Onderwerp:

Ficus cascade style 7 jaren 3 weken geleden #64786

  • Mk1234
  • Onderwerp Auteur
  • Offline
  • New Member
  • New Member
  • Berichten: 1
  • Ontvangen bedankjes 0





Hallo allemaal,

Wat vinden jullie van deze ficus en hoe/wanneer snoei ik deze voor het
mooiste resultaat?
Ps ik gebruik biologische melasse voeding, is dit afdoende of moet ik
(nog) andere voedingstoffen gebruiken?

Mvg Mk1234

Dit bericht bevat afbeeldingen als bijlage.
Log in of registreer om die te bekijken

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Ficus cascade style 7 jaren 3 weken geleden #64806

  • BartDeVliegher
  • BartDeVliegher's Profielfoto
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Berichten: 516
  • Ontvangen bedankjes 121
Ik moet toegeven dat dit een van de mooiste ficussen is die ik hier al heb zien passeren op het forum. Mits juiste snoei en bedrading kan hier volgens mij wel wat van gemaakt worden. Maar eerst zou ik de plant een tijdje in leven proberen houden. Als je zou snoeien kan dit het best in de rustperiode (winter) van de boom, maar een lichte snoei kan ten allen tijde, normaal komt er witte kleverige vloeistof uit de wonden, door na de snoei de boom goed te besproeien met water, stopt dit "bloeden" over het algemeen.

Voor de rest enkele algemene regels voor een gezonde ficus: zo hoog mogelijke luchtvochtigheid (nevelen), veel licht (zo dicht mogelijk tegen het venster), weg van de verwarming en liefst tussen begin mei en eind september buiten (indien mogelijk), in de winter staat hij best binnen in een onverwarmde ruimte.

Het best is een organische vaste meststof te gebruiken, maar je kan ook vloeibare meststof gebruiken, is een beetje afhankelijk van persoonlijke ervaringen. Staat hij in gewone potgrond of in een aangepast korrelsubstraat?

Ik ben ook maar een "beginner", maar mijn ficussen leven toch al een achttal jaar B) .

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Ficus cascade style 7 jaren 3 weken geleden #64807

  • Marco buijsman
  • Marco buijsman's Profielfoto
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Berichten: 2410
  • Ontvangen bedankjes 932
Je kunt het best organisch voeden. Het zelf in een grijs verleden ook ficussen gehad. In de winter kwakkelend binnen staan bij een raam en in mei weer naar buiten. Zienderogen knapt ie dan op. (wel wat brandschade door de zon die hij niet gewend is). Zorg dat het medium waarin hij staat een gelijkmatige korrelige structuur heeft en zorg ervoor dat de pot voldoende afwateringsgasten heeft, zodat er op de juiste manier water en daarmee voeding gegeven kan worden..

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Pagina:
  • 1
Inloggen Registreren