Onderwerp:

zeopet 7 jaren 5 maanden geleden #54686

  • leatherback
  • leatherback's Profielfoto
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Berichten: 8562
  • Ontvangen bedankjes 2539
Je moet de plant was massa laten krijgen. Ik heb tot nu toe ingekort zodra de planten minimaal een halve cm dik waren, en een cm ois laten staan. Je ziet vaak kleine haartjes aan de pen zitten. Dat worden de wortels. Maar er zal verschil zijn tussen soorten. Dennen kan je na een paar weken stekken voor goede wortels.

Ik heb met linde, quercus, acer en malus goede ervaing met bovenstaande. Snoeien van wortels heb ik zowel in de winter als bij uitbotten van knoppen gedaan. Geen verschil bemerkt
De volgende gebruiker (s) zei dank u: Tom Haest

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

zeopet 7 jaren 5 maanden geleden #54769

  • eke
  • Offline
  • Senior Member
  • Senior Member
  • Berichten: 49
  • Ontvangen bedankjes 6
Die ervaring van blauw uitslaan had ik dus ook. Het klontert ook bijhoorlijk. Heb het idee dat zeopet niet het geschikte materiaal is. Er wordt dan ook gesproken over zeoliet en zeopet vraag me af of dat hetzelfde is.

Weet iemand of dat blauwe spul wat gebruikt wordt voor de bodem van een vogelkooi geschikt is???? bvd

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

zeopet 7 jaren 4 maanden geleden #56377

  • eke
  • Offline
  • Senior Member
  • Senior Member
  • Berichten: 49
  • Ontvangen bedankjes 6
Grondmix zeoliet-lava-bims(3 liter)voor bonsai-Soilmix zeolite-lava-pumice (3 liter) for bonsai


Ideaal als toevoeging bij akadama om uw grond luchtiger, waterdoorlatend en meststof opnemend te maken. Mix van 33% zeoliet, 33% lava en 33% bims. Korrelgrootte: 2-5 mm

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

zeopet 7 jaren 4 maanden geleden #56382

  • Tom Haest
  • Tom Haest's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Berichten: 4713
  • Ontvangen bedankjes 1159

eke schreef : Grondmix zeoliet-lava-bims(3 liter)voor bonsai-Soilmix zeolite-lava-pumice (3 liter) for bonsai


Ideaal als toevoeging bij akadama om uw grond luchtiger, waterdoorlatend en meststof opnemend te maken. Mix van 33% zeoliet, 33% lava en 33% bims. Korrelgrootte: 2-5 mm


Deze grondsoorten zal ik bestellen en terramol ook.
Niet van foetsie bah, maar de zuivere terramol.
Eerst eens proberen met een mengeling van deze 4 bij mijn zaailingen, als het goed gaat msh voor al mijn bomen.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Inloggen Registreren
Cron Job Starts