Onderwerp:

Juniper probleem en advies 5 jaren 11 maanden geleden #74101

  • wesleyd
  • Onderwerp Auteur
  • Offline
  • New Member
  • New Member
  • Berichten: 14
  • Ontvangen bedankjes 0
Ik heb deze juniper gevonden, bij iemand inde tuin. Het probleem is alleen dat hij eruit moest, en ik hem dus niet kon laten staan voor rond maart te potten, hij staat nu in een pot met potgrond,.
Ik heb op dit moment geen akadama en substraat
Me vraag komt eigenlijk neer op. Is er in een normale winkel zoals boerenbond die iets van akadama verkopen of een tijdelijke vervanger? En of wat ik het beste kan doen met de juniper

Dit bericht bevat een afbeelding als bijlage.
Log in of registreer om die te bekijken

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Juniper probleem en advies 5 jaren 11 maanden geleden #74102

  • leatherback
  • leatherback's Profielfoto
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Berichten: 8562
  • Ontvangen bedankjes 2539
Ik denk dat de gedachte dat bomen niet in iets anders dat akadama kunnen groeien een verkeerde is. Als je de boom al langere tijd geleden hebt uitgegraven en opgepot hebt, zou ik er niets meer mee doen tot deze de tijd gehad heeft om aan te slaan. Ook potgrond is een prima substraat, je moet alleen uitkijken dat de kluit niet zijknat wordt.
Er zijn vele alternatieven, ook ruimschoots besproken op het forum. Van kanttenbak korrels tot vloervullers.
De volgende gebruiker (s) zei dank u: wesleyd

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Juniper probleem en advies 5 jaren 11 maanden geleden #74117

  • wesleyd
  • Onderwerp Auteur
  • Offline
  • New Member
  • New Member
  • Berichten: 14
  • Ontvangen bedankjes 0

leatherback schreef : Ik denk dat de gedachte dat bomen niet in iets anders dat akadama kunnen groeien een verkeerde is. Als je de boom al langere tijd geleden hebt uitgegraven en opgepot hebt, zou ik er niets meer mee doen tot deze de tijd gehad heeft om aan te slaan. Ook potgrond is een prima substraat, je moet alleen uitkijken dat de kluit niet zijknat wordt.
Er zijn vele alternatieven, ook ruimschoots besproken op het forum. Van kanttenbak korrels tot vloervullers.


Heb bij de boerenbond net bonsai grond kunne kopen met lavastenen, ik ga hem tog voor de zekerheid verpotten weer, de pot met potgrond is nu heel lang vochtig

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Pagina:
  • 1
Inloggen Registreren