt, af en toe kom je over al een 7 jarige die zijn zin niet krijgt..

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Inloggen Registreren
Cron Job Starts