Onderwerp:

Zoeken naar geschikte pot 6 jaren 7 maanden geleden #69758

  • Khashoggi
  • Onderwerp Auteur
  • Offline
  • New Member
  • New Member
  • Berichten: 1
  • Ontvangen bedankjes 0
Hallo,

Nieuw hier. Wel al zitten lezen hier, maar niet echt antwoord kunnen vinden. Vorig jaar via een kerstpakket dit boompje gehaald. Wel is hij ietsje gegroeid maar hij zal niet echt meer verder groeien in deze pot. Nu vraag ik me af wat een geschikte pot is voor deze. Aangezien ik net uit de wsnp ben heb ik het niet erg breed. Moet dus wel betaalbaar blijven. Heb hier een intratuin en een action in mijn directe omgeving. Maar een action heeft hiervoor niet echt mooie potten voor. Woon zelf in IJsselstein. Ik had van poten toen ook gelijk aarde erbij gehaald. Dit is nog voldoende in huis om m nog een aantal keer te kunnen verpotten.

Dit bericht bevat een afbeelding als bijlage.
Log in of registreer om die te bekijken

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Zoeken naar geschikte pot 6 jaren 7 maanden geleden #69776

  • Trap
  • Trap's Profielfoto
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Berichten: 1263
  • Ontvangen bedankjes 272
Als je wil dat deze nog veel gaat groeien heb je een buitenplaats nodig. Bomen doen het binnen over het algemeen minder goed. Je hebt een tropische soort vast d.w.z. dat deze over het algemeen heel het jaar door graag temperaturen boven de 15 graden heeft. Binnen is die temperatuur het gehele jaar door ideaal, maar de luchtvochtigheid is dat niet! Ook is dit een "mallsai" (massa productie "bonsai"). Als je echt plezier en weinig frustratie wil beleven aan bonsai dan heb je ergens een buitenplaatsje nodig! Ik versta dat je het niet breed kan hebben, maar sommige mensen hebben het breder dan jou maar ook geen buitenplaats. De pot is zeker groot genoeg om je ficus te laten "groeien" . Zeker als je het niet te breed hebt... de groei ligt volgens mij niet aan de pot en verspil er dan ook geen geld aan! Een buitenplaats is hetgeen dat je nodig hebt.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Laast bewerkt: Post by Trap.

Zoeken naar geschikte pot 6 jaren 7 maanden geleden #69778

  • cetinel
  • cetinel's Profielfoto
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Berichten: 1600
  • Ontvangen bedankjes 118
Ficus ginseng.... Is een heel makkelijke eigenlijk, is niet echt bonsai....
Als je weinig geld hebt en toch graag Andere pot wil, Kijk Dan es rond in kringwinkels en dergelijke....

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Zoeken naar geschikte pot 6 jaren 7 maanden geleden #69779

  • cetinel
  • cetinel's Profielfoto
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Berichten: 1600
  • Ontvangen bedankjes 118
Volgens mij Zal hij beter Staan in een breder pot, dit is eerder vaas model..... L

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Pagina:
  • 1
Inloggen Registreren
Cron Job Starts