Onderwerp:

Allereerste snoei 6 jaren 8 maanden geleden #69550

  • Jezz
  • Onderwerp Auteur
  • Offline
  • New Member
  • New Member
  • Berichten: 3
  • Ontvangen bedankjes 0
Hoihoi, ben ik weer!
Ongeveer een maand geleden heb ik mijn eerste bonsais ontvangen. De serissa(7jaar) was al zo erg uitgeschoten dat ik vandaag mijn allereerste snoei heb uitgevoerd en ik was benieuwd wat jullie er van vinden. Tips zijn altijd welkom :)

Oh en verder heeft de serissa een beetje last van wat gele blaadjes. Het boompje is met de post gekomen en heeft daar vast een beetje moeten lijden, dus daar zou het door kunnen komen. Hij staat binnen en krijgt zoveel licht als mogelijk.

De voor en na fotos zijn bijgevoegd.
Edit: Ik zie nu dat bij de voor-foto de achterkant is gefotografeerd, en bij de na-foto de voorkant. Sorry als dit een vertekend beeld geeft.

Groetjess

Dit bericht bevat afbeeldingen als bijlage.
Log in of registreer om die te bekijken

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Laast bewerkt: Post by Jezz.

Allereerste snoei 6 jaren 8 maanden geleden #69564

  • dennisfranx
  • dennisfranx's Profielfoto
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Berichten: 3951
  • Ontvangen bedankjes 939
Ziet er weer uit in de vorm die hij oorspronkelijk had en als jij daar tevreden mee bent heb je het goed gedaan.

Maar Misschien is het leuk om eens op te zoeken waarom en hoe je een bonsai snoeit snoeien kun je namelijk doen met meerdere doelen ik noem er een paar:
het terug in vorm snoeien, snoeien voor meer vertakking snoeien voor meer tapsheid/beweging snoeien om de energie beter door de boom te verdelen snoeien om nieuwe knopvorming elders in de boom te stimuleren
Zoek eens het een en ander op en bedenk een plan voor je boompje om bij de volgende snoei beurt misschien wat gerichter te kunnen snoeien en te ervaren hoe jouw boompje daar op reageert !
De volgende gebruiker (s) zei dank u: Jezz

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Pagina:
  • 1
Inloggen Registreren
Cron Job Starts