Onderwerp:

Pistache 8 jaren 6 maanden geleden #42276

  • mathijsschippers
  • mathijsschippers's Profielfoto
  • Offline
  • Junior Member
  • Junior Member
  • Berichten: 34
  • Ontvangen bedankjes 2
geweldig dat er zo een 'vurige' discussie ontstaat naar aanleiding van mijn vraag. Wel interessant maar ik ben van mening dat je gewoon kwam boom moet bekijken wat mooi is, en ook naar wat jij mooi vind. Ik denk wel dat dichtbij blijven bij wat er in de natuur voorkomt de beste resultaten zal geven.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Pistache 8 jaren 6 maanden geleden #42278

  • ybonsai
  • ybonsai's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Berichten: 694
  • Ontvangen bedankjes 387

mathijsschippers schreef : geweldig dat er zo een 'vurige' discussie ontstaat naar aanleiding van mijn vraag. Wel interessant maar ik ben van mening dat je gewoon kwam boom moet bekijken wat mooi is, en ook naar wat jij mooi vind. Ik denk wel dat dichtbij blijven bij wat er in de natuur voorkomt de beste resultaten zal geven.


Indrdaad klopt!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Pistache 8 jaren 6 maanden geleden #42279

  • marcellucas
  • marcellucas's Profielfoto
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Berichten: 2543
  • Ontvangen bedankjes 718
Yannick, ik vind het niet belangrijk omdat het mijn mening niet is.
Matthijs poneerde in deze draad de stelling dat loofbomen geen dood hout mogen hebben (dat had iemand hem verteld) en toen zei ik: die stelling zie/hoor je vaker (op internet) met de suggestie dat die uit Japan zou komen. Dat is alles.

Ik geloof ook niet alles, deze stelling ook niet. Maar er zijn dus wel mensen die nieuw zijn bij bonsai en met dit soort ideëen worden opgezadeld. Of die stelling wel of niet uit japan komt vind ik niet belangrijk, maar als mensen vanwege die stelling geen loofbomen met dood hout maken vind ik dat wel erg.

Ook daar heeft Graham Potter op zijn site laatst een heel informatief stuk over geschreven met de title: Be careful what you pick up!' En dan heeft hij het over kennis...

Mooie mume trouwens! Mijn mume is idd geen yama maar wel japan import (voor zover ik weet) en die shari zat er al in...
De volgende gebruiker (s) zei dank u: ybonsai

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Pistache 8 jaren 6 maanden geleden #42280

  • Marco buijsman
  • Marco buijsman's Profielfoto
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Berichten: 2412
  • Ontvangen bedankjes 932
Over de combinatie dood hout en loofbomen zeg ik: kijk in de natuur en trek je conclusie: Je zult bij loofbomen geen uitgebreide doodhoutpartijen tegen komen.. Aangezien een bonsai een karikatuur is van een 'normale' boom, zul je in dit geval er dus ook terughoudend mee moeten zijn. Punt uit! ✌
De volgende gebruiker (s) zei dank u: ybonsai

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Pistache 8 jaren 6 maanden geleden #42281

  • ybonsai
  • ybonsai's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Berichten: 694
  • Ontvangen bedankjes 387

Marco buijsman schreef : Over de combinatie dood hout en loofbomen zeg ik: kijk in de natuur en trek je conclusie: Je zult bij loofbomen geen uitgebreide doodhoutpartijen tegen komen.. Aangezien een bonsai een karikatuur is van een 'normale' boom, zul je in dit geval er dus ook terughoudend mee moeten zijn. Punt uit! ✌


Dit hangt ook af van de plaats waar de boom groeit en de soort.

Het nadeel is dat je in de benelux geen "echte natuur" hebt en bossen aangeplant zijn waardoor haast alle bomen recht omhoog groeien.

Maar als je naar zuid frankrijk of andere gebieden kijkt je meer zicht erop hebt.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Pistache 8 jaren 6 maanden geleden #42312

  • mathijsschippers
  • mathijsschippers's Profielfoto
  • Offline
  • Junior Member
  • Junior Member
  • Berichten: 34
  • Ontvangen bedankjes 2

ybonsai schreef : Het nadeel is dat je in de benelux geen "echte natuur" hebt en bossen aangeplant zijn waardoor haast alle bomen recht omhoog groeien.


in Nederland proberen ze daar verandering in te brengen, mijn ouders wonen vlak bij nationaal park Sallandse Heuvelrug, en daar zijn ze bezig de natuur weer terug te brengen naar de staat van voor de industriële revolutie, de bedoeling is om een rivier gebied weer te verbinden met het bos gebied via een brede strook landbouw grond terug te laten verwilderen. Het zal uiteraard nooit "echt wild" worden maar ik zie dat de omgeving er baat bij heeft.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Pistache 5 jaren 10 maanden geleden #75256

  • ybonsai
  • ybonsai's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Berichten: 694
  • Ontvangen bedankjes 387
Deze topic mag gesloten worden, de boom is verkocht :lol:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Inloggen Registreren
Cron Job Starts