Onderwerp:

Slap blad 1 dag na verpotten. 6 jaren 2 weken geleden #73616

  • dennisfranx
  • dennisfranx's Profielfoto
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Berichten: 3951
  • Ontvangen bedankjes 939

vladiimiir schreef : Hoe moet er trouwens worden omgegaan met een boom die net verpot is, en waar wortelsnoei is toegepast?

Dient deze extra(vaker) water te krijgen, of juist minder?


Grond vochtig houden net als de andere potten enkel zal een boom die nog aan het herstellen is van wortelsnoei minder water opnemen dus kan het zijn dat je aan het begin minder water hoeft te geven.
Houd de boom de eerste periode uit de harde wind en plaats deze op een schaduwrijke plaats om de kans op eventueele uitdroging door verdamping via het loof te verkleinen.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Slap blad 1 dag na verpotten. 6 jaren 2 weken geleden #73618

  • vladiimiir
  • Offline
  • Junior Member
  • Junior Member
  • Berichten: 20
  • Ontvangen bedankjes 1
Thanks! ik heb namelijk een Carmona binnen staan die net verpot is. ik heb wat wortels gesnoeid en ook wat loof. Het blad begint nu ook een beetje te hangen, ik weet dat Carmonas over het algemeen niet van wortelsnoei houden dus ik ben benieuwd hoe deze het gaat doen de komende dagen.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Slap blad 1 dag na verpotten. 6 jaren 2 weken geleden #73619

  • Sjors Boomschors
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Berichten: 321
  • Ontvangen bedankjes 46
Ik heb vernomen dat buiten bomen met regelmaat besproeid dienen te worden. Met reden dat de bladeren zo zijn uitgerust dat zij vocht opnemen.

Nu ik verpot heb en de wortels herstellende zijn, sproei in de boompjes in blad tegelmatig. Zonder extra vocht in de pot te brengen, door afdekking.

Ik zie het als een methode om de bompjes van extra vocht te voorzien, uitgaande de herstellende wortels de boom nog onvoldoende kunnen voeden.

Is mijn inzagen hierin correct?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Pagina:
  • 1
  • 2
  • 3
Inloggen Registreren