Onderwerp:

Malus 6 jaren 6 dagen geleden #73941

  • Zatoichi
  • Zatoichi's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Berichten: 513
  • Ontvangen bedankjes 109
Hallo, vandaag deze malus bij onze lokale tuinwinkel meegenomen uit de koopjes bak en was niet van plan hem te verpotten omdat hij niet gek veel wortels had maar terwijl ik de grond bekeek zag ik dat deze erg vergaan leek te zijn met enorm veel dood organisch materiaal erin. Dus toch maar losgemaakt van de grond en de wortels zoveel mogelijk met rust gelatenen na het uit kammen toch nog een redelijke wortel aanzet rondom de nebari tegengekomen. Nu vraag ik mij af of dit alles wel weer zo slim is geweest aangezien hij in blad staat en er ook al wat knoppen?? Op zittenn. Weet niets van appelbomen en dus ook niet wat vruchten zijn of blad knoppen. Zet er wat foto's bij en hoop dat iemand mij wat advies kan geven.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Malus 6 jaren 6 dagen geleden #73942

  • Zatoichi
  • Zatoichi's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Berichten: 513
  • Ontvangen bedankjes 109
Bij deze

Dit bericht bevat afbeeldingen als bijlage.
Log in of registreer om die te bekijken

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Malus 6 jaren 6 dagen geleden #73947

  • Tom Haest
  • Tom Haest's Profielfoto
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Berichten: 4722
  • Ontvangen bedankjes 1165
Is dat een ent dat ik zie?
Ik had gewacht en hem gemarcoteerd om de ent weg te krijgen.

Maar als je er zo mee verder wil zou ik de bloemen er nu wel afhalen, denk ik.
Het schijnt nogal energie te vragen van een boom, energie dat hij nu beter kan gebruiken om de verpotting te overleven.
Als je niet aan de wortels gesnoeid hebt kan het wel lukken anders is het afwachten.
Zoals steeds gezegd, schaduw, veel nevelen.

Wat ik ook nog gehoord heb is om er een doorzichtige zak over te trekken, dan blijft de luchtvochtigheid hoog.
Zelf nog niet geprobeerd, maar het lijkt me wel logisch.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Malus 6 jaren 6 dagen geleden #73949

  • leatherback
  • leatherback's Profielfoto
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Berichten: 8562
  • Ontvangen bedankjes 2539
Dat was niet zo handig, qua timing. Een week of 3 eerder was beter geweest. nu in de schaduw houden tot de growei terug keetrt. Vanaf hier kunnen we niet zien in welke mate je wortels verwijderd hebt ed..

Ik neem aan dat je de pot nog wel gevuld hebt met aarde, en dit niet de definitieve oppotting is?!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Malus 6 jaren 6 dagen geleden #73954

  • Zatoichi
  • Zatoichi's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Berichten: 513
  • Ontvangen bedankjes 109
Bedankt voor je reactie, ik heb hem met een mengsel van fb en kokosschors opgelost en dacht hem zo wel te kunnen laten totdat er weer voldoende wortelgroei is ontstaan om hem in zijn definitieve pot te zetten. Is er iets niet goed gedaan volgens jouw mening dan? Gewoon eerlijk zeggen want ik maak nogaal wat fouten met mijn bomen

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Malus 6 jaren 5 dagen geleden #73955

  • leatherback
  • leatherback's Profielfoto
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Berichten: 8562
  • Ontvangen bedankjes 2539

Zatoichi schreef : Is er iets niet goed gedaan volgens jouw mening dan? Gewoon eerlijk zeggen want ik maak nogaal wat fouten met mijn bomen


Ik neem aan dat je bedoelt te zeggen; Dit is de manier waarop de plant nu staat?

Zoals veel mensen heb jij ook de pant erg hoog in de pot staan. Omdat nu de bovenkan van de wortels in de lucht steken, zullen er rondom de wortelvoet nooit nieuwe wortels ontstaan. In het kort: De wortelvoet ontwikkelt zich niet meer. Door te zorgen dat de wortelvoet onder de grond blijft, kan je wortelvoet blijven ontwikkelen.

Hou goed in de gaten dat dit mengsel niet te nat blijft.
De volgende gebruiker (s) zei dank u: Zatoichi

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Pagina:
  • 1
Inloggen Registreren
Cron Job Starts