Onderwerp:

Verpottingsstress 7 jaren 1 week geleden #64132

  • DavidRoussel
  • DavidRoussel's Profielfoto
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Berichten: 1669
  • Ontvangen bedankjes 504
Wanneer er een correct substraat gebruikt wordt mag en soms moet je iedere dag water geven, immer komt bij een goed gezeefd substraat het water gelijk weer uit de drainage gaten van de pot bij het gieten.
Daarom is het belangrijk om een goede mix te gebruiken wil je goede resultaten boeken ;)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Verpottingsstress 7 jaren 1 week geleden #64160

  • Tom Haest
  • Tom Haest's Profielfoto
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Berichten: 4713
  • Ontvangen bedankjes 1159

DavidRoussel schreef : Wanneer er een correct substraat gebruikt wordt mag en soms moet je iedere dag water geven, immer komt bij een goed gezeefd substraat het water gelijk weer uit de drainage gaten van de pot bij het gieten.
Daarom is het belangrijk om een goede mix te gebruiken wil je goede resultaten boeken ;)


Ah, dan ben ik goed bezig. :cheer:
Enkel deze in aarde sla ik dikwijls over als ik water geef en staan onder een afdak. Binnenkort verpot ik er nog een 6tal met yannick. Er zullen er dan nog 2 in aarde blijven tot volgend jaar. Mijn pinus en mijn laatste juniperus. Deze zullen dan ook bij regenweer onder het afdak blijven.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Verpottingsstress 7 jaren 1 week geleden #64166

  • eke
  • Offline
  • Senior Member
  • Senior Member
  • Berichten: 49
  • Ontvangen bedankjes 6
Ga volgende maand starten met verpotten. Alleen de larix heb ik wel gedaan kwam ik niet onderuit!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Verpottingsstress 7 jaren 1 week geleden #64175

  • Mac Patrick
  • Mac Patrick's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • Offline
  • Senior Member
  • Senior Member
  • Berichten: 67
  • Ontvangen bedankjes 10

marcellucas schreef :

Mac Patrick schreef :

marcellucas schreef : Hoezo stress? Is het leukste werk aan bonsai.

vanwege het afstappen van potgrond naar akadama en terramol ;)


Misschien ten overvloede maar ik wil het toch ff gezegd hebben: Mac hou er rekening mee dat je nu (als je geen potgrond meer gebruikt) intensiever moet water geven en bemesten!

Dit is een rare tijd van het jaar: de meeste bomen staan nog niet eens in blad maar het substraat begint zo links een rechts al uit te drogen. ..


Ik heb het in het oog hoor, heb al water gegeven, enkel met voedsel heb ik nog wat schrik dat de jonge wortels zullen verbranden.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Verpottingsstress 7 jaren 1 week geleden #64192

  • Trap
  • Trap's Profielfoto
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Berichten: 1263
  • Ontvangen bedankjes 272

Mac Patrick schreef :

marcellucas schreef :

Mac Patrick schreef :

marcellucas schreef : Hoezo stress? Is het leukste werk aan bonsai.

vanwege het afstappen van potgrond naar akadama en terramol ;)


Misschien ten overvloede maar ik wil het toch ff gezegd hebben: Mac hou er rekening mee dat je nu (als je geen potgrond meer gebruikt) intensiever moet water geven en bemesten!

Dit is een rare tijd van het jaar: de meeste bomen staan nog niet eens in blad maar het substraat begint zo links een rechts al uit te drogen. ..


Ik heb het in het oog hoor, heb al water gegeven, enkel met voedsel heb ik nog wat schrik dat de jonge wortels zullen verbranden.


Ik denk dat de bomen beginnen te twijfelen wanneer het nu wel echt lente is :lol: meestal verpot ik een tijdje nadat de juniperussen weer mooi groen komen te staan. Ik ga blij zijn als ze "allemaal" verpot zijn. Wegens weinig tijd moet ik ze verpotten tussen de soep en de pattatten (zoals ze hier in belgie zeggen) :lol:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Pagina:
  • 1
  • 2
  • 3
Inloggen Registreren
Cron Job Starts