Onderwerp:

Soil Calculator 7 jaren 2 maanden geleden #59469

  • marcellucas
  • marcellucas's Profielfoto
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Berichten: 2543
  • Ontvangen bedankjes 718

leatherback schreef : Hahahaha, wat een onzin. Wat heb je daar nou weer aan. Dat ding weet toch absoluut niets van mijn tuin en de plant die er in staat. Wat een nutteloze kul.


Wat een merkwaardige reactie voor een wetenschapper :P Het gaat toch gewoon om een vergelijking onder gelijkblijvende omstandigheden? Ceteris paribus als ik me niet vergis ;)

Wat ik wel mis is dat je geen verhoudingen kunt invoeren. ..

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Soil Calculator 7 jaren 2 maanden geleden #59474

  • pvdb_bonsai
  • Offline
  • Premium Member
  • Premium Member
  • Berichten: 139
  • Ontvangen bedankjes 46
Gewoon dagelijks kijken naar uw bomen, dit is de beste, snelste en veiligste manier. Ik zie het nut niet in van dergelijke calculators, want uw bomen controleren doe je normaal toch! Of niet?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Soil Calculator 7 jaren 2 maanden geleden #59476

  • leatherback
  • leatherback's Profielfoto
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Berichten: 8562
  • Ontvangen bedankjes 2539

marcellucas schreef : Wat een merkwaardige reactie voor een wetenschapper :P Het gaat toch gewoon om een vergelijking onder gelijkblijvende omstandigheden?


Tsja.. De module claimt te weten hoe lang het duurt voordat substraat mengsel uitdrogen, zonder aan te geven onder welke omstandigheden..

En nu weer terug naar de tuin..
Wat wel nuttig is, is een overzicht van de vochtopname capaciteit van verschillende substraten. Dan heb je een idee van de maximale water voorraad per type substraat. Maar ook daarvoor geldt: er is een verschil of je een bak doordrengkt in een emmer, of of je met een broes begiet. Oftewel: hoe snel wordt de maximale capaciteit behaald, en wat bereik je met normaal twee keer gieten tot doorlopen?
De volgende gebruiker (s) zei dank u: hercules

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Soil Calculator 7 jaren 2 maanden geleden #59554

  • BartDeVliegher
  • BartDeVliegher's Profielfoto
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Berichten: 516
  • Ontvangen bedankjes 121

pvdb_bonsai schreef : Gewoon dagelijks kijken naar uw bomen, dit is de beste, snelste en veiligste manier.


Ik heb hier ooit eens de vergelijking gelezen tussen bonsai en huisdieren :lol:

Dit lijkt mij ook het beste en zo lang duurt dit nu ook weer niet (als je geen massa bomen hebt :silly: )

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Soil Calculator 7 jaren 2 maanden geleden #59582

  • RemoRobin
  • RemoRobin's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • Offline
  • Premium Member
  • Premium Member
  • Berichten: 80
  • Ontvangen bedankjes 9

leatherback schreef :

marcellucas schreef : Wat een merkwaardige reactie voor een wetenschapper :P Het gaat toch gewoon om een vergelijking onder gelijkblijvende omstandigheden?


Tsja.. De module claimt te weten hoe lang het duurt voordat substraat mengsel uitdrogen, zonder aan te geven onder welke omstandigheden..

En nu weer terug naar de tuin..
Wat wel nuttig is, is een overzicht van de vochtopname capaciteit van verschillende substraten. Dan heb je een idee van de maximale water voorraad per type substraat. Maar ook daarvoor geldt: er is een verschil of je een bak doordrengkt in een emmer, of of je met een broes begiet. Oftewel: hoe snel wordt de maximale capaciteit behaald, en wat bereik je met normaal twee keer gieten tot doorlopen?


Als je onder de Soil Calculator 'About' aanklikt kun je precies lezen onder welke omstandigheden de test is uitgevoerd.
Bij welke temp. hoeveelheid water, moment van de dag etc.
Maar waarom alle negatieve punten opsommen.
Nu zie je de waarden eens voor je.
Je hoeft er niets mee te doen, en de meeste weten het toch al uit de praktijk.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Pagina:
  • 1
  • 2
Inloggen Registreren
Cron Job Starts